Fórum cestovního ruchu 2015
29. 11. 2015
Fórum
cestovního ruchu 2015 se pod záštitou ministryně pro místní rozvoj Karly
Šlechtové konalo 11. až 13. listopadu v Parkhotelu Plzeň. Jeho partnery
byly Plzeňský kraj, statutární město Plzeň, Plzeňský Prazdroj a KPMG.
Fórum zahájili generální ředitelka CzechTourism Monika Palatková,
náměstek hejtmana pro oblast školství, sportu, cestovního ruchu a projektu
Plzeň – Evropské hlavní město kultury 2015 Jiří Struček, ředitel
marketingu a komunikace Plzeň 2015 – Evropské hlavní město kultury
Radovan Auer. Poté následoval blok „Novinky z činnosti agentury
CzechTourism“. Monika Palatková, generální ředitelka CzechTourism,
představila marketingový plán na rok 2016. Kampaně CzechTourism v roce
2015 zhodnotila ředitelka odboru strategie a marketingu Markéta Chaloupková.
Markéta Vogelová, ředitelka Institutu turismu agentury CzechTourism,
prezentovala marketingový informační systém. Ředitel odboru regionálních
partnerství a vztahů B2B Aleš Pangrác hovořil na téma product management.
„Budoucnost online a zahraničních zastoupení agentury CzechTourism“
představil ředitel odboru zahraničních zastoupení a online distribuce Jan
Herget. Hlavním tématem fóra byl „Destinační marketing versus veřejná
podpora“. Tento blok uvedla náměstkyně ministryně pro místní rozvoj
Klára Dostálová. „Úvodu do problematiky veřejné podpory v Evropské
unii a v Česku“ se zhostil Dan Michal z PBA Group. Na téma „Veřejná
podpora v destinačním marketingu v České republice“ hovořila Monika
Palatková, o veřejné podpoře a jejím vlivu na řízení a propagaci
destinace ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy Dana
Daňová. „Veřejná podpora v marketingu destinace pohledem regionů“ bylo
tématem ředitele Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromíra Poláška a
vedoucího oddělení cestovního ruchu Krajského úřadu Ústeckého kraje
Jiřího Války. Přednášku „Role a stanovisko Ministerstva pro místní
rozvoj ČR při posuzování veřejné podpory“ přednesl Petr Ptáček
z oddělení finančního řízení programů EU Ministerstva pro místní
rozvoj ČR. Blok pokračoval příklady ze zemí, v nichž se řídí stejnými
pravidly EU jako Česko. Ředitel Dolomiti Paganella Tourism Board Luca D?Angelo
přednesl příspěvek „Přehodnocení fungování veřejného a soukromého
sektoru v destinačním managementu a marketingu“. Manažerka B2B
partnerství VisitBritain Cecelia Adjei hovořila o „Partnerství VisitBritain
a Premiere League“. V pátek program pokračoval „Kulatým stolem“,
jehož témata byla: „Je český výklad pravidel EU přísnější než
v jiných zemích EU?“; „Je úplná eliminace provozovatelů nabídek
cestovního ruchu z hlediska efektivity komunikace to nejlepší?“; „Jak
najít rovnováhu mezi vyhnutím se riziku vysokých finančních postihů a
nízkou informační hodnotou kampaní“; „Jaké jsou možnosti, jak
maximalizovat efektivitu marketingových aktivit bez vyloučení subjektů
podnikajících v cestovním ruchu“; „V jakých činnostech v oblasti
cestovního ruchu obvykle manažeři destinací narážejí na problémy
s veřejnou podporou“. Hovořilo se i o propagaci
městských/regionálních karet; provozování rezervačních systémů;
pravidlech pro prezentaci v katalogu poskytovatelů služeb na webu
a v tištěné formě; co-marketingu, finanční spoluúčasti soukromých
subjektů; tvorbě produktů cestovního ruchu se zapojením komerčních
subjektů aj.

