Menu

Focus on France

07. 05. 2013

Atout France, francouzská agentura pro podporu cestovního ruchu, pořádala 11. dubna 2013 konferenci s názvem Focus on France, zaměřenou na novinky v oblasti francouzského cestovního ruchu, a to nejen pro rok 2013, ale s vyhlídkou do let příštích. Za Atout France se akce zúčastnila Corinne Foulquier, ředitelka pro Rakousko a střední Evropu, a Tereza Wicherková, zástupkyně pro Česko a Slovensko. Vystoupili na ní představitelé francouzských regionů a destinačních managementů, např. lyžařských středisek Val Thorens a Les Ménuires, francouzské Riviéry – Côte d'Azur, měst Nice a Mentonu, burgundského Mâconu, Da Vinciho zámečku Clos Lucé na Loiře či zámořského Réunionu. Slovo dostali také představitelé Air France. Atout France informovala o horkých novinkách, které považuje za stěžejní z hlediska české klientely. Patří k nim především obnovená linka Českých aerolinií do Nice, od které si francouzští i čeští touroperátoři hodně slibují. Řečníci vyzdvihli i úspěšnou kampaň posledních šesti měsíců, propagující v Česku dvanáct alpských středisek (www.francie-hory.cz). Vedle těchto informací zaznělo upozornění na významné projekty: Marseille evropským hlavním městem kultury pro rok 2013 (spolu s Košicemi), letošní 850. výročí od položení základního kamene pařížské katedrály Notre-Dame, přípravy na 70. výročí vylodění spojenců v Normandii (2014) či mistrovství Evropy ve fotbale v roce 2016. Výčet by mohl samozřejmě pokračovat, neboť každý francouzský region má co nabídnout. A to je důvod, proč do Francie každoročně směřuje něco přes jedenaosmdesát miliónů turistů, přičemž jen oblast MICE industry každoročně zaznamená víc než šest tisíc akcí.

V souvislosti s hlavním tématem tohoto vydání Všudybylu jsem se zeptal Michala Žabokrtského, jednatele společnosti Davantage, na jejich spolupráci s Atout France.
Je velmi přínosná. Informují nás o novinkách, kterými pak obohacujeme své programy. Zvou nás na workshopy a pracovní cesty, kde se seznamujeme se zástupci regionů, hoteliéry, lokálními incomingovými a incentivními agenturami. V souvislosti s oborem meetings, incentives, conventions & exhibitions (MICE) musím podotknout, že zájem o Francii neopadá. Francie je zemí bohatou na události, nabízející nepřeberné zážitky. Odehrává se tam obrovské množství kongresů a veletrhů, kterých se účastní také řada českých expertů a firem. V Davantage jsme letos zaznamenali nárůst poptávky na zajištění firemních seminářů ve Francii. Nejedná se jen o Paříž, ale i Lyon, Marseille a Toulouse. Značný úspěch mají incentivní projekty, často směřující na jih země. Jeden z originálních motivačních programů jsme nazvali „Like a Jet-Setter“. V jeho rámci mohou objednatelé dát svým obchodním partnerům či klientům vychutnat pobyt na Riviéře s přídechem luxusu a provensálských tradic: transfery helikoptérou, ubytování v Cannes v legendárním hotelovém paláci Carlton, večeře s francouzskou hereckou hvězdou, turnaj v pétanque přímo na Place des Lices v Saint-Tropez, závody na plachetnicích… S incentivami směřujeme i do dalších částí Francie. Třeba do Normandie, kde historický program s tématikou Dne D kombinujeme s kulinářskými zážitky, jež department Calvados skýtá. V záloze máme i mnoho dalších nápadů. Do budoucna bychom rádi nabídli i návštěvy v Česku méně známých, a přesto neobyčejně zajímavých koutů Francie, které turistům většinou zůstávají utajeny, ale nám, kteří jsme v zemi galského kohouta strávili velkou část života, přirostly k srdci.


 

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001