Menu

Finále soutěže GASTRO JUNIOR BRNO 2001

22. 03. 2001

Proč Národní federace hotelů a restaurací ČR participuje na soutěži Gastro junior Brno 2001 jsem se zeptal člena Výkonného výboru Ing. Františka Bači.
Gastronomie v posledních letech zaznamenala celou řadu změn a trendů, které bychom rádi promítli i do naší praxe. Proto NFHR podporuje takové soutěže a odborné akce, které jsou správnou cestou, jak se udržet ve světové elitě. V této souvislosti bych rád podtrhl význam otázky, které zazněla při vyhlašování výsledků: „Kde mizí mladí odborníci, kteří se soutěže účastní ?“ Při těchto soutěžích totiž mladí odborníci ochutnávají význam a kouzlo prestiže oboru, což by mělo vést k tomu, aby se místa kuchařů, cukrářů a číšníků v praxi více obsazovala mladými lidmi, kteří by měli tvořit základ české moderní gastronomie.
 
Obchodního ředitele akciové společnosti Brněnské výstavy a veletrhy Ing. Břetislava Fabiána jsem požádal o krátké vyjádření, proč jeho společnost podporuje Gastro junior Brno 2001.
Gastro junior Brno je soutěž, která si během 7 ročníků našla pevné místo v rámci mezinárodních gastronomických veletrhů. Soutěží zde finalisté z krajských kvalifikací. Jsou zde nejlepší z nejlepších v oborech kuchař, cukrář, číšník – servírka. Jsou to lidé, kteří budou v příštích letech hrát rozhodující roli na straně poptávky. Budou určovat, od koho a jaká zařízení budou v jejich vlastních podnicích či popř. v mezinárodních hotelích. Budou nakupovat vybavení, což úzce souvisí s gastronomickými veletrhy. Se Salimou z pohledu surovin, s Intecem, co se týká vybavení restaurací a kuchyní atd. Naše akciová společnost BVV, coby servismané, chce touto formou napomoci oborům a vystavovatelům v uzavírání příštích obchodů.

To, jaké se už nyní dělaly obchody ilustruje výpověď Ing. Pavla Maláče majitele firmy Pavel Maláč.
Inteco se letos poprvé konalo v pavilonu V. My všichni, kteří zde pravidelně vystavujeme, jsme měli obavy z nízké návštěvnosti, už proto, že máme poměrně široký sortiment strojů a zařízení pro vybavení cukráren, gastronomických provozů, obchodů a pekáren. Návštěvnost byla úžasná. Obchody, které jsme tady uzavřeli (denně řádově v milionech korun), předčily všechna očekávání.

Marka Svobody, šéfa gastronomické divize pro Česko a Slovensko společnosti NOWACO jsem se zeptal: proč NOWACO figuruje mezi hlavními sponzory?
Proč podporujeme mladé kuchaře a cukráře? Je to náš vklad nejen do jejich, ale i do naší budoucnosti. Oni jsou též perspektivou firmy NOWACO. Je velmi pravděpodobné, že až nastoupí do praxe, budou požadovat vysoce kvalitní suroviny a že už budou mít zažito, kdo je jim schopen přesně takové dodat. NOWACO nejenom, že do České republiky dováží produkty ze severských moří. Snažíme se hlavně zásobovat retailový a gastronomický trh co nejširším výběrem potravin, jak mražených, tak chlazených. Již 3 roky do Česka dovážíme chlazené mořské ryby, což je nejtěžší logistická část, kterou jakákoliv firma v našem oboru musí zvládat. A že se nám to daří, ilustruje skutečnost, že se nejen v tomto ročníku, ale i v příštích se budeme podílet na motivaci mladých nadějí české gastronomie.



Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001