Menu

Evropská unie - zdroj finančních prostředků pro podporu cestovního ruchu České republiky

10. 07. 2007

98 % z plánovaných finančních prostředků
se podařilo vyčerpat agentuře CzechTourism na projekt podpory příjezdového cestovního ruchu s názvem „Zvýšení návštěvnosti turistických regionů ČR zahraničními turisty“. Projekt spadá do rámce Společného regionálního operačního programu, na jehož základě měl CzechTourism možnost čerpat finanční prostředky z Evropského fondu regionálního rozvoje. 20. červnem je oficiálně spuštěna nová webová prezentace Česka jako atraktivní turistické destinace – www.CzechTourism.com, která úspěšně završila plnění celého projektu. Do SROPu spadá i druhý ukončený projekt „Mediální podpora domácího cestovního ruchu v České republice“, který měl za cíl informovat Čechy o turistické nabídce regionů. Oběma projekty bylo dosaženo zintenzivnění propagace Česka mezi zahraničními a českými turisty jako ideální turistické destinace. Fondy Evropské unie jsou velmi významným zdrojem finančních prostředků, o které se CzechTourism bude ucházet i v dalším programovém období 2007 – 2013.

Hlavním úkolem „velkého projektu“
agentury CzechTourism „Zvýšení návštěvnosti turistických regionů ČR zahraničními turisty“ bylo zintenzivnění propagace Česka v zahraničí. Projekt obsahoval 16 významných aktivit, které směřovaly do různých oblastí propagace. Od analýz a výzkumů přes zahraniční reklamní kampaně v televizích, rádiích, na billboardech, účasti na veletrzích, novou oficiální webovou prezentaci až po nové tiskoviny na vybraná témata. O ukončených projektech byli novináři informováni v průběhu realizace formou tiskových konferencí a tiskových zpráv.

www.CzechTourism.com
Vytvoření této nové turistické prezentace Česka byla poslední z ukončených šestnácti aktivit rozsáhlého projektu SROP. Její intuitivnější struktura by měla vést k jednodušší navigaci a rychlejší orientaci turistů při získávání komplexních turistických informací o České republice a cestování po českých regionech. Webové stránky jsou dostupné v 18 jazykových mutacích včetně češtiny, nově také v korejštině.
„Hlavním záměrem agentury je zaměřit se na konkrétní skupinu turistů a nabídnout jí konkrétní informace o dovolené či výletu v České republice. V nabídce jsou tipy na dovolenou s dětmi, pro mladé páry či seniory, romantické duše, na dovolené pohodové, aktivní, lázeňské, velikonoční a vánoční a neopomněli jsme ani dovolenou bez bariér a kongresovou turistiku. Nechybí rovněž praktické informace přibližující zvyklosti v Česku, např. cestování veřejnou dopravou, dávaní spropitného v restauracích, nebo aktuální zprávy, např. o počasí, kurzech valut a kalendáři zajímavých akcí,“ řekl ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Fotobanka v češtině a angličtině
Kromě zmíněných informací na www.CzechTourism.com turisté naleznou také kontakt na konkrétní zemi, ve které má CzechTourism své zastoupení. Významnou součást webové prezentace tvoří nová fotobanka v češtině a angličtině, která čítá na 2350 fotografií. Ty zachycují české hrady a zámky, historická města, památky UNESCO, lázeňská města, církevní památky, golfová hřiště, přírodní lokality apod. Nová struktura fotobanky umožňuje snadné vyhledávání požadovaného snímku podle regionů, názvů nebo klíčových slov.

Česko jako kongresová a incentivní destinace
Druhou součástí „velkého projektu“ je prezentace Česka jako kongresové a incentivní destinace. Na základě analýzy motivace „decision makerů“ k jejich rozhodování o místě konání významných akcí, bylo vytipováno 9 zemí, ve kterých proběhly prezentace České republiky s důrazem na kongresové kapacity a doprovodné programy.
„Hlavním cílem pracovních setkání bylo zvýšit zájem zahraničních firem o Českou republiku, přesvědčit decision makery, že Česko je vhodnou a kvalitní destinací pro konání kongresů, seminářů a podobných akcí,“ sdělil manažer dílčího projektu SROP Václav Vítek.

„Menší projekt“
„Mediální podpora domácího cestovního ruchu v ČR“ je druhým ukončeným, který byl taktéž spolufinancován z Evropského fondu regionálního rozvoje v rámci SROPu. Jeho největším přínosem bylo sestavení pracovních marketingových skupin ve všech turistických oblastech České republiky. Byla navázána dlouhodobá komunikace s šesti stovkami členů pracovních marketingových skupin ve čtyřiceti turistických oblastech.
„Po dobu delší než šestnáct měsíců jsme komunikovali se zástupci státní správy a místní samosprávy i s podnikateli a především s turistickými informačními centry. Díky spolupráci se nám podařilo sestavit reklamní slogan pro každou turistickou oblast. V rámci tohoto projektu byla poprvé pro Českou republiku vytvořena společná grafika s jednotnou formou a s obdobným obsahem,“ řekla manažerka projektu Veronika Váňová.

www.kudyznudy.cz
V řadě inzerátů v denících a magazínech a v redakčních článcích, na reklamních letácích v dopravních prostředcích, v reklamních bannerech na internetu, v rozhlasových spotech a v publikaci „Výletní mapy České republiky“ byl uveden odkaz na elektronický katalog na internetových stránkách www.kudyznudy.cz. Zde mohli zájemci najít náměty pro své výlety nebo dovolené. Inzertní kampaň výrazně posloužila k upoutání zájmu tuzemské veřejnosti o Českou republiku a vyhledávání míst, kde u nás mohou něco zajímavého prožít, neobvyklého vidět nebo ochutnat.

www.CzechTourism.com
www.kudyznudy.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001