Menu

Společnost CPI Hotels, a. s.
v hotelnictví podniká od roku 1993, kdy pod jménem Fortuna Hotels, a. s., začala provozovat svůj vůbec první hotel – hotel Fortuna v Praze. Ten byl po rekonstrukci v roce 1996 začleněn do druhé největší franšízové hotelové sítě světa Choice Hotels International a přejmenován na Quality Hotel Prague***. V roce 1997, už jako franšízant Choice Hotels International, rozšiřuje společnost své portfolio o značky Comfort a Clarion. V roce 2007 přijímá jméno CPI Hotels, a. s., a soustřeďuje se na kongresové hotely Clarion. V roce 2008 otevírá svou vlajkovou loď, Clarion Congress Hotel Prague, který je jedním z největších kongresových hotelů v Česku. V roce 2009 otevírá první hotel sítě Buddha-Bar Hotels & Resorts na světě, exkluzivní butikový Buddha-Bar Hotel Prague. V roce 2012 své portfolio rozšiřuje o značku Spa & Kur Hotels. V červenci roku 2014 do portfolia začleňuje devět hotelů značky Mamaison Hotels & Residences v Praze, Ostravě, Bratislavě, Budapešti, Varšavě, Moskvě a Parkhotel Vienna Bielsko-Biała v Polsku. Posiluje tak svoji pozici v nejen rámci českého, ale i evropského trhu.

Buddha-Bar Hotel Prague
je pár kroků od pražského Staroměstského náměstí. Tento pětihvězdičkový butikový hotel nabízí 36 luxusních pokojů a 3 apartmá. Originální designové řešení vytváří atmosféru inspirovanou doteky asijských kultur. Výjimečnost je v každém detailu, vůni, soustu i doušku… Rozmanitost kulinářských zážitků hosty čeká v restauracích Siddharta Café a Buddha-Bar. O pohodlí se stará personál, který dbá na individuální přístup, a špičkové technologie zajišťující dokonalý komfort.

Clarion Hotels
je značka s garancí vysokého standardu komplexních služeb hotelů vyšší střední třídy v západní Evropě a USA, zaměřených zejména na byznysovou klientelu. CPI Hotels je výhradním zástupcem nadnárodní sítě Choice Hotels International (USA), která jí svěřila péči o hotely Clarion v Česku a na Slovensku. Síť čtyřhvězdičkových hotelů Clarion s kvalitním konferenčním a kongresovým zázemím se tak rozrůstá i do krajských měst Česka.

Mamaison Hotels & Residences
nabízí unikátní kolekci hotelů v srdci několika evropských metropolí. Luxusní hotely s nádechem historie a plně vybavené rezidence, ideální pro dlouhodobé ubytování, naleznete v Praze, Ostravě, Bratislavě, Varšavě, Budapešti a Moskvě. Ubytování je vhodné pro rodiny s dětmi, romantické chvíle ve dvou i služební cesty.

Fortuna Hotels
tuto značku nesou tři pražské hotely, oblíbené pro cenovou vstřícnost. Nabízejí krátkodobé i dlouhodobé ubytování tříhvězdičkové kategorie, a nejvíce bývají vyhledávány turistickou a korporátní klientelou.

Spa & Kur Hotels
v souladu s tradicí lázeňství v Česku vstoupila CPI Hotels na trh s vlastní značkou Spa & Kur Hotels. Má dva lázeňské hotely ve Františkových Lázních, tříhvězdičkový a čtyřhvězdičkový. Díky komplexní nabídce wellness & spa a dalších služeb jsou skvělým místem pro relaxaci a regeneraci.

Private Label Hotels
jsou hotely nabízející služby pod individuální značkou. Černigov v Hradci Králové je jedním z největších hotelů ve východních Čechách. Poskytuje ubytování krátkodobého i dlouhodobého charakteru. Jeho devizou je veliká kongresová kapacita a výborná dostupnost. Jediným zahraničním hotelem s nezávislou značkou je Parkhotel Vienna Bielsko-Biała v Polsku, poskytující kvalitní ubytování čtyřhvězdičkového standardu.

Ubytovny.cz
Lidé nepotřebují jen luxusní hotely. Někteří hledají místo, kde mohou pobývat, pokud například pracují či studují daleko od svého bydliště. CPI Hotels se řadí k největším poskytovatelům dlouhodobých ubytovacích služeb v Česku, a pod značkou Ubytovny.cz nabízí víc než dva tisíce lůžek.

CPI Hotels v číslech:

Evropská expanze CPI Hotels

01. 12. 2014

S předsedou představenstva a generálním ředitelem CPI Hotels, a. s., Ing. Janem Kratinou se potkáváme 15. října 2014. Tématem našeho rozhovoru je evropská expanze této společnosti.
Pane řediteli, jaká je strategie rozvoje společnosti CPI Hotels, a. s.? Pokud se nemýlím, pod CPI Hotels, a. s., spadá v tuto chvíli pět značek.
Pokud k nim přiřadíme projekt Ubytovny.cz, pak šest. Letošní rok byl pro nás z hlediska rozšíření portfolia velmi významný. Posílili jsme o hotely značky Mamaison Hotels & Residences, což jsou většinou butikové hotely, obvykle pětihvězdičkové, a rezidence. Díky tomu jsme se rozrostli na evropský trh. Portfolio CPI Hotels teď čítá 28 hotelů v pěti zemích – v Česku, Maďarsku, Polsku, Rusku a na Slovensku. Poslední dva roky rosteme daleko svižnějším tempem, ve výnosu za disponibilní pokoj (RevPAR) i v celkových tržbách. Za mimořádně důležité považuji, že posouváme hranice kvality ve prospěch hostů. Máme k tomu řadu nástrojů, celé jedno oddělení se věnuje kontrole kvality standardů našich hotelů a školení personálu.

CPI Hotels je spojována hlavně se značkou kongresových hotelů Clarion. Je podle vašeho názoru na českém hotelovém trhu ještě prostor pro další hotely tohoto typu?
Značka Clarion Hotels se rozvíjela postupně. Začínali jsme s malým městským hotelem v centru Prahy. Mezníkem byl rok 2008, kdy jsme otevřeli naši vlajkovou loď portfolia, Clarion Congress Hotel Prague ve Vysočanech, hotel ve výborné lokalitě s více než 4000 m2 konferenčních prostor. Pravý rozkvět ale nastal se sázkou na vstup do regionů, zaplnili jsme mezeru na trhu. Prostor na rozvoj značky zde určitě ještě je, zajímavé by pro nás bylo například Brno. Spíše než na rozšíření se teď ale soustřeďujeme na zkvalitnění portfolia, investujeme do rozvoje, náročnou rekonstrukcí prošel třeba Clarion Grandhotel Zlatý Lev v Liberci, kde jsme secesní budově hotelu vrátili lesk, pohřbený necitlivými stavebními zásahy v 50. letech. Nedávno jsme také rozšířili kongresové centrum v Ostravě, a příkladů je více. Výhledově nás čeká změna značky hotelu Černigov v Hradci Králové, který se stane naším desátým Clarionem v řadě.

Hlas lidu, hlas Boží prostupuje hotelnictvím víc než kdy jindy. Díky recenzím na internetu se potenciální hosté seznamují s pocity a zkušenostmi těch, kteří už služeb toho kterého hotelu využili.
Informační technologie vnesly do cestování zcela novou úroveň srovnávání s konkurencí a v jistém smyslu i bič na hoteliéry. Sebemenší nedostatek se ihned projeví v hodnocení hostů. Hotelové reference nám pomáhají. Nejen proto, že v drtivé většině hovoří v náš prospěch. V hospodářské soutěži v hotelnictví přihrává nižší úroveň spokojenosti hostů klientelu těm hotelům, na jejichž služby je kladná odezva. Díky tomu, že recenzní portály sledujeme, máme cennou zpětnou vazbu, kde máme zabrat, kladné ohlasy nám pak dávají náměty, co prosadit i v našich dalších hotelech. Růst kvality se pak může promítnout do růstu prodejních cen, a v tom se CPI Hotels v posledních třech letech velice dobře daří. Hotel nedělá jen budova a vybavení, ale hlavně personál. Jeho vstřícnost a profesionalita zásadně spoluutváří dojem, který si od nás host odnese. Je samozřejmě třeba sledovat poslední trendy v oboru, ale některé základní věci v servisu se nemění. Úspěchu dosahujeme spojením dvou základních faktorů: jednak prozíravosti a velkorysých investic, jednak kvalitně odváděné práce mých kolegů. Díky tomu drží CPI Hotels krok s těmi nejkvalitnějšími hotelovými společnostmi světa.

Přemýšlíte o další zahraniční expanzi?
O zahraniční expanzi jsme uvažovali řadu let, díky letošní akvizici značky Mamaison Hotels & Residences jsme částečně našim plánům dostáli. V Budapešti máme pod touto značkou čtyřhvězdičkový hotel Andrassy a rezidenci Izabella. Tamní trh je hodně podobný tomu pražskému, vládne tam poměrně velká konkurence. V Polsku provozujeme pětihvězdičkový hotel Le Regina a rezidenci Diana ve Varšavě, další je Parkhotel Vienna v Bielsko-Białé. Zajímavé je, že vzhledem k jeho dojezdové vzdálenosti z Ostravy jsme i zde zaznamenali zvýšenou poptávku po ubytování během květnového mistrovství světa v hokeji. V Polsku ale těžíme hlavně z korporátní klientely, je to velká země s velkým počtem obyvatel, a tak byznysmeni často nocují v místech jednání. I to je jeden z důvodů, proč se nám v Polsku daří. Díky zařazení značky Mamaison máme také jeden hotel v Bratislavě. Polsko, Maďarsko i Slovensko jsou pro nás nejslibnější lokality, další rozšíření provozů jsou ve fázi jednání. V současné době chceme na jednotlivých trzích, kde se vyskytujeme, především upevňovat pozice.



Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001