Menu

Evropská Cestovní Pojišťovna je součástí největší světové skupiny specializovaných cestovních pojišťoven. Ze 75 % je vlastněna největší dánskou cestovní pojišťovnou Europaeiske Rejseforsikring, 15 % akcií má mnichovská Europäische Reiseversicherung (ERV) a 10 % stejnojmenná rakouská cestovní pojišťovna. Evropská Cestovní Pojišťovna patří do skupiny vedoucí světové společnosti v oboru zajištění Munich Re. Silné mezinárodní zázemí jí umožňuje být i v České republice nositelkou světových trendů v cestovním pojištění. Na českém trhu proto nabízí nejširší spektrum vysoce kvalitních produktů. Od pojištění pro individuální jednorázové cesty přes pojištění na celý rok až po skupinové pojištění pracovních cest. Asistenční služby zajišťuje svojí dceřinou společností EUROALARM se sídlem v Praze, která zaručuje aktivní asistenci po celém světě v češtině čtyřiadvacet hodin denně, sedm dní v týdnu. Pomoc v hlavních turistických oblastech zajišťuje prostřednictvím vlastní celosvětové asistenční sítě Euro-Center, která díky trvalému kontaktu s místními zdravotnickými zařízeními dohlíží na úroveň léčebné péče, garantuje úhradu účtů apod.

Pojištění Evropské Cestovní Pojišťovny lze sjednat prostřednictvím agenturní sítě renomovaných cestovních kanceláří v sídle Evropské Cestovní Pojišťovny, čtyřiadvacet hodin po telefonu nebo přes internet. Do aplikace na jejích webových stránkách zadáte základní údaje, a následně obdržíte nabídku, v níž si zvolíte variantu, která je pro vás nejvýhodnější. Kdykoli během procesu můžete akci ukončit nebo se vracet zpět. K platnému sjednání pojištění dojde až úhradou pojistného. Pojistné lze uhradit i v den počátku pojištění. Pojistné lze zaplatit bankovním převodem, on-line z eKonta u Raiffeisenbank nebo platební kartou systémem 3D-Secure. Zbývají-li do data počátku pojištění více než 3 dny, pak také poštovní poukázkou.
Nahlášení škody on-line je rovněž jednoduché. Nejprve zvolíte druh pojištění, které máte s pojišťovnou sjednané, poté zadáte informace pro vyhledání údajů o pojištění a vyberete typ škodní události. Po vyplnění elektronického škodního protokolu jej odešlete. Obratem na vaši elektronickou adresu obdržíte vyplněný škodní protokol, který podepsaný s požadovanými doklady odešlete poštou na adresu škodního oddělení Evropské Cestovní Pojišťovny, a.s.

Evropská Cestovní Pojišťovna, nejlepší partner na cestách

23. 01. 2010

S Mgr. Ondřejem Rušikvasem se potkáváme 6. ledna 2010 v Praze na Hradě ve Lvím dvoře na Tříkrálovém setkání Lionského klubu LC Praha, jehož tématem je cestovní ruch.
Ondřeji, jak se finanční a hypoteční krize a s ní spjatá mediální kampaň, která snad nejvíc ze všeho v roce 2009 v České republice přispěla k přibrzdění toku peněz – odložené spotřebě, odrazila na objemech vycestování firemní a privátní klientely Evropské Cestovní Pojišťovny?
V loňském roce jsme vlivem ekonomické situace opravdu zaznamenali mírný pokles v čerpání služeb. Nicméně ne tak velký, jak jsme vzhledem k vývoji světové hospodářské situace očekávali. Evropská Cestovní Pojišťovna dlouhodobě pracuje s firemní klientelou, a ta se v roce 2009 rozhodla výrazně omezit cestovní výdaje. Takže navzdory tomu, že jsme i loni v této oblasti rozšířili řady svých klientů, u firem jsme oproti roku 2008 zaznamenali pokles o něco větší než deset procent. U individuálních cestujících jsme v přijatém pojistném objemově zaznamenali přes sedm procent poklesu. Pro Evropskou Cestovní Pojišťovnu ale bylo důležité rozvíjet služby i v této době, kdy byl obecně menší zájem o cestování. Proto jsme loni přišli s mnoha novinkami typu on-line ohlášení škody. To klientům přináší větší uživatelský komfort tím, že svoji škodu mohou nahlásit prostřednictvím internetu a nemusí nikam docházet. Své produkty jsme doplnili o některá další speciální připojištění, např. rizikových sportů, golfu, domácích zvířat na cestách atd. Takže pokračujeme v trendu zkvalitňování uživatelského komfortu a rozšiřování portfolia služeb koncovým klientům. Velmi jsme posunuli náš internetový obchod tím, že jsme zjednodušili celé on-line řešení. Pokud si klient otevře webové stránky Evropské Cestovní Pojišťovny, může se během pár minut pojistit, tedy i provést zabezpečenou úhradu, a následně obdržet pojistku, kterou vygeneruje náš systém.

Když jsem s tebou dělal předchozí povídání a bavili jsme se o zabezpečených cestách v Dolomitech – ferratách, odnesl jsem si z toho, že všude, kde je turistické značení, mi stačí vaše celoroční cestovní pojištění MultiTrip. Nicméně řada pasáží těžších ferrat je spíš horolezeckou záležitostí než pěší turistikou.
Je to tak. Pokud je to mimo běžné trasy nad nadmořskou výšku 3000 m, vyžaduje taková cesta připojištění Sport. Tzn., že k základnímu ročnímu pojištění si jej klient kdykoliv dodatečně sjedná nebo si hned při sjednávání základního pojištění toto připojištění zvolí. A pak je pojištěný i na ferraty či německé a rakouské klettersteigy a vysokohorskou turistiku. Jsou samozřejmě extrémní situace, kvůli nimž jsme teď vytvořili specifický produkt, a tím je pojištění expedic. Po klientovi, který se bude takové cesty účastnit, Evropská Cestovní Pojišťovna chce, aby vyplnil podrobné údaje o trase – poskytl itinerář expedice. Ty sám víš, že výpravy do extrémních podmínek většinou bývají plánované a mají podrobný harmonogram včetně toho, kde jsou záchytné body, únikové cesty, odkud případně může přijít pomoc atd. Tyto informace jsou potřebné pro asistenční službu a na jejich základě pak Evropská Cestovní Pojišťovna jedná s tamními dodavateli služeb (nemocnice, letecké společnosti, organizace sdružující záchranáře v té které oblasti atd.). Zajistíme instrukce pro klienta a hlavně rozhodneme, nakolik je pro nás míra rizika únosná. Do tohoto ranku patří i takové extrémní akce, kdy se lidé nechají vysadit z helikoptéry, aby sjeli velehorské úbočí, např. Mount Everestu (takový požadavek už jsme měli). Pokud však někoho takového pojistíme, víme, že jsme mu v případě potřeby v daném místě schopni zajistit pomoc. To je základním předpokladem pro uzavírání takových variant pojištění.

Zmínil jsi domácí mazlíčky cestující do zahraničí. Kromě toho, že musí být očkovaní a mít svůj cestovní pas, mohou mít i vaše cestovní pojištění. Co obnáší?
Tak jako u lidí. Úhradu výdajů spojených s ošetřováním nemocného nebo zraněného. V tomto případě se však jedná o psa či kočku. Pojištěna je i odpovědnost za škody způsobené zvířetem na majetku nebo zdraví lidí. Je to poměrně žádané pojištění, protože čím dál více lidí nechce kvůli svým zahraničním cestám odkládat své čtyřnohé členy rodiny do psích či kočičích hotelů. Na alpské túře nás tak může doprovázet náš pes, a to bez obav z toho, že pokud se mu něco stane, nebudeme mít dost prostředků na jeho ošetření (je třeba si uvědomit, že stejně jako naše ošetření je v zahraničí mnohem dražší i veterinární pé­če).

Ondřeji, jaký bude letošní rok?
Situace bude velmi podobná loňské. Spolu s tím, jak ve světě odeznívá finanční krize a dochází k hospodářskému oživení, očekáváme, že obdobné oživení může nastat i v oblasti pracovních cest, incentivních akcí i privátních výjezdů. Nicméně nemáme přehnaná očekávání, neboť zmíněné oživení může přijít do České republiky s určitým zpožděním. Předpokládáme tedy, že dojde k mírnému nárůstu, případně zůstane situace obdobná jako v loňském roce.


Archiv vydání

2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

AKTUÁLNÍ ČÍSLO
VŠUDYBYL 05/2019
05/2019 číst aktuální číslo
Czech specials new