Menu

Dvacet let s námi

27. 10. 2013

V Karlových Varech v Lázeňském hotelu Thermal a v Grandhotelu Pupp se ve dnech 3. až 5. října 2013 konaly 20. ročník národního festivalu turistických filmů Tour Region Film a 46. ročník nejstaršího mezinárodního filmového festivalu světa s turistickou tématikou Tourfilm. Na Tourfilm bylo přihlášeno 747 filmů a multimédií ze 132 zemí, na Tour Region Film pak 143 filmů. Slavnostní předání cen Tour Region Filmu se uskutečnilo 3. října 2013 v Grandhotelu Pupp. Po něm následoval Slavnostní večer CzechTourismu, který tato státní příspěvková organizace pro podporu cestovního ruchu pořádala k 20. výročí svého zřízení. Velkou cenu Tour Region Filmu obdrželo město Cheb za „Turistickou encyklopedii“. Den na to, 4. října 2013, opět večer v Slavnostním sále Grandhotelu Pupp, se odehrálo slavnostní předání cen Tourfilmu, po kterém následoval Slavnostní večer Města Karlovy Vary. Velkou cenu Tourfilmu si odnesl přihlašovatel Dublin Convention Bureau za irský film „Meet in Dublin“. Hlavní hvězdou festivalu byla vnučka Jacquese Yvese Cousteaua – oceánografa, vynálezce aqualungu, velitele výzkumné lodi RV Calypso, který v roce 1952 natočil první podmořský barevný film a vytvořil populární seriál „Podmořský svět Jacquese Cousteaua“ – paní Céline Cousteau. Záhy po předání Velké ceny Tourfilmu jsem o pár slov požádal generálního ředitele jubilující agentury CzechTourism pana Rostislava Vondrušku.
Jsem velmi spokojený, protože letošní ročník Tour Region Filmu a Tourfilmu přivedl do Karlových Varů a do hotelu Thermal opět víc tuzemských návštěvníků než v předchozích letech. Sály, v nichž probíhaly přednášky, prezentace a promítání soutěžních snímků, byly celou dobu obsazené. A bylo se na co dívat! Festivaly rostou, získávají na domácí prestiži i na mezinárodním významu.

Pane řediteli, CzechTourism letos slaví dvacáté výročí a Tourfilm šestačtyřicáté…
My jsme, dá se říci, adoptivní rodič Tourfilmu. Jsme o víc než polovinu let mladší, takže s tím máme někdy výchovné problémy (úsměv).

„Ten, kdo chce touhu po domově znát, ten musí se svým světem dát, vábila-li ho dříve cizina, teď nezapomíná. Krásná je, krásná naše česká, tolik, tolik hezká, krásná je, krásná naše česká zem.“ Tolik citace textu písně „Touha po domově“. Pane řediteli, národní Tour Region Film byl plný zajímavých snímků.
Vítězný film města Chebu nejen vykresluje nádheru naší vlasti, ale ilustruje i to, kam se posouvají multimédia. Demonstruje vysokou, nebojím se konstatovat přímo světovou úroveň domácí tvorby. Je výrazně motivující a inspirující pozvánkou k návštěvě regionu. Prokazuje, že využití moderních informačních technologií šlo mílovými kroky nahoru i v regionální tvorbě.

Jaká je před vaší agenturou perspektiva?
Pevně věříme, že dobrá. Každá vyspělá země, jejíž hospodářství a veřejné rozpočty chtějí těžit z příjmů z cestovního ruchu, vytváří podmínky pro jeho rozvoj, pro zvyšování výkonnosti této tržní platformy. Snaží se maximalizovat příliv zahraničního inkasa prostřednictvím příjezdů a útrat zahraničních hostů a vázat na území svých regionů kupní sílu (útraty) domácích turistů. A ačkoliv je stále co zlepšovat, jsem přesvědčen, že pracovníci České centrály cestovního ruchu – CzechTourism v této oblasti odvádějí velmi dobrou, ba – jak ilustruje např. oceňovaný turistický portál „Kudy z nudy“ – vynikající práci. CzechTourism má to štěstí, že má dlouhodobě dobré vztahy se svým zřizovatelem. Pod Ministerstvem pro místní rozvoj ČR fungujeme mnoho let. A je to i tato stabilita, která nám vytváří dobré podmínky k práci. Tým CzechTourismu průběžně připravuje a realizuje nové nápadité projekty. Bez kvalitních lidí zkrátka nelze odvádět kvalitní práci. Čili poděkování za úspěšných dvacet let agentury CzechTourism patří jak našemu zřizovateli, tak všem kolegům.

V tržní ekonomice se peníze do národního hospodářství dostávají obchodem. Podpora směřování investic a tržeb do toho českého je stěžejním posláním státních agentur CzechTrade, CzechInvest a CzechTourism. Jde tedy o to, aby se zahraniční a domácí kupní síla uplatňovala na našich domácích a zahraničních zdrojových trzích v náš prospěch.
Jistě, smyslem marketingu, jak směrem ven, tak dovnitř, je povzbudit ke spotřebě a současně s tím díky takto získávaným „dalším penězům“ pomáhat vytvářet další podnikatelské příležitosti a nová pracovní místa. Gradovat spotřebu koupěschopnou poptávkou. V případě CzechTourismu jde především o nákup služeb cestovního ruchu. Svoji činnost se snažíme zaměřit také na bonitnější klientelu. Na lidi, kteří vyhledávají kvalitu a jsou ochotni za ni zaplatit. Poptávka po vysoké kvalitě totiž vytváří prostor pro uplatnění vysoce kvalifikované práce. Pro uplatnění dovednosti a kreativity obyvatel navštěvované země.


 

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001