Menu

Impozantní budova od architekta Franze Fröhlicha „Městský dvůr“ s důmyslným systémem ochozů a schodišť v centru Brna byla postavena v polovině 19. století. Jejím charakteristickým rysem je kontrast mezi strohým palácovým exteriérem a členitým arkádovým nádvořím s romantizujícími detaily. Ve své historii „Městský dvůr“ patřil k nejprestižnějším brněnským adresám. Před více než rokem, po třiceti měsících rekonstrukcí investorskou a stavební firmou COMSA International a.s., patřících ke skupině španělské COMSA, která po celém Španělsku realizuje unikátní stavby včetně rekonstrukcí a adaptací architektonicky složitých objektů, byl otevřen jako luxusní hotel Comsa Brno Palace, aby opět plnil své poslání vysoce prestižní brněnské adresy – symbiózy klasické elegance a současného moderního designu.

Hotel Comsa Brno Palace**** superior má 119 pokojů: 6 suite, 6 junior suite a 107 de luxe. Má i příjemné wellness. Pulzující elegantní prostor restaurace Palazzo s kapacitou 40 míst, byl navržen španělským designérem Paco Entrenou. Comsa Brno Palace je reprezentativním místem pro rodinné i firemní akce a společenské události. Disponuje zázemím stylových, technicky špičkově vybavených prostor. Sálem „Městský dvůr“ pro až 200 osob, který lze předělit na dva sály; třemi multifunkčními sály – „Petrov“, „Veveří“ a „Špilberk“, s možností jejich variabilního propojení pro akce od několika do 150 účastníků. Hotelové „Atrium“ propojené s restaurací „Staré Brno“ poskytuje exkluzivní zázemí pro pořádání komorních setkání i velkolepých party,či módních přehlídek.

Comsa Brno Palace, hotel, který se dobře prodává

28. 10. 2010

S generálním ředitelem hotelu Comsa Brno Palace panem Martinem Benadou se potkáváme 10. září 2010. Rozhovor jsem zahájil dotazem, jaký byl pro Comsa Brno Palace první rok po otevření.
Rušný a dynamický, protože od operativního řešení, rozhodnutí investora, že si jej bude sám provozovat, jsme jej do plného provozu uvedli v neskutečně krátké době. Nyní, po zhruba roce fungování, naši hosté kvitují stabilně špičkovou kvalitu servisu. To se odráží nejen v v obsazenosti, ale i v hodnocení, které od našich hostů dostáváme. Náš majitel a zároveň investor a dodavatel stavby COMSA International a.s. odvedl úžasný kus práce. Projekt hotelu je nejen citlivě koncipován, ale výborně řešen i po technické stránce. COMSA zde v Brně v podstatě zhodnotila své know-how, obrovské zkušenosti s rekonstrukcemi památkově ceněných historických budov. Do rukou jsme díky tomu dostali atraktivně disponovaný hotel, který se dobře prodává.

Špičkový hotel dělá kvalitní personál.
Rovněž v tomto jsme měli štěstí, a byla to zejména další šikovnost našeho majitele, že se nám v rámci středního managementu podařilo do Brna přilákat kvalitní lidi, kteří nějakou dobu působili v zahraničí. Jejich poznatky a zkušenosti jsou pro konkurenceschopnost Comsa Brno Palace cenným přínosem. Samozřejmě, nejprve musela proběhnout jejich jakási aklimatizace na zdejší podmínky. Ty jsou v řadě aspektů specifické, a ne všechno, co se naučili v západní Evropě či na britských ostrovech, mohli uplatnit v České republice. Nicméně tuto fázi zvládli a úspěšně působí i na své kolegy. Co se týče hotelnictví, evropský i světový trh práce se stále více otevírá, a to nejen směrem ven. A nás těší, že Češi, zejména mladí lidé, kteří se vrací ze zahraničí, kvitují, že úroveň špičkového českého hotelnictví je srovnatelná se západoevropskou a světovou.

Jak se vás dotýká cenová válka pražských hotelů?
Rozhodně nás netěší. Jak jsme pocítili snad všichni, kteří pracujeme v hotelnictví, už jsme zažili daleko příznivější období. V Praze už to totiž kolikrát není tolik o šikovnosti manažerů, jako o pevnosti nervů, jak to všechno ustát. Z minulých let jsme byli zvyklí, že Praha dosahovala nejvyšších průměrných cen ubytování. Nyní je to jinak. Ale abych hovořil za Comsa Brno Palace. Nás se to v zas tak velké míře nedotýká, byť se nějaké náznaky občas objeví. Ani ne u individuálního ubytování, jako spíš v segmentu kongresové turistiky.

Jaká je podle vás perspektiva českého hotelnictví?
Věřím, že dobrá. Česko pořád disponuje velkým počtem lidí, kteří umí a chtějí pracovat a které práce v hotelovém provozu baví. Pokud nám hospodářská situace ve světě umožní trochu více se nadechnout, pokud se začne víc létat a pořádat víc konferencí, geograficky strategická poloha Česka a jeho atraktivnost nám umožní konkurovat kva­litními službami a obstát před zahraniční konkurencí.

V českém hotelnictví je nezřídkavým jevem deklarovat vyšší kvalitu než tu, kterou ten který hotel disponuje – přidávat mu hvězdičky. Ve vašem případě je tomu obráceně. Proč?
Cílem rekonstrukce a adaptace historického objektu „Městský dvůr“ byl pětihvězdičkový hotel. Ale jak už jsem řekl, otvírali jsme jej za chodu a rovněž za chodu jsme nabírali a školili personál. Prostorové dispozice a vybavenost totiž ještě nedělají barák pětihvězdičkovým hotelem. Tomu musí odpovídat pětihvězdičkové služby. Proto jsme se rozhodli deklarovat čtyři hvězdy superior, zprocesovat veškeré činnosti, představit se a zavést na trhu a až v další fázi, bude-li tomu doba nakloněna, deklarovat svých pět hvězd. Ostatně, vycházíme tím vstříc i naší stěžejní, tj. firemní klientele, která kvůli optimalizaci nákladů preferuje čtyřhvězdičkový standard.

Proč ještě využívat služeb Comsa Brno Palace?
Protože v Brně je dobře být v centru dění, a toto centrum je všude okolo našeho hotelu. „Městský dvůr“ byl od samého počátku vnímán jako nejprestižnější adresa k bydlení, my jsme tuto tradici převzali a Comsa Brno Palace v tomto duchu pokračuje. Máme kvalitní vybavení pro kongresové akce, pro mítinky a gastronomické události. Naše gastronomie je na vysoké úrovni. Náš šéfkuchař pan Liam Claringbold je z Nového Zélandu. Pracoval v nejvybranějších restauracích v severovýchodní a jihovýchodní Asii, v Austrálii a ve Velké Británii. Je to golfista, takže i v tomto směru si máme co říci. Za rok působení v Brně tu už má dobré jméno a řada hostů naši restauraci navštěvuje kvůli jeho umění.

Ano, důvodem, proč lidé jezdí do Brna, může být i kulinářské umění, ale především je to samo město Brno. Obchodní zájmy, MICE akce, turistické atraktivity metropole a Jihomoravského kraje atd. Začátkem října 2010 tu bude zpřístupněna část brněnského podzemí.
Brno své podzemí pro veřejnost otevírá v našem sousedství, na Zelném trhu. Necháváme proto školit zaměstnance, aby disponovali maximem informací a mohli naše hosty získávat pro tuto prvořadou zážitkovou atrakci, a tím i pro opakované návštěvy Brna.
Rád bych upozornil, že i sám objekt Comsa Brno Palace je brněnskou atraktivitou. Brno sice disponuje řadou turistických cílů, včetně památky UNESCO – vilou Tugendhat, avšak co mám zprávy, chce se spíš profilovat jako město vědy a výzkumu. Jsem přesvědčen, že je to správná cesta, která brněnským hotelům přivede ten typ klientely, která už nyní, a ne v zanedbatelných objemech, využívá služeb našeho hotelu. Jako největší magnet cestovního ruchu jihomoravské metropole bych pak vyzdvihl brněnský Automotodrom, a – co do termínu – srpen, kdy Brno díky Velké ceně zaplní desetitisíce návštěvníků. Je úžasné v té době vidět, jak centrum města pulzuje.


Archiv vydání

2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

AKTUÁLNÍ ČÍSLO
VŠUDYBYL 05/2019
05/2019 číst aktuální číslo
Czech specials new