Menu

Čeští hoteliéři si zaslouží více společenského uznání

31. 10. 2004

V souvislosti s hlavním tématem Všudybylu jsem oslovil Petra a Evu Procházkovy, jejichž firma Inteco Eurotrend působí v oblasti hotelových doplňků a potřeb pro hosty. Pane Procházko, proč jste se rozhodli podnikat v tomto oboru?
Nerozhodli. Pokračujeme v tom, co započal můj otec Bořivoj Procházka v sedmdesátých letech minulého století, když se pustil do budování firmy, včetně vývoje dnes již klasických hotelových doplňků. Otec, i když už není mezi námi, je stále duší firmy, která je schopná poskytovat hotelům, penzionům a restauracím kvalitní služby, co se týče dodávek hotelové kosmetiky, toaletních potřeb, restauračních a hotelových doplňků, potřeb pro provoz, hotelové polygrafie a textilu, které z velké části sami vyrábíme, distribuujeme a se kterými obchodujeme. Součástí podnikání je však i vzájemná spolupráce firem. Naším dlouholetým a velmi dobrým obchodním partnerem pak je firma PROMIN CZ.

Podnikat v hotelových doplňcích, pokud se to umí, je dobrý a zřejmě nikdy nekončící byznys, protože je stále co doplňovat. Obzvlášť v této době, kdy jsou české ubytovací kapacity plné hostů.
Ale nejen proto, že jsou mnohé z hotelových doplňků určeny k jednorázovému použití. Také proto, že v našem oboru neustále dochází k rozšiřování sortimentu, k inovacím designů i obsahu. Ubytovací zařízení, od nejjednoduššího až po pět hvězd, musí disponovat hotelovou kosmetikou, tiskovými materiály s informacemi, které hosta čekají na pokoji. Často to bývají výrobky, které se tvoří a dolaďují tak, aby co nejlépe prezentovaly hotel. Hotelové doplňky jsou souborem věcí, které se neustále obměňují, a každý rozumný hoteliér se snaží image a dobré jméno podniku prosazovat i jejich prostřednictvím. Opakovaný host pak i díky těmto maličkostem vnímá, že hotel neustrnul a že se v jeho prospěch snaží vytvářet lepší a lepší prostředí. Navíc řadu doplňků si hosté odnášejí jako upomínkové předměty a jejich prezentací často doplňují svá osobní svědectví v okruhu svých nejbližších a přátel o daném ubytovacím zařízení. A protože právě tato forma je nejúčinnější reklamou a způsobem šíření referencí, a to i špatných, stává se z hotelových doplňků významný argument s vysokou vypovídací hodnotou a propagačním účinem.

Připomněl jste mi policajta z Beverly Hills ze stejnojmenného filmu, který své kamarády na účet hotelu obdarovával bělostnými župany…
Takové umíme také. I pantofle. V letošním roce u hoteliérů došlo k razantnímu zvýšení poptávky po kvalitních županech a šitých pantoflích z froté materiálu s pevnou podrážkou. Děláme je jak s vyšívanými logy, tak s tištěnými, v nejlepším provedení. Co se týká županů, dodáváme kvalitní české i zahraniční froté, záleží na tom, jakou má který zákazník důvěru k různým výrobkům. Ať je to župan české provenience nebo dovozový, ty které jsme s to dodávat, splňují nejvyšší kvalitu pro standard pětihvězdičkových hotelů. Umíme je v různých fazonách i velikostech, s vyšívanými logy i šité přímo na zakázku.

Paní Procházková, proč jste se rozhodla vstoupit do rodinné firmy?
Protože ráda aranžuji, vymýšlím a kompletuji doplňky tak, aby tvořily ucelený soubor praktických a vkusných věcí. I když jsem původní profesí stavař, dělám v podstatě designéra. Originální realizace v oblasti designu a aranžování mne vždy naplňovaly. Někteří zákazníci nám dávají volnou ruku, u jiných jsme vázáni manuály jejich řetězců. Ale i u takovýchto zpravidla bývá prostor pro realizaci nových nápadů, jež se odráží ve spokojenosti hostů. Jsou hotely, které na nás nechají vytvoření celého setu. Od šitíček po obouvací lžíce, hotelovou kosmetiku včetně začlenění hotelového loga. Vytváříme kompletní sestavu doplňků spolu s věcmi, jako jsou hotelové mapy a organizační systém informací pro hotelový servis. Od návodů na použití minibaru přes etážový servis, průvodce televizí, veškerý sortiment, který hotel potřebuje. Každý hotel je jiný. Každý dýchá jinou atmosférou, má jinou architekturu, vybavenost. Sety doplňků se tomu musí barevně i tvarově uzpůsobit tak, aby ladily po nejmenší drobnost, např. lahvičku, která v figuruje v koupelně včetně tisku loga a jejího uzávěru.

Většina lidí, v jejichž blízkosti se pohybuji, má veliký tah ve směru kvality, a kvalita je o dotahování věcí do detailů.
Ano, ale najdou se i tací, kteří vybavenost hotelovými doplňky podceňují. Pochopitelně záleží i na tom, co si pod tímto souhrnným pojmem představují. Hotelové doplňky začínají od jednoduché pásky na WC, která avizuje hostovi, že toaleta byla vyčištěna a vydesinfikována, až po informační systém, veškeré visačky, různé podložky, rozetky a v neposlední řadě hotelové kroniky, které pro nás s brilantní zručností zhotovuje jeden z předních českých knihařů. Hotelové doplňky jsou jakoby třešničkou na dortu, bez které by to nebylo ono. Na kvalitu je kladen opravdu veliký důraz a naše firma ji umí stoprocentní. Takovou, jakou jsou schopny nabídnout renomované zahraniční firmy, a navíc k ní přidat českou praktičnost a kreativitu.

Jak je na tom podle vás český hotelový průmysl?
Vcelku dobře. Je to nejen díky mezinárodní situaci, která momentálně cestovnímu ruchu přeje, ale také investicím do hotelové infrastruktury. Zejména pak díky hotelovému managementu, jehož úroveň je plně srovnatelná se zahraničním. V řadě aspektů je na tom český hotelový management i lépe, protože mu bylo a je souzeno obstát v daleko složitějších podmínkách. To, že je na tom dnes dobře, je především záležitostí lidí, kteří v něm pracují. Čeští hoteliéři si zaslouží dostat se, a to i co se týče společenského uznání, daleko více do popředí. Rozvoj hotelnictví svým ekonomickým dopadem a tvorbou přímých a zejména nepřímých pracovních příležitostí dalece přesahuje vlastní rámec. Jeho rozvoj je přímo spjat s podporou cestovního ruchu a zahraničního obchodu, což je oblast, v níž má Česká republika obrovský a dosud jen nepatrně využívaný potenciál.







www.eup.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

for kids