Menu

Akciová společnost České dráhy patří k předním železničním dopravcům Evropské unie. V roce 2009 využilo její spoje přes 163 milionů cestujících. V jízdním řádu 2009/10 vypraví průměrně 7500 spojů denně. Díky dořešení financování veřejné železniční dopravy může tento národní dopravce pokračovat v masivní obnově vozidlového parku. V roce 2009 investoval do modernizací a do nákupu nových vozidel přes 4 miliardy Kč. V roce 2010 to bude 5 miliard Kč. S tím úzce souvisí i zlepšování kvality poskytovaných služeb. Pro snadnou orientaci cestujících vytvořily České dráhy webové stránky www.cd.cz. Informace o spojích a cenách získají klienti nonstop 24 hodin také na lince Kontaktního centra 840 112 113. Na eShopu Českých drah nebo přes Kontaktní centrum je možné nakupovat jízdní doklady na vlaky kategorií Sp, R, Ex, IC, EC a SC. Zároveň zde České dráhy nabízejí výběr levných eTiketů do zahraničí a akčních zpátečních jízdenek ČD Tip do okolních zemí.

České dráhy dětem:Přijeďte na návštěvu do Prahy za 80 Kč!

27. 04. 2010

Děti na výlet do Prahy
České dráhy připravily pro děti ze základních škol a dětských domovů nabídku levných výletů vlakem do Prahy. Odkudkoliv z České republiky je tento dopravce přiveze do hlavního města a zpátky domů za 80 Kč na osobu. Nabídku mohou školy využít do konce května a následně pak od září. České dráhy navíc oslovily některá pražská muzea a Království železnic, kde školy dostanou oproti jízdence levnější vstupné. Muzeum hlavního města Prahy s Langweilovým modelem Prahy mohou děti navštívit dokonce zdarma. Nabídka nazvaná „Děti na výlet do Prahy“ je součástí Junior programu Českých drah. Nabídku České dráhy připravily po konzultaci s učiteli základních škol a dalšími odborníky tak, aby zapadala do rámcového vzdělávacího programu.
„Učit se dá nejen ve školních lavicích, překážkou jsou ale obvykle peníze. Proto jsme chtěli školám vyjít vstříc a nabídnout jim volnou kapacitu našich spojů za velmi výhodné jízdné. Pak už záleží na kreativitě pedagogů. Děti si mohou samy hledat informace na internetu, plánovat cestu, vybrat si místa, která chtějí vidět. Cestou se dozví řadu zajímavostí o historii hlavního města nebo geografii,“ vysvětluje ředitel Odboru produktů a obchodu ČD Aleš Ondrůj.
České dráhy začátkem března 2010 obeslaly nabídkou s propagačním materiálem stovky škol v celé České republice. První dvě základní školy, Bratrství Čechů a Slováků z Bystřice pod Hostýnem a ZŠ a MŠ Ostrčilova z Ostravy, přijely na výlet do Prahy 18. března 2010 ráno. Právě na tyto děti čekali osobně na pražském hlavním nádraží zástupci hlavního města Prahy a Českých drah v čele se svým předsedou představenstva a generálním ředitelem Petrem Žaludou. Projekt „Děti na výlet do Prahy“ tím oficiálně odstartoval.

Využitím nabídky školy získají

Podmínky čerpání nabídky

Radek Joklík, tiskový mluvčí ČD – produktová komunikace


Kontaktní centrum ČD: 840 112 113

Archiv vydání

2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

AKTUÁLNÍ ČÍSLO
VŠUDYBYL 05/2019
05/2019 číst aktuální číslo
Czech specials new