Menu

6. prosince 2004 Čedok zahájil prodej zájezdů své již 85. sezony na léto 2005. V katalozích prezentuje širší nabídku zájezdů, která je členěna do nových titulů „Letadlem k moři“, „Autem a autokarem k moři“, „Hory, lázně a jezera“, „Poznávací zájezdy“ , „Tuzemské pobyty“. V lednu pak vyjde katalog „Chaty a chalupy“. Celkový počet stran katalogů Čedoku přesahuje dvanáct set.

Čedok vstupuje do 85. letní sezony

30. 12. 2004

Zájezdy s označením „Čím dříve, tím levněji“ jsou novinkou letní sezony 2005. Čedok tak akcentuje výhody nákupu dovolené v předstihu a garantuje zájemcům, kteří si zakoupí zájezd označený oválem „Čím dříve, tím levněji“ do konce března 2005, že ani v režimu v poslední minutě nebude cena tohoto zájezdu nižší než cena platná do konce března 2005.

Ceny zájezdů zůstávají na srovnatelné úrovni s loňskou sezonou a navíc jsou ještě více zatraktivněny slevovým systémem Čedoku. Klienti čerpají například až 13% slevu za včasný nákup do konce ledna, při včasné rezervaci mohou získat pobyt a dopravu pro dítě zdarma, senioři mohou získat až 50% slevu atd. Příznivý kurz dolaru způsobil, že v zemích, kde se s dodavateli služeb obchoduje v dolarech, se ceny meziročně dokonce snížily. Platí to například pro Egypt a Tunisko.

Katalogy byly rozšířeny o nové kapacity zejména v žádané kategorii all inclusive a ve vícehvězdičkových hotelích. Nově pořádáme letecké zájezdy na řecké ostrovy Karpathos, Mykonos a Paros, italský ostrov Ischia a do rumunských letovisek. Klienti si mohou rovněž vybírat z nových cílů na Mallorce a Ibize, na řeckých ostrovech Krétě, Thassosu a Rhodosu, v Bulharsku a Chorvatsku a na tuniské Djerbě. Díky velkému zájmu o aktivní dovolenou jsou zařazeny nové cíle na Slovensku a v rakouských Alpách. Z horských pobytů patří k novinkám Julské Alpy a Skotská vysočina. Rozšířena je nabídka termálních lázní.

Kategorie poznávacích zájezdů se odehrává ve znamení přechodu od autokarových k leteckých zájezdům, jejichž ceny se již blíží cenám autokarových zájezdů. Platí to zejména pro pobyty v Paříži, Římě a Londýně a dále pro okružní zájezdy Británií, Francií, Itálií a Skandinávií. Nabídka neobvyklých zájezdů v Evropě je posílena o okruh Albánií, Bulharskem a Dunajskou deltou. Raritou je Velký okruh Azorskými ostrovy s pozorováním velryb.

Ředitele marketingu Tomáše Brejchy jsem se zeptal, jaký byl pro Čedok rok 2004.
Úspěšný, a to zejména v oblasti leteckých zájezdů do středomoří i exotiky, kde jsme zaznamenali největší přírůstek počtu klientů. Rovněž dramaticky rostl počet zájemců o dovolenou připravovanou na míru, kterou Čedok zajišťuje prostřednictvím specializovaného pracoviště Exclusive Travel Club. Vzhledem ke skutečnosti, že trh organizované turistiky v Česku jako celek v podstatě stagnoval, očekáváme zvyšování tržního podílu Čedoku. Řečí čísel: tržby Čedoku dosáhnou téměř 2,5 mld. (tzn. nárůst tržeb za prodej služeb o 213 milionů korun) a bude dosažen kladný hospodářský výsledek kolem dvaceti milionů korun. Počet klientů, kteří s Čedokem vycestovali do zahraničí, přesáhne hranici sto devadesáti tisíc.

Jaké trendy převažovaly, a to i coby předzvěst roku 2005, v roce 2004?
Prohloubily se ty, které v outgoingu sledujeme již třetím rokem: cestovatelská veřejnost je stále náročnější a vybírá si z kvalitnějších ubytovacích kapacit hotelů vyšších kategorií se stravováním na bázi all inclusive. Stagnuje poptávka po jednoduchých apartmánech bez stravování nebo se transformuje do poptávky po luxusních vilách a pobytech v aparthotelích. Nadále roste podíl leteckých zájezdů na úkor autokarových a probíhá diverzifikace poptávky do časového rozpětí celého roku s rostoucím podílem exotických dovolených u jižních moří v zimním období.
Dominantní problém na našem trhu, který se v posledním roce bohužel ještě prohloubil, je deformované vnímání nabídky „v poslední minutě“. Vinu na tom nesou i někteří čeští touroperátoři, kteří formují názor cestovatelské veřejnosti nesprávným směrem, a to jednak příliš nízkou cenou „poslední minuty“, která často klesá i pod pořizovací náklady a jednak neúměrně velkým rozsahem této nabídky. „Poslední minuta“ proto není ze strany zákazníků vždy chápána jako „výprodej“ zbytkových kapacit, ale jako běžná standardní nabídka. Rovněž představy o ceně ubytovacích a přepravních služeb v zahraničí jsou značně zkreslené. S tím souvisí i přehnaná očekávání ze strany klientů. Ale i tady platí osvědčené lidové rčení: „Za málo peněz, málo muziky“. Tj., v případě doprodeje anonymních hotelů za zlomek běžné ceny nemůže klient očekávat, že bude reálně bydlet v nejlepším hotelu. Tato možnost sice není vyloučena, avšak není garantována. Čedoku se úspěšně daří přesvědčit klienty o výhodách koupě dovolené s předstihem, kdy mohou čerpat slevy za včasný nákup a vybírat z nepřebrané katalogové nabídky.

Je-li kdo úspěšný, je tomu proto, že si to zaslouží…
K udržení silné pozice Čedoku na českém trhu neodmyslitelně přispívá síť našich provizních prodejců. Z tohoto důvodu se snažíme i nadále rozšiřovat tento prodejní potenciál, který v současné době čítá více než sedm set obchodních zástupců. Čedok prodejcům nabízí komunikaci pomocí specializované telefonní linky provizního prodeje, kam prodejci volají zdarma a mají zajištěno přednostní odbavení pracovníky call centra před běžnými klienty. Navíc mohou tento komunikační kanál využívat každý den až do 22 hodin včetně sobot a nedělí. Rozšiřuje se i možnost rezervací provizních prodejců po internetu s výhodou okamžitého přístupu k požadovaným informacím. Kromě atraktivních provizí, které v případě superprovize mohou dosáhnout až 15 %, jsme na rok 2005 pro naše obchodní zástupce opět vyhlásili soutěž o hodnotné ceny. Pro novou sezonu pro obchodní zástupce rovněž plánujeme řadu atraktivních studijních cest i možnost čerpat rodinnou dovolenou s výraznou slevou z cen zájezdů, které si vyberou.

Co byste českému outgoingovému trhu přál do roku 2005?
To vyplývá z předchozích úvah: touroperátory, kteří dovedou reálně plánovat svůj odbytový potenciál, aby se nestávalo, že cestovní kancelář přecení své síly a nakoupí více kapacit, než je schopna reálně prodat a posléze své zájezdy nabízí hluboko pod úrovní pořizovacích nákladů, a poškozuje tak celý trh.





www.cedok.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

hotel petrovy kameny
chata Vilemína