Menu

Budeme pokračovat v nastoupené cestě

31. 01. 2004

Pan Lotfi Mani je ředitelem Tuniského národního úřadu pro cestovní ruch. Koncem loňského roku jsme se potkali v rámci předvánočního setkání ONTT s novináři v hotelu Ambassador v Praze. Letos začátkem roku 2004 pak na mezinárodních veletrzích GO v Brně a na Slovakiatouru v Bratislavě, kde jsem jej požádal o rozhovor.
Slováci i Češi rádi a hodně cestují. Jejich možnosti se rozšiřují spolu s tím, jak se jim zvyšuje životní úroveň. Ruku v ruce s jejich sílící kupní silou se zvyšují počty těch, kteří upřednostňují leteckou dopravu oproti pozemní. To je v podstatě voda na náš mlýn, protože Tunisko je typickou leteckou destinací.

Ano, pro Slováky i Čechy je Tunisko zavedenou typickou středomořskou destinací. Navíc nadprůměrně pohostinnou. U nás Čechů a ostatně i Slováků platí mnohem více než u řady dalších národů, že láska prochází žaludkem. Z hlediska kvality gastronomie, chutnosti a v neposlední řadě množství jídla a cenových relací je Tunisko vysoce konkurenční.
Tunisko má nejen vynikající gastronomii, ale i řadu dalších atraktivních oblastí, kvůli kterým k nám turisté z celého světa rádi přijíždějí. Jsme bezpečnou a pohostinnou zemí s čistým mořem, spoustou slunečních dnů, krásnou pouští a řadou antických památek. To vše dohromady tvoří sílu tuniského cestovního ruchu.

Nejen tyto danosti, pane řediteli. Od té doby, co jste na slovenský a český trh nastoupili, realizujete cílevědomou strategii propagace cestovního ruchu Tuniska. Jak jinak si vysvětlit trvale se zvyšující oblíbenost Tuniska u českých a slovenských obyvatel?
Určitě i tím, že se o něm ví a že si u Čechů a Slováků zasloužilo dobrou pověst. V roce 2003 Tunisko navštívilo zhruba devadesát tisíc občanů České republiky a dvaadvacet tisíc obyvatel Slovenské republiky.

Co se týče podkladů k statistikám v cestovním ruchu, předpokládám, že si je u vás netahá mág z rukávu…
Každý cestující do Tuniska na palubě letadla nebo v tranzitním prostoru vyplňuje vstupní formulář, v němž uvádí základní údaje – jméno, příjmení, ve kterém hotelu bude ubytován apod. V hotelu opět vyplní obdobný. Tyto dva formuláře se porovnávají a tvoří základ oficiálních statistik, o něž se opírá marketing destinace, na jehož základě realizujeme cílenou propagaci země.

S čím Tunisko v oblasti cestovního ruchu přichází v roce 2004?
Sám jste uvedl, že jsme zavedenou destinací, proto budeme pokračovat v nastoupené cestě. Co se týče novinek, letos na přelomu ledna a února se u nás např. koná Evropský pohár národů ve fotbale. Dojde k otevření nového pouštního golfového resortu u města Tozeur. Dochází k rozvoji dalších letovisek, např. Hergla, kde vyrůstají nové hotely, zábavní parky apod. Nicméně, především budeme pracovat na upevňování postavení Tuniska coby významné a oblíbené turistické destinace.





Tuniský národní úřad pro cestovní ruch

Sokolská 39

120 00 Praha 2

tel.: 224 941 824, 224 942 424

fax: 224 941 825

e-mail:

onttpraha@mbox.vol.cz



Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001