Menu

Azur Reizen
už i do Bizerty, na Krétu a Rhodos

27. 01. 2007

V souvislosti s hlavním tématem druhého vydání Všudybylu 2007 jsem navštívil majitele cestovní kanceláře Azur Reizen Mgr. Adela Dridi. Pane řediteli, dostal se mi do rukou váš nový katalog. Nabízíte v něm tuniské destinace Tabarku a Bizertu, Egypt, Turecko a řecké ostrovy Krétu a Rhodos. Stabilně velký zájem českých klientů o Řecko je podivuhodný. Tendence zákazníků v rámci české outgoingové turistiky totiž směřují k nákupům služeb all inclusive. V Řecku ale je relativně drahá pracovní síla, a tak zdejší all inclusive pobyty bývají dražší, a přitom ne až tak velkoryse koncipované jako např. v Egyptě, Turecku nebo Tunisku.
Je tomu tak z důvodů, které jste naznačil. V této členské zemi Evropské unie, co se jídla týče (a řecká kuchyně je vynikající) a servisu vůbec, panují poněkud jiné pořizovací cenové relace než v ostatních destinacích, kam Azur Reizen vozí své klienty. Nicméně o dovolené v Řecku je mezi Čechy trvale vysoký zájem. Právě proto jsme svoji nabídku rozšířili o dva řecké ostrovy Krétu a Rhodos.

Jaký byl pro Azur Reizen rok 2006?
Stejně zdařilý jako rok 2005. Celkem sedmnáct tisíc klientů. Mj. proto, že jsme neposílili svou kapacitu letecké přepravy ani nezvětšili počet destinací. Letos, v roce 2007, jsme však tyto základní kroky, nezbytné pro expanzi, učinili rozšířením nabídky o Krétu a Rhodos.

Hovoříme spolu na stánku Azur Reizen na Mezinárodním veletrhu průmyslu cestovního ruchu GO na Výstavišti v Brně. Jednou z jeho zajímavostí je prezentace programu: „Zapněte si svůj bluetooth“.
To je na českém trhu novinka. Prostřednictvím tohoto programu klientům (včetně potenciálních) předáváme řadu informací. Kdo si u některé z našich poboček zapne bluetooth, dostane na mobilní telefon přehled veškerých slev. Kolemjdoucí si tak mohou nahrát informace o lastminutové nabídce nebo o právě probíhající výherní soutěži o zájezdy. Tento způsob komunikace je vysoce účinný zejména u mladé klientely, která si zvykla stahovat přes bluetooth informace, neboť tento přenos dat je pro ni nejlevnější.

Prezentujete zde svůj klub Azurra s tím, že největších obchodních výhod lze dosáhnout při zakoupení pobytu v něm do 30. dubna.
Azur Reizen je jednou z mála cestovních kanceláří, která je důsledná při dodržování avizovaných obchodních výhod vázaných na dětské klienty. Když nabízíme poukaz pro dítě za jednu korunu, je to skutečně za jednu korunu. Náš dětský zákazník (samozřejmě v doprovodu rodičů nebo dvou dospělých osob) má v ceně jedné koruny zahrnutu letenku, ubytování v hotelu, letištní taxu, pojištění i palivový příplatek. Nehrajeme si tedy se slovíčky a neslibujeme „dítě zdarma“, a klient pak k tomuto „bezplatnému“ pobytovému poukazu musí doplatit letenku, jídlo, letištní taxu atd. Kompletní cena za dítě je u Azur Reizen jedna koruna česká.

Azur Reizen je oblíbenou cestovní kanceláří i u provizních prodejců.
Svým obchodním zástupcům se trvale snažíme usnadňovat spolupráci s námi. Tzn., aby naše zájezdy mohli rezervovat při co nejvyšším uživatelském komfortu. Technickým řešením a podporou snižujeme jejich i své provozní náklady. Se současným rezervačním a distribučním systémem pracujeme čtvrtým rokem. Autorizovaní provizní prodejci mohou rezervovat a svému klientovi prodat náš zájezd přímo z webu, aniž by s námi museli nějak jinak komunikovat. Obdobný servis poskytujeme i konečnému zákazníkovi. I ten se prostřednictvím svého počítače může seznamovat nejen s aktuální nabídkou cestovní kanceláře Azur Reizen, ale vybrat si a koupit zájezd. Pokud si přeje dodat voucher a letenky domů a nestát frontu na letišti, stačí aby v rámci našeho systému kliknul na požadavek, a my mu je pošleme na jeho e-mailovou adresu a on si je vytiskne. To je další podstatnou výhodou pro zákazníky, kteří u cestovní kanceláře Azur Reizen nakupují on-line.

Azur Reizen se daří nabízet pobytová místa, která jiní nemají. Velmi exoticky pro mě zní název tuniského letoviska Bizerta.
Bizertu zatím nedělá téměř žádná další česká cestovní kancelář. Přitom se nachází pouze šedesát kilometrů od letiště hlavního města Tuniska a vede k ní solidní nová dálnice. Tunisko dělá hodně českých cestovních kanceláří, ale my jsme zde, obdobně jako kdysi Tabarku, začali nabízet novou destinaci – Bizertu. Díky tomu, že máme ve svých tuniských pobytových místech velkou koncentraci klientů, můžeme pro ně dělat mnoho věcí na míru včetně zajištění česky hovořících animátorů, kteří působí i v dětských klubech.

Tunisko bylo pro mne a moji rodinu, obzvláště v době, kdy byly mé děti hodně malé, zemí zaslíbenou. Pro mne zejména z hlediska kvality, pestrosti kuchyně a množství jídla.
Pro Tunisko jsou cestovní ruch a zemědělství strategickými hospodářskými odvětvími. Je zemí oplývající ovocem a zeleninou a zároveň je nesmírně pohostinné. Turistům proto nabízí to nejlepší, co má. Tedy i aby se najedli tak pořádně, jako sami Tunisané.

No „pořádně“ se umí najíst nejen Tunisané. V Česku si my Češi stále ještě nejvíce považujeme takové restaurace, kde dávají tak obrovské porce, že nejdou sníst. Pro české turisty, rekreující se v jen trochu slušných hotelích, je tedy Tunisko zemí zaslíbenou i z hlediska lásky procházející žaludkem.
Když se český turista dostane do kontaktu s rozmanitou tuniskou gastronomií, obvykle mívá snahu ochutnat od každého něco. Velmi často si proto dává několikachodovou večeři nebo oběd, než přijde na to, co mu nejvíc chutná. A potom? Potom obvykle také. Až do konce pobytu. My to svým klientům přejeme a umožňujeme jim, najíst se, co hrdlo ráčí.

Azur Reizen létá z více míst České republiky.
Létáme ze tří českých mezinárodních letišť. Z Prahy, Brna a Ostravy. Do Tuniska máme přímé lety do Tabarky, Tunisu a Monastiru. Do Egypta létáme s ČSA do Hurghady a do Sharm al Sheiku. Na řecké ostrovy létáme letadly SmartWings a s ČSA z Prahy. Do Turecka také pouze z Prahy s ČSA do Antálie, Bodrumu a Dalamanu.

Kamenem úrazu u on-line prodejů zájezdů bývá placení.
Když děláme on-line prodej, je to opravdový on-line. Není to na bázi e-mailování si, že nám klient pošle svoji žádost, na niž mu odpovíme, a on potvrdí, zdali to chce nebo ne. V našem systému si zákazník vybere, co chce, a e-mailem obdrží pokyny, kde a jakým ze způsobů může zaplatit. Pokud nechce platit bankovním převodem, může tak učinit na některé z našich poboček.

V Česku se stává běžnou praxí užívat si dovolené u moře a zájezd platit na splátky.
S tím Azur Reizen počítá. Spolupracujeme s finančním domem, jehož prostřednictvím je možné zaplatit před odjezdem pouze třicet procent celkové ceny zájezdu a zbytek doplatit na sedm splátek bez navýšení ceny. Této možnosti hojně využívají mladí lidé a rodiny s malými dětmi.

www.azurreizen.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

AKTUÁLNÍ ČÍSLO
VŠUDYBYL 02/2020
02/2020 číst aktuální číslo