Menu

Agency FITCLUB-TOUR s.r.o., podnikající pod obchodní značkou Agency FCT, je ryze českou firmou založenou v roce 1990. Navazuje na širokou škálu předchozích, ve své době průkopnických aktivit z oblasti kongresové a incentivní turistiky svého zakladatele pana Josefa Matouška a jeho partnerů, mezi nimiž figurují špičkoví psychologové, lékaři, fyzioterapeuti, kosmetologové, dietologové, grafologové, herci, zpěváci, muzikanti, sportovci, sportovní instruktoři, baviči atd. atd. Není proto divu, že se Agency FCT od svého založení orientuje na firemní akce, motivační a zážitkové programy, produkce kulturních pořadů, organizaci kongresů, sympozií, školení atd. a podniká v oblasti incentivní a kongresové turistiky. Nejen díky kreativitě svého jednatele, unikátním nápadům, rozsáhlé databázi odzkoušených interaktivních her, znalostem a zkušenostem, ale i díky vzornému organizačnímu zabezpečení jsou její služby každoročně využívány (nezřídka formou outsourcingu) řadou tuzemských i zahraničních firem a institucí. K nosným projektům Agency FCT patří klientská a společenská setkání, firemní prezentace, motivační programy, konferenční a cateringové události. Už záhy po svém založení byla Agency FCT jedním z těch, kdo participovali při zajištění Výročního zasedání Mezinárodního měnového fondu a Skupiny světové banky konaného v září 2000 v Praze, když se podílela na koncipování a realizaci doprovodného programu pro guvernéry bank a doprovázející osoby. Od roku 1993 Agency FCT zastupuje společnost Menuhin Live Music Now Czech Republic. Podniká a je aktivní v řadě oborů a oblastí ze sféry MICE (Meetings, Incentives, Conferences & Exhibitions/E­vents). Funguje jako umělecká agentura, taneční škola a outdoorová agentura. Zajišťuje technický a cateringový servis, sportovní a vzdělávací aktivity a hotelové služby ve vlastním rekreačním areálu v romantické oblasti Slapské přehrady na poloostrově Ždáň, 35 km od Prahy. Mezi jejími klienty figurují nejpřednější firmy a instituce operující na území České republiky, např. Aliatel, Bayer, Compaq, Cisco, Česká pojišťovna, Česká spořitelna, ČSOB, Český rozhlas, ČEZ, Fakultní nemocnice v Motole, Hochtief, Hypo-Bank, Jysk, Ministerstvo financí ČR, Ministerstvo kultury ČR, Techo, Veletrhy Brno, Zentiva.aj.

Agency FCT není jen cestovní kancelář

28. 01. 2008

Hlavní téma Všudybylu mne přivedlo za panem Josefem Matouškem, ředitelem cestovní kanceláře Agency FCT. Právě díky jemu jsem prožil spoustu legrace, úžasných akcí a programů a osmělil se figurovat coby instruktor v báječně koncipovaných programových pobytech, víkendových a happeningových akcích a poznal spoustu vynikajících lidí. Takže Pepo, co tvoje cestovní kancelář?
Agency FCT není jen cestovní kanceláří. Z cestovní kanceláře zbyla část, která se zabývá incomingem – programy pro (zpravidla) velké nadnárodní společnosti. Zhodnocujeme to, co jsme si, téměř proti všem, vydobyli v osmdesátých letech minulého století – zkušenosti s alternativními programovými pobyty.

Neodpustím si zabloudit do (díky tobě) světlé temné minulosti, kdy to, že jsme byli téměř všichni ekonomicky nivelizováni, nás stmelovalo a motivovalo seberealizovat se v až neskutečných recesích, jež byly o opravdovosti. O podstatě člověčenství. Čtenářům, jimž by má slova mohla znít nabubřele, bych se rád zmínil, že mezi tvé partnery z té doby patří renomovaný psycholog Dr. Eduard Bakalář, autor proslulé publikace „I dospělí si mohou hrát…“ nebo další osobnost téměř z této branže, Hradečák, karikaturista, ilustrátor, kreslíř a scenárista a režisér animovaných filmů Dr. Vladimír Jiránek, po němž od roku 1997 nese jméno planetka 1997 ET1 (17694). A že jsem byl u toho, když ti kreslil obrázek, jež je logem tvé cestovní kanceláře.
Jsem rád, že jsi vzpomněl Vláďu Jiránka a Edu Bakaláře. Hry, kvízy, hlavolamy apod. pro tehdy připravovanou publikaci „I dospělí si mohou hrát…“ se předehrávaly na mých akcích. O nadčasovosti díla Dr. Bakaláře svědčí, že Agency FCT dodnes slaví velké úspěchy se zařazováním jím zaznamenaných her v současných incentivách. Když už jsme u vzpomínání, rád bych připomněl další vynikající osobnosti, jako byl psycholog Dr. Ivo Sedláček, šéfka Katedry psychologie Univerzity Karlovy Dr. Jůnová, v té době všeobecně známá pod pseudonymem Sally, pod nímž publikovala v dnes již starém Mladém světě. Psychologové Ivan Douda, Andrej Ďurič. Řada herců, právníků, lékařů, sportovců atd. atd.

Byla-li to tenkrát, za oněch dob, kdy jsme si „byli všichni rovni a někteří rovnější“ příprava na současnou upodnikanou (jak pro koho) epochu (což jsi nemohl vědět), pak lze spolu s vojevůdcem, který první na světě dokázal vyzrát na Napoleona Bonaparta, konstatovat: „Těžko na cvičišti, lehko na bojišti.“
Asi ano. Ona „báječná léta pod psa“ jsme krapet zhodnotili tím, že jsme se orientovali na trochu jinou formu absolutních hodnot, vycházejících z toho, že člověk je tvor hravý. Tak, jak jsme tenkrát začínali s prázdninovými projekty zaměřenými na rozvíjení všestrannosti, zahrnující umění, sport, vědomostní a kombinační dovednosti apod., tak nyní (jak v minulém Všudybylu apeloval předseda Asociace krajů a moravskoslezský hejtman a někdejší aktivní sportovec Ing. Evžen Tošenovský) vše zhodnocujeme, a to zejména ve sféře zážitkové turistiky. A to mne velmi baví, protože v době, kdy v Československu nikdo snad ani netušil, co to je, jsme už se svými klienty vyváděli až neskutečné věci včetně např. dnes populárních adrenalinových jízd vojenskými tanky po tankodromech.

Asi je to skutečně o opravdovosti. Dokládá to, že si Agency FCT za svého partnera v oblasti incentiv vybraly takové firmy, jako např. Zentiva, American Express, ČSOB, Aliatel, Veletrhy Brno aj.
S tebou jmenovanými a dalšími společnostmi dělá Agency FCT velmi dlouhou dobu. Zřejmě proto, že jsme stále schopni přicházet s novými nápady a koncepty. Každá z námi zajištěných akcí je jedinečná. To není klišé. Ostatně, i ty (asi) trpíš tím, že se nedokážeš opakovat a jsi až nevypočitatelně kreativní sám sobě, což ti dává náskok před tvými epigony. Nám také! A navíc do podrobností víme, o čem tento obor je. Ať děláme, co děláme, pokaždé je to originál.

Máme společného kamaráda, „MUDr. Petra Třísku“, druhdy prázdninového lékaře tady na Slapech na Živohošti, známého i pod pseudonymem „Šílený felčar“. Ten za minulého režimu přes zastupotechnu vyjel sloužit jako chirurg do tuniského Kasserinu. Ve svých dopisech mne nabádal, ať si vážíme toho, že máme čas na kamarády, na sázení stromků, čundry, rýžování zlata a spousty recesí. Že se venku takové věci moc nepěstují, že tam jsou lidé víc uzavřeni do sebe. Nicméně, dnes už jsem zase přesvědčen, že doba pro tvé interaktivní stmelovací koncepty, jako byly „Oáza nezadaných duší“, „Škola dokonalých milenek“ nebo „Víkendy moderní ženy“ iniciující víru účastnic a účastníků kurzů v sebe sama, je v naší slibně se rozvíjející, teď kapitalistické, společnosti zpátky.
Jednou z takových akcí, s nimiž jsme začínali, je „Prázdninová škola tance“, která vznikla na Hračovském rybníku v roce 1980. Letos se bude konat už její osmadvacátý ročník. Byly to koncepty, které svým charakterem navazovaly na „Lipnici“, a dnes už zase populární outdoorové programy. Jsem přesvědčen, že jsme tenkrát předběhli dobu.

Tys ji předběhl. My jsme ti (a neříkám pouze) sekundovali… A to samé vyvádíš i po revoluci. Už vzhledem k tomu, že jsem utrpěl hudební vzdělání včetně maturity z trumpety, jsou pro mne jedním z nevětších porevolučních zážitků tvé „Čarovné tóny Macochy“…
To je projekt, který vznikl před šestnácti roky, kdy Agency FCT začala spolupracovat s BVV. Samotný hudební festival „Čarovné tóny Macochy“ zahájil před jedenácti lety, během nichž už v podzemí Moravského krasu účinkovaly stovky umělců různých žánrů. Od klasické symfonické hudby po jazzovou a písničkáře. Projekt je zajímavý spojením unikátního prostředí, akustiky a světelné animace. Zkrátka cosi, čemu se dnes říká zážitková turistika. Nejen umělecký dojem z koncertu, ale i trochu adrenalinu z plavby po podzemní říčce Punkvě. Děláme rozmanitá aranžmá. Např., že se do jeskyní na koncert jede vláčkem. Tam účastníkům rozdáme čelové svítilny a na chvíli zhasneme. Pak vyjedeme lanovkou nad Macochu, kde na ně čeká raut a další program včetně ohňostroje odpalovaného mimo území parku.

…no a abys nějak smysluplně naložil s volným časem, tak sis na Ždáni pořídil hotel, v němž se nachází klubová restaurace s krbem, u něhož teď rozmlouváme.
Hotel, to je „opravdu velká zábava“. Koupili jsme budovu, která byla letním rekreačním objektem. Během čtrnácti let jsme ji uvedli do stavu kvalitního tříhvězdičkového hotelu s minigolfovým areálem, wellness zázemím včetně whirlpoolu, sauny, posilovny atd. Vzhledem k tomu, že Slapská přehrada láká hlavně v létě a hotel Petra je nejvíc vytěžován od března do října, jsme si k naší špičkově vybavené kuchyni pořídili další cateringový mobiliář a rozjeli „Petra Catering“. Cateringový servis zvládáme do dvou set padesáti lidí. U větších akcí, jako je CISCO EXPO nebo programy pro Československou obchodní banku, kde bývají rauty až pro tři tisíce lidí, kooperujeme s velkými renomovanými cateringovými firmami.

Párkrát se mi zadařilo využít tvého pozvání a být účasten koncertu v odsvěceném kostele sv. Šimona a Judy v Praze.
Umělecká agentura, to je další z oblastí, do níž zasahujeme. Povětšinou na zakázku pro incomingové cestovní kanceláře, pro firemní klientelu a v rámci doprovodných programů kongresů a konferencí. Máme i své vlastní festivalové projekty jako jsou „Svátky hudby – Václav Hudeček a jeho hosté“, a to jednou měsíčně, jež čas od času navštěvuje i první dáma paní Livia Klausová, právě v kostele sv. Šimona a Judy. Vše máme pod kontrolou. Od produkce po zvučení a světla. Další z částí Agency FCT totiž tvoří divize audiovizuální kongresové techniky. Disponujeme rozsáhlým světelným parkem a další technikou tak, abychom při produkci programů mohli stoprocentně garantovat kvalitu, tzn., byli soběstační.



www.agencyfct.com

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001