Menu

Vinicola a Viña Tarapacá slavily 20 let

02. 10. 2017

Břeclavská společnost Vinicola je od roku 1997 přímým dovozcem světových vín. Začala víny z Chile. Značka Viña Tarapacá, kterou na českém a slovenském trhu výhradně zastupuje, si v Česku i na Slovensku získala značnou oblibu a stala se nejznámější a nejprodávanější značkou chilských vín. Vinicola do své nabídky v dalších letech zařadila vína z Argentiny, Austrálie, Nového Zélandu, USA, Mexika a Libanonu. V roce 2010 založila Vinařství Na Soutoku Karel Průša, produkující špičková moravská vína.

vinicola-01S jednatelem společnosti Vinicola, Břeclav, Ing. Karlem Průšou, CSc., se potkáváme 20. září 2017 na pražských hradbách v restaurantu Bastion. Právě sem – spolu s hlavním sklepmistrem chilského vinařství Viña Tarapacá Sebastianem Ruizem – pozval hosty na oslavu dvou dvacetiletých výročí.

Pane inženýre, proč vaše břeclavská firma uspořádala oslavu v Praze?

Protože řada našich klientů je z Prahy a okolí. Slavíme tu dvacetileté výročí firmy Vinicola jako takové a především pak dvacetileté výročí přítomnosti námi dovážených chilských vín na českém a slovenském trhu. Objemy námi prodaného vína rostou, takže se těšíme na další práci s vínem v Česku a u našich východních sousedů.

Významné postavení české Vinicoly u Viña Tarapacá ilustruje přítomnost Sebastiana Ruize na dnešní oslavě.

Bezesporu. U příležitosti tohoto dvacátého výročí udělala Viña Tarapacá dvě speciální edice vín. Anniversary Cabernet Sauvignon ročník 2015, jehož etiketu zdobí dvacítka, a směs červených vín Blend Series # 1 ročník 2014, které sem pan Ruiz přijel dnes představit.

Nabízíte dovozová vína a pak ještě vaše vína.

Opravdu máme dvojí vína. Dovozová, se kterými jsme začínali, kde hlavní objem dělají chilská vína Tarapacá, a před šesti lety jsme se pak pustili do výroby vysoce kvalitních přívlastkových moravských vín pod značkou Vinařství Na Soutoku. Kousek od nás je soutok Dyje s Moravou, proto jsme našemu vinařství dali tento poetický název.

Název vaší společnosti evokuje produkty, s nimiž obchodoval Brdičkův Limonádový Joe. Proč Vinicola?

Jméno Vinicola jsme zvolili úmyslně proto, že se hodně zaměřujeme na vína z latinsky hovořícího Nového světa, kde jsou vinařství nazývána vinícola nebo viña. Takže žádná limonáda, ale španělsky vinařství.

 

 



Nepřehlédněte


Doprava

Být respektovanou zemí střední Evropy

Českým drahám roste počet pasažérů. Za prvních devět měsíců letošního roku to bylo meziročně přes dva miliony. A nejen v dálkové dopravě, ale i v...

24. 10. 2017

číst dál


Lázeňství

Lázně Luhačovice pomáhají dětem od 1,5 roku

Uvažovali jste už o lázeňské léčbě svého dítěte? Plně ji hradí zdravotní pojišťovny. Každý rodič by udělal pro zlepšení zdravotního stavu svého dítě...

18. 10. 2017

číst dál


Czech Specials
Side VSH