Související články
Divadlo Spejbla a Hurvínka baví a vzdělává
Nabízí zážitkové workshopy pro děti i semináře pro učitele.
13. 01. 2019
11. 12. 2020
Šestici tvůrců obsahu pozvali v srpnu do jižních Čech, fotografie a videa z jejich návštěvy oslovily na sociálních sítích více než 315 tisíc uživatelů. Projekt 6x5 byl součástí kampaně, která láká turisty k návštěvě regionu.
V srpnu se v jižních Čechách vystřídalo celkem šest tvůrců, kteří během pěti dnů objevovali zajímavá místa a zaznamenávali je na fotografiích, videích a v podcastech. Cílem této akce byla propagace turistických oblastí Jihočeského kraje na sociálních sítích. Kromě příspěvků na Instagramu a Facebooku jednotlivých tvůrců vzniklo také pět videí na Youtube, epizoda známého podcastu Slyšíme se? Davida Vaníčka a blog slovenské fashion blogerky Ivany Petrušové. Jihočeská centrála cestovního ruchu využila vzniklý materiál také na svých kanálech Jižní Čechy a doplnila destinační fotobanku řadou zajímavých fotografií, které využije v dalších kampaních.
Pestrost aktivit, zážitků a míst, které jižní Čechy nabízí, samotné účastníky překvapila. Shodují se, že na jejich objevování potřebuje návštěvník více času, než čekali. „Chce to alespoň prodloužený víkend, ale my bychom tady klidně zvládli dva měsíce. Udělali bychom si základnu a odtud vyráželi objevovat,“ usmívá se Přemek Vida, který se do projektu zapojil jako zástupce rodin. „Určitě je za čím se vracet. Překvapilo nás, kolik zajímavých míst jsme neznali přesto, že jsou v těsné blízkosti těch známých, která jsme už navštívili,“ dodává Vida. „Určitě se vyplatí vyrazit někam třeba na týden, to místo prozkoumat a příště si zvolit další oblast. Přijde nám to lepší, než lítat po těch zprofanovaných a trávit půlku dovolené v autě,“ říká David Vaníček známý z Youtube kanálu Dva tátové. Jejich fanoušci mohli z jižních Čech vidět dva díly videoblogu a poslechnout si podcast.
Myšlenku potvrzuje také ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek: „Cílem projektu bylo mimo jiné ukázat také méně známá místa, která jsou ale turisticky hodnotná. Těch je v jižních Čechách spousta, a proto chceme návštěvníky učit, že nemusejí absolvovat maraton s top lokacemi, ale návštěvu si užít ve smyslu slow-turismu a v klidu si vychutnat autenticitu dané oblasti.“ Ve světě se tento trend těší velké oblibě, kdy turisté do programu zařazují také lokální producenty potravin, místní kulturu i formu dopravy. Účastníci 6x5 tak k přepravě využili například vlakové spoje, budějovická sdílená kola Rekola nebo takzvaný car sharing GoDrive, přes který si zapůjčíte automobil pomocí aplikace v chytrém telefonu a zaplatíte jen za jeho skutečné využití.
Jihočeská centrála cestovního ruchu spolu s destinační společností Českobudějovicko-Hlubocko projekt 6x5 z jižních Čech připravily jako součást podzimní kampaně. Jižní Čechy jsou prezentovány jak na sociálních sítích samotných tvůrců, tak na kanálech, které JCCR spravuje. „Projekt 6x5 i celou kampaň považujeme za vydařené. Jižní Čechy byly v roce 2020 nejnavštěvovanějším regionem a přes veškeré dopady koronavirové krize se v návštěvnosti podařilo dosáhnout zajímavých čísel,“ dodává Jaromír Polášek z Jihočeské centrály cestovního ruchu.
Medailonky tvůrců ZDE.
Video s case study projektu 6x5 naleznete ZDE.
Přehled výstupů od jednotlivých tvůrců najdete v aktualitě ZDE.
Připravila Jana Píchová.
Související články
Nabízí zážitkové workshopy pro děti i semináře pro učitele.
13. 01. 2019