Související články
Moderní oborové a profesní sdružení
Výroční konference Asociace hotelů a restaurací České republiky se bude konat 22. až 23. listopadu 2018 v Clarion Congress Hotelu Ostrava v...
12. 04. 2018
06. 10. 2025

Žáci 3. ročníku oboru Hotelový management ze střední odborné školy na Přímětické ulici ve Znojmě zahájili nový školní rok intenzivní odbornou praxí. V průběhu celého září své znalosti a dovednosti uplatňovali na prestižních pracovištích ve Znojmě i v širším okolí.
Mezi partnerská zařízení patřily Hotel Premium Znojmo, Vinice Hnanice, Hotel Happy Star, Savannah na Hatích, Aqualand Moravia v Pasohlávkách a také Resort Mlýn Karolínka ve Vranově nad Dyjí. Praxe byla koncipována tak, aby si žáci vyzkoušeli práci ve všech klíčových hotelových úsecích:
Front Office (recepce)
– žáci se zdokonalovali v profesionální komunikaci s hosty při jejich příjezdu a odjezdu (check-in, check-out). Procvičili si schopnost poskytovat concierge služby, představovat nabídku hotelu a reagovat na individuální přání hostů. Významná byla také praxe v cizích jazycích – angličtině, francouzštině a němčině – které jsou pro budoucí recepční a manažery v mezinárodním hotelnictví nezbytné.
Housekeeping (úklidový a pokojový servis)
– žáci se naučili standardům čistoty a hygieny, správným postupům větrání, vysávání a dezinfekce, ale i preciznímu doplňování amenities do koupelen a nápojů do minibaru. Součástí byla i kontrola pokoje podle zásad room checku, který je nedílnou součástí řízení kvality služeb.
Food & Beverage (F&B) management
– tento úsek zahrnoval práci v restauraci i v kuchyni. Žáci se seznamovali s pravidly mise en place, obsluhou hostů podle gastronomických standardů a spoluprací mezi kuchyní a servisem. Velkým přínosem byla možnost podílet se na organizaci společenských akcí, jako byly svatební hostiny, rodinné oslavy či firemní večírky. Žáci se aktivně zapojili do tvorby slavnostního menu, koordinace personálu i celkové přípravy eventu.
„Praxe je pro naše žáky zásadní. Teorie získaná ve škole se propojuje s reálným provozem, a to v prostředí, kde se od nich očekává profesionalita, flexibilita i týmová spolupráce,“ uvedla učitelka odborných předmětů oboru Hotelový management.
Zkušenost z praxe oceňují samotní žáci:
„Nejvíc mě bavila práce na recepci. Byla to pro mě výzva, protože jsem musela mluvit s hosty
v angličtině i němčině. Dodalo mi to sebevědomí,“ zhodnotila Andriana.
„Nikdy bych nevěřil, kolik detailů se musí promyslet při přípravě svatební hostiny. Bylo skvělé být u toho a vidět, jak se rodí celý slavnostní večer,“ dodal Ondřej.
„Housekeeping mě naučil, že dokonalý pokoj není samozřejmost. Každý detail má svůj význam, a host si toho hned všimne,“ doplnila jejich spolužačka Barbora.
Odborná praxe žákům umožnila poznat nejen každodenní rutinu hotelového provozu, ale i náročnější manažerské činnosti. Tyto zkušenosti jim otevírají dveře k uplatnění nejen v hotelnictví a gastronomii, ale
i v cestovním ruchu obecně – a to nejen v Česku, ale i v zahraničí.
Připravila Věra Kuchařová.
www.sousoszn.cz
SOU a SOŠ Přímětická, Znojmo
Související články
Výroční konference Asociace hotelů a restaurací České republiky se bude konat 22. až 23. listopadu 2018 v Clarion Congress Hotelu Ostrava v...
12. 04. 2018
Nepřehlédněte
Nová marketingová kampaň Letiště Praha podpoří během celého letošního roku výjezdový cestovní ruch a celou řadu zajímavých destinací v Evropě.
29. 01. 2019
Ministerstvo pro místní rozvoj připravilo další sérii on-line seminářů.
17. 02. 2021