Menu

Desátý ročník soutěže EDEN zná své finalisty

29. 08. 2019

Destinace musí mít unikátní kouzlo, autentičnost a originalitu. V letošním roce probíhá v České republice desátý ročník soutěže a tématem je „Lázeňství a well-being tourism“. Garantem projektu je agentura CzechTourism a soutěž již zná své finalisty.



Projekt EDEN na území České republiky probíhá již po desáté a letošní téma se soustředí na oblast lázeňství a well-being tourism. Soutěžní ročník projektu již zná své finalisty. Destinace Vysočina soutěží s projektem „Resort Svatá Kateřina“, Kašperské hory s projektem „Šumavské bylinné lázně“, Krušné hory s „Thermalium Teplice“, Broumovsko s projektem „Broumovsko meditace, jóga a magický Adršpach“, Františkovy Lázně s projektem „Great spas of Europe“ a za Zlínsko a Luhačovicko se do soutěže přihlásily Lázně Luhačovice s projektem „Well, well… Lázně Luhačovice“.

Při výběru finalistů byla hodnocena především jedinečnost produktu, kvalita dostupných služeb, partnerství mezi subjekty, které se podílí na rozvoji cestovního ruchu v destinaci, ale také udržitelnost rozvoje cestovního ruchu, a to jak ve smyslu finanční udržitelnosti, tak ve smyslu zachování kulturních a přírodních hodnot a šetrného přístupu k životnímu prostředí. Hodnotící komise složená ze zástupců Ministerstva pro místní rozvoj, agentury CzechTourism, Svazu léčebných lázní, Sdružení lázeňských míst a Vysoké školy ekonomické hodnotila všechny přijaté přihlášky. Vybrané finálové destinace bude hodnotit komise přímo „v terénu“, porotci navštíví jednotlivé destinace, kde se setkají s destinačními manažery a dalšími subjekty působícími v cestovním ruchu.

Primární motivací lázeňství a well-being turismu je přispět k fyzickému a duševnímu, případně duchovnímu, zdraví prostřednictvím činností, které jsou založeny na relaxaci a wellness. Tyto činnosti mají vést ke schopnosti rozpoznat vlastní potřeby a lépe fungovat nejen jako jednotlivec, ale také ve společnosti a ve svém okolí. Wellness turismus a lázeňství zahrnuje také jógu a meditaci, sport a fitness, kosmetické procedury, duchovní aktivity, nutriční a detoxikační programy a může být poskytován různými typy zařízení, jako jsou lázně, rekreační střediska, hotely a letoviska a střediska životního stylu.

Vítěz soutěže bude oficiálně vyhlášen 28. listopadu 2019 na slavnostním večeru v Brně při příležitosti konání konference Fórum cestovního ruchu.
Připravila Nikola Podhorská, Foto - Sanquis.

www.czechtourism.cz


  



Související články


Gastro Z domova

Česká chuťovka – potravina, která se nevyhazuje

Soutěž o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek ČESKÁ CHUŤOVKA“ vstupuje letošním 11. ročníkem do druhé dekády...

21. 05. 2019

číst dál


Z domova

Nový spolek podpoří cestovní ruch na Berounsku a Křivoklátsku

„Naším cílem je vybudovat organizaci, která bude vytvářet prostor pro spolupráci všech zapojených subjektů.“ říká nově zvolený...

08. 10. 2019

číst dál


Restaurace Novoměstský pivovar
Czech specials new