Menu

Podzimní nabídkou pro cyklisty a bajkery konkuruje Česko evropským cyklo velmocem

18. 08. 2021

V Česku je asi čtyřicet tisíc vyznačených cyklotras o celkové délce zhruba 8800 km a 55 bike nebo trail parků, z nich zhruba třetina splňuje požadavky i té nejnáročnější zahraniční klientely. Pokud k tomu přičteme mírný ráz českých pohoří a příjemné teploty konkuruje Česko jako podzimní cyklistická destinace i takovým cyklo velmocím, jako je Itálie nebo Rakousko.

„Naše republika má kompletní podzimní cyklo nabídku, od dálkových cyklotras až po špičkové traily nebo bike resorty, zasazené do krásné přírody, obklopené lázněmi a historickými památkami. Z toho pohledu splňuje vše, co si mohou domácí i zahraniční cyklo turisté přát,“ říká Jan Herget ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism a doplňuje: „Na čem bychom měli ještě zapracovat, je bezpečnost na silnicích, kde jsme v porovnání s jinými státy ještě pozadu.“  

V letech 2021–2027 by investice do cyklo dopravy měly přesáhnout 3,6 miliardy korun (0,6 mil. Kč/Národní plán obnovy, 3 mld. Kč/IROP). V roce 2021 by do zvýšení bezpečnosti dopravy a do výstavby a opravy nových cyklostezek měly ze Státního fondu dopravní infrastruktury doputovat dalších 750 milionů korun.
   
Cykloturistika je hned po pěší turistice druhou nejčastější aktivitou na dovolené a její obliba stále roste. Vloni Češi utratili za kola a cyklo výbavu více než 10 miliard korun a prodalo se 350 tisíc jízdních kol. Dle průzkumu internetového vyhledávače Heureka.cz vzrostl za minulý rok prodej kol na e-shopech meziročně (2019/2020) o 68 %, přičemž letos v březnu vzrostl s v porovnání s loňským březnem dokonce o 427 %.

Agentura CzechTourism oslovuje domácí cyklisty a bajkery především skrze portál Kudy z nudy, který kromě samotných cyklo a bajkových aktivit nabízí návštěvníkům možnost naplánovat si výlet po okolí a navštívit akce nebo turisticky zajímavá místa, které navštívená lokalita nabízí. Aktuálně patří cyklo aktivity na kudyznudy.cz k nejvyhledávanějším, hned po koupání. 

V letošním roce se agentura CzechTourism podílela na tvorbě hned na několika cyklo pořadů pro Českou televizi. Jde o seriál Po trailech přes hory, Cyklotoulky a Českem nejen za sportem. Inspirativní pořady nejen o cyklistice shlédlo už přes milion a pul diváků.

Součástí podpory cyklo a mountainbiku je také spolupráce na sportovních akcích. V roce 2021 jde na propagaci Česka v rámci cyklo eventů (např: SP horských kol 2021, Kolo pro život, Závod Míru, Enduro Race 2021, Metrostav handy cyklo maraton 2021 a další) zhruba 1, 6 milionu korun.

Cykloturistika a mountainbiking je součástí produktu aktivní turismus, který Česká centrála cestovního ruchu využívá při propagaci Česka v zahraničí. K aktuálně probíhajícím zahraničním marketingovým aktivitám patří online a tisková kampaň na téma Stezka Železné opony ve Skandinávii a zemích Beneluxu, jejíž cílem je představení české části dálkové cyklostezky Eurovelo 13 s veškerými službami a atraktivními místy v její blízkosti. V přípravě jsou press tripy pro média z Francie a Beneluxu do libereckého sklářského regionu s MTB výlety a návštěvou sklárny vyrábějící trofej Tour de France nebo představení bike parků, originálních MTB tras a trailů formou společného putování české top bikerky Terezy Votavové a přední švédské cyklo influencerky Jessicy Clarén s její novinářskou družinou v kombinaci s odpočinkem v horských lázních.

V dalších zemích probíhají nebo jsou na podporu cykloturisty a mountainbikingu naplánovány například tyto aktivity: Rakousko – press trip Vinařské stezky, tisková a online kampaň cyklo + MTB, Slovensko – online a tisková kampaň na téma dovolená s dětmi, TV pořad Po trailech přes hory, workshop Stezka železné opony, Itálie – online a tisková kampaň, Německo – cyklo obsahy pro online aplikaci Komoot pro plánování cyklo, MTB a hikingových tras, online a tisková kampaň, Velká Británie – on-line a tisková kampaň v magazínu Rough Guide.
Připravila Ivana Vejvodová.

www.czechtourism.cz
www.visitczechrepublic.com



Czt