ERV: Koronavirus vzkřísil nákupy cestovního pojištění přes telefon
23. 04. 2021
Trendem posledních let bylo sjednávání cestovního pojištění přes internet. ERV Evropské pojišťovně každoročně podíl online koupených pojištění rostl zejména na úkor sjednávání přes telefon. Na přelomu let 2019 a 2020, tedy ještě v “normálních“ dobách před příchodem koronaviru, tvořil telefon jen zhruba desetinu přímého prodeje. Od loňského března se tento trend razantně změnil. Koronavirus způsobil, že se zájemci začali o cestovní pojištění zajímat více do detailu. Kvůli zavřeným pobočkám pojišťovny z důvodu vládních nařízeních se tak klienti vrací ke sjednávání přes telefon. Chtějí si totiž o cestovním pojištění s někým promluvit a zeptat se na všechny podrobnosti.
Před příchodem koronaviru byl u cestovního pojištění online kanál dominantním prodejních kanálem. „Každoroční nárůsty jsme evidovali zejména u mobilních zařízeních. Cestovní pojištění totiž bylo poměrně jednoduchým produktem, který si lidé rádi sjednávali snadno z pohodlí domova,“ říká Vlastimil Divoký, manažer marketingu a komunikace ERV Evropské pojišťovny. S příchodem koronaviru však klientům informace jen z internetu přestaly stačit, chtějí si při nákupu o všech úskalích spojených s COVID-19 promluvit a vrací se zpět k telefonům. Na přelomu let 2020 a 2021 si lidé přes telefon sjednali už téměř 40 % cestovního pojištění prodávaného napřímo. „Změny ve větším využívání telefonu pro sjednání cestovního pojištění se pak objevily pokaždé, když státní orgány přišly s nějakým nový nařízením ovlivňujícím cestování,“ říká Vlastimil Divoký
Žebříček nejčastějších dotazů se zcela změnil. Klienty u cestovního pojištění zajímají úplně jiné věci než dříve. Lidé se přestali zajímat o limity pojištění a jako by zapomněli, že cestovní pojištění v sobě obsahuje řadu dalších důležitých částí, jako např. pojištění „normálních“ nemocí, zavazadel či odpovědnosti za škodu.