Menu

Dvojité zlato ze San Francisca míří do Prostějova

01. 06. 2023

Kvalitu originálních přírodních ovocných mandlových likérů společnosti Ratafia Almond Spirit stvrdilo ocenění Double Gold v jedné z nejprestižnějších mezinárodních soutěží hodnotících alkoholické nápoje – San Francisco World Spirits Competition (SFWSC), která se koná každoročně v americkém San Franciscu v Kalifornii.

Zní to jako pohádka, zvlášť když za tímto nesporným úspěchem stojí Růženka. Ve skutečnosti se ale nejedná o Růženku šípkovou, nýbrž Kleinerovou, manželku uznávaného lihovarníka z moravského Žešova. To ona je totiž autorkou receptu, podle kterého Jan Kleiner namíchal úžasné likéry, které očividně zaujaly
i porotu zmíněné renomované soutěže. Ta ocenila přírodní ovocný višňo-mandlový likér a ovocný likér z aronie (černých jeřabin)
s dotekem mandle v letošním nabitém ročníku likérů hned dvojitou zlatou medailí. Třetí vzorek od stejných autorů, s názvem Mandlička, získal medaili bronzovou. Podobného uznání se nedostalo v naší novodobé historii ještě žádným tuzemským ovocným likérům.

Soutěž SFWSC byla založena v roce 2000 a jde o největší soutěž svého druhu v Severní Americe a jednu z největších a nejvýznamnějších soutěží tohoto druhu na světě. Přibližně 5,5 tisíce vzorků lihovin letos hodnotilo v slepých degustačních testech na 70 porotců z řad renomovaných odborníků na alkoholické nápoje jako jsou destilatéři, mixologové, novináři a sommeliéři z celého světa. Dvojitou zlatou medaili obdrží produkt pouze tehdy, když mu všichni porotci jednomyslně udělí zlatá ocenění. Ovocné mandlové likéry společnosti Ratafia Almond Spirit manželů Kleinerových se tak zařadily mezi TOP likéry a lze je právem považovat za jedny z nejlepších na světě.

Jan Kleiner po dobu 10 let na zakázku subdodavatelsky vyráběl a dodával do Hustopečí různé typy mandlových likérů (Mandlovka atd.), které ale nejsou na přírodní bázi. Během tohoto období došli s Růženkou k závěru, že by se mohli pokusit vyvinout vlastní produkt na kvalitativně vyšší úrovni, a sice mandlový, čistě přírodní likér bez syntetických složek a aromatických přísad. Jejich výrobky s označením „košer“ se tak pyšní nejvyšší možnou kvalitou 100 % přírodního produktu. Spolupráce s mandloňovými farmami ze slunné Kalifornie zaručuje dodávky nejjemnější mandlové silice, která je díky tamnímu podnebí dokonale aromaticky vyvážená.
 
Něco ze zákulisí výroby
K produkci stovky tisíc lahví mandlových likérů je nejprve zapotřebí vykoupit od farmářů 45 tun vysoce kvalitních vyloupaných mandlí. Následně se pomocí speciální technologie, reflektující postupy moderní vědy, získá z těchto plodů nejjemnější, dokonale aromaticky vyvážená mandlová silice, jež uchovává všechny důležité složky, bez nichž se nedá dosáhnout co možná nejlepšího výsledku. Jak říká sama autorka receptu Růženka Kleinerová: „Jadérka mandlí není vhodné zpracovat stejným způsobem jako jejich dužinu, protože veškeré esenciální silice jsou v dužině uchovávány na jiné bázi než v samotném jadérku, které přechovává svůj genetický potenciál, a proto se v nich shromažďují nejcennější aromatické látky.“

Všechny produkty společnosti Ratafia Almond Spirit manželů Kleinerových jsou čistě přírodní, v ověřené biokvalitě. Jako první a dosud jediná společnost na světě vyrábí a dodává přírodní mandlové likéry s certifikací košer. Letošní předání a vyhlášení vítězů ocenění Double Gold se bude odehrávat ve věhlasném Las Vegas za obrovského zájmu distributorů, novinářů a médií z celého světa. Velké distribuční společnosti mají nemalý zájem být u toho, aby následně získaly vytipované produkty do svého portfolia. 
Připravil Ondřej Hampl.

RATAFIA ALMOND SPIRIT s.r.o.
Žešov 139, Prostějov 796 01
mobil: +420 777 857 543



Nepřehlédněte


Z domova

V Bechyni je rozhodně nejlíp

Na Bechyni jsem stále vzpomínal, protože se mi tady líbilo, žila tu moje maminka a příbuzenstvo. Jezdit zpátky jsem ale mohl teprve poté, co jsem získal švýcarské...

04. 08. 2017

číst dál


Z domova Rozhovory

Cestovní ruch potřebuje silnou lobby

Neočekávám, že stát bude financovat celý rozvoj odvětví cestovního ruchu, ale minimálně by měl hledat způsob, jak v tvrdé globální konkurenci daleko účinněji...

03. 09. 2019

číst dál


Archiv