CzechTourism představí Česko na EXPO 2020 v Dubaji pomocí virtuální reality
15. 09. 2021
Česko se představí na světové výstavě EXPO Dubaj 2020 prostřednictvím virtuální reality. Její návštěvníci se po nasazení VR brýlí Oculus Rift ocitnou v bazénu v Mariánských Lázních, na moravské vinici nebo na skalách v Českém ráji. Expozice s názvem „Česká terapeutická krajina“ bude v termínu 1. – 22. října první rotační expozicí v Českém pavilonu „Czech Spring“. V rámci EXPO se 5. října uskuteční také workshop CzechTourism Day určený pro arabské cestovní kanceláře a novináře.
„Na EXPO 2020 v Dubaji chceme představit Česko jako moderní destinaci. Virtuální technologie z dílny společnosti Virtuplex vtáhne návštěvníky do příběhu a umocní jejich zážitek z návštěvy Mariánských Lázní, Prachovských skal nebo tradiční slovácké veselice,“ říká Jan Herget ředitel CzechTourism a doplňuje: „Když se návštěvník za doprovodu Dvořákovy Rusalky virtuálně ponoří do bazénu, napije léčebného pramene, ochutná oplatku, zatančí si na vesnické zábavě nebo přejde lávku v Prachovských skalách, je to zážitek, na který nezapomene.“
„Česko je na Blízkém východě dobře známá jako lázeňská a wellness velmoc. Arabští hosté tradičně jezdí do Darkova, Klimkovic, Teplic nebo Jáchymova,“ vysvětluje Jan Herget, ředitel CzechTourism a doplňuje: „Věřím, že světová výstava EXPO pomůže k dalšímu posílení našich pozic na Blízkém východě. Letošní novinka – získání statutu UNESCO pro tři nejznámější česká lázeňská města pod společnou značkou Great Spas of Europe je skvělou příležitostí.“
Program CzechTourism Day, který proběhne v Českém pavilonu 5. října, zahrnuje lázeňský B2B workshop ve spolupráci s Velvyslanectvím České republiky v SAE za účasti českých a blízkovýchodních partnerů, tiskovou konferenci zaměřenou na účast agentury CzechTourism při EXPO 2020 v Dubaji a představení plánu marketingových aktivit v nadcházejícím období pro blízkovýchodní média a večerní networkingové setkání s partnery z řad profesních asociací, outgoingových cestovních kanceláří, aerolinek a českých a blízkovýchodních médií. Díky partnerovi networkingového setkání, kterým je Pilsner Urquell, bude součástí večera také škola čepování plzeňského piva.
„Česká expozice na EXPO představuje to nejlepší z naší země: české sklo i nejznámější české turistické cíle. A mezi symboly naší země patří bezesporu i proslulý plzeňský ležák, který na světové výstavě nemůže chybět. Návštěvníkům chceme ukázat to nejlepší z české pivní kultury a vůbec vše, co stojí za úspěchem našeho piva v mnoha zemích světa,“ říká Kamil Růžek, starší obchodní sládek Pilsner Urquell.
Zahraniční zastoupení CzechTourism na Blízkém východě Agentura CzechTourism propaguje Česko prostřednictvím svého zastoupení v Dubaji. Hlavními trhy jsou Spojené arabské emiráty, Saúdská Arábie, Kuvajt a Katar. Hlavním komunikačním cílem na Blízkém východě je představení Česka jako ideální letní destinace s příjemným mírným podnebím a zelenou přírodou pro rodiny s dětmi. Dalším tématem je zaměření na lázeňství, jak z pohledu wellness, tak i zdravotního turismu (např. estetické operace).
„Před pandemií Covid-19 byly státy Blízkého východu velmi lukrativním zdrojovým trhem Česka, jak z pohledu narůstajícího počtu turistů, tak především z pohledu výše útraty za služby cestovního ruchu a průměrné délky pobytu,“ vysvětluje Herget a doplňuje: „Aktuálně ze Spojených arabských emirátů létají dvě přímé letecké linky společností Emirates Airline a Fly Dubai. Od září, respektive října 2021, je plánováno spuštění přímých linek společností Air Arabia a SmartWings.“
Česko aktuálně uznává očkovací certifikáty v rámci regionu ze Spojených arabských emirátů, Království Saúdské Arábie a Kuvajtu. Připravila Ivana Vejvodová.
Uvažovali jste už o lázeňské léčbě svého dítěte? Plně ji hradí zdravotní pojišťovny. Každý rodič by udělal pro zlepšení zdravotního stavu svého dítě...