Související články
Památky NPÚ ve Středočeském kraji zahajují sezonu 2018
Sezona 2018 je ve znamení šlechtické diplomacie a Století republiky.
29. 03. 2018
20. 03. 2020
Agentura CzechTourism ve spolupráci s Fórem cestovního ruchu připravila seriál foto příspěvků na sociální sítě s výzvou: „Změňte jen termín, nerušte cestu, zachraňte turismus. Máme vás rádi.“ Fotografie zachycují turistické cíle všech čtrnácti krajů s anglickým nebo českým textem jsou umístěny na brandových stránkách CzechTourism a jsou volně k dispozici všem podnikatelům a regionům. Výzva zároveň poběží na globálních a zahraničních kanálech sociálních sítí CzechTourism.
„Cílem je okamžitá, i když jen symbolická pomoc podnikatelům v současné krizové situaci. Chceme, aby lidé své pobyty úplně nerušili, ale aby je posunuli na pozdější dobu,“ komentuje Jan Herget ředitel státní agentury CzechTourism a dodává: „Inspirovali jsme se v Evropě, konkrétně ve Španělsku. Věříme, že touto aktivitou motivujeme alespoň část návštěvníků k tomu, aby svou cestu pouze odložili. Nejdůležitější je však udržet Česko a naše regiony v povědomí zahraničních turistů. Intenzivně pracujeme na nové kampani, kterou spustíme okamžitě po uklidnění situace. Připravujeme nový web a konsolidujeme rozpočet na kampaň, abychom byli schopni účinně pomoci. Situace je vážná. Hrajeme o desítky tisíc pracovních míst, které chceme pomoci udržet.“
Podle průzkumu agentury CzechTourism očekává většina z šesti set oslovených provozovatelů hromadných ubytovacích zařízení v letošním roce pokles poptávky zahraničních turistů v rozmezí 50–100 %. O něco optimističtější jsou očekávání u domácích turistů, kde podnikatelé očekávají pokles nejčastěji do 50 %.
Cestovní ruch je důležitým rozvojovým odvětvím národního hospodářství, které vytváří tři procenta hrubého domácího produktu České republiky, zajišťuje na čtvrt milionu pracovních míst a jeho podíl na hrubé přidané hodnotě české ekonomiky za rok je větší než zemědělství. Podle aktuálních údajů České národní banky činily příjmy z cestovního ruchu v roce 2019 přes 167 mld. korun.
Připravila Ivana Vejvodová.
www.czechtourism.cz
Související články
Sezona 2018 je ve znamení šlechtické diplomacie a Století republiky.
29. 03. 2018
Nepřehlédněte
Vždy jsem měla štěstí na lidi, kteří vnímali, že turismus k Plzni patří. Že je pro Plzeň nejen čím dál výraznější součástí image, ale i zdrojem...
20. 09. 2019