Menu

Kongresová Praha inspiruje

06. 04. 2020

Současná situace okolo onemocnění COVID-19 kongresovému průmyslu a cestovnímu ruchu obecně příliš nepřeje. O to s větším potěšením nyní sledujeme vlnu solidarity a invence, kterou veškeré nastalé restrikce vzbudily. Množství pražských subjektů působících v tomto odvětví doslova z minuty na minuty upravilo či úplně změnilo způsob svého fungování a zapojilo se do aktivit, které po celé Praze vznikají a do pomoci potřebným. 

initiative_1


Po uzavření hotelů, Clarion Congress Hotel Prague daroval zbývající potraviny do dětských domovů v Praze. Majitel tohoto hotelu, CPI Hotels, též nabídl vládě veškeré své, nyní uzavřené, hotelové kapacity pro případné využití pro osoby trpící COVID-19. Kromě CPI Hotels tento vstřícný postoj zaujaly i české hotelový řetězce OREA Hotels & Resorts či Pytloun Hotels.

Řetězec restaurací Together se rozhodl darovat a rozvézt vždy po 30 obědech ze svých restaurací do různých organizací a potřebným osobám. Obědy zdarma tak zamířily do organizace Seniorem s radostí, která pečuje o seniory, do jedné z pražských nemocnic či do lékáren. Stejnou cestou se vydalo též Zátiší Group, které denně posílá 15 jídel ze své provozovny na urgentní příjem nemocnice Motol. I další restaurace šéfkuchařů Zdeňka Pohlreicha a Jana Punčocháře připravují pro hasiče, záchranáře a strážníky v Praze obědy zdarma. Na náklady spojené s výrobou mohou přispět firmy i jednotlivci přes transparentní účty. 

Přepravní společnost Vega Tour nabízí sociálním službám svůj vozový park k bezplatné přepravě potravin, nákupů či dalších materiálů. Zároveň se společnost nyní soustředí na poskytování přepravy jednotlivcům a zaměstnancům v případech, kdy musí kvůli neodkladným záležitostem vyrazit do práce, tak aby lidé eliminovali pobyt na rušnějších místech, jako je například městská hromadná doprava. 

Zaměstnanci partnerských subjektů se též ve velkém vrhli do šití bavlněných roušek vhodných pro opakované použití. Ty pak míří tam, kde se jich momentálně nejvíce nedostává. DMC společnost Liberty International kupříkladu na začátku krize v Asii darovala tisíc roušek své tamní pobočce v Hong Kongu.

Pokud byste se i vy chtěli do nějaké iniciativy zapojit a nabídnou své volné kapacity, doporučujeme se poohlédnout například na „Tržišti v dobách nejistých“. Toto virtuální tržiště spustila v polovině března Asociace společenské odpovědnosti a můžete na něm najít nejen poptávky po nedostatkových kapacitách a materiálech, ale můžete zde též nabídnout své služby.

Pokud jste omezili vaši pracovní dobu či pobyt zaměstnanců v kancelářích, ale stále potřebujete být v kontaktu s vašimi partnery, můžete využít speciálních balíčků „online meetingů“ a streamování přednášek, které nyní nabízí například společnost Audiolight. Do online světa se můžete vydat i se společností QUIX, která pro vás zajistí webináře, virtuální studia, streamování kulturních akcí, nebo třeba virtuálního moderátora, včetně záznamů veškerých vašich online aktivit. 

V případě, že vás přeci jen čeká cesta do práce či za osobním vyřizováním, zastavte se ve vaší oblíbené restauraci třeba pro oběd s sebou. Množství restaurací, jejichž provozy jsou momentálně uzavřené, přistoupilo k prodeji „přes okénko“. Naši cateringový partneři (Golem catering, Zátiší Group) též nově do své nabídky zahrnuly možnost rozvozu obědů.

Pro ty firmy, které momentálně kvůli karanténě bojují s nedostatkem pracovních sil na administrativních pozicích, nabízí hostesingová agentura Hostesky.cz vyškolený personál z řad jejich prověřených spolupracovníků. 

Praha a Česká republika též nabádá turisty k pomoci cestovnímu ruchu prostřednictvím nové kampaně „Změňte jen termín, nerušte cestu, zachraňte turismus. Máme vás rádi.“, kterou připravila agentura CzechTourism ve spolupráci s Fórem cestovního ruchu. Sérii fotopříspěvků se sloganem v českém či anglickém jazyce zachycující všech 14 krajů republiky si můžete volně stáhnout a použít i pro svou komunikaci  webu agentury CzechTourism.
Připravila Hanka Krejbichová.

www.pragueconvention.cz

 

 



Archiv
for kids