Související články
Dopis Svazu léčebných lázní České republiky ke kritické situaci v léčebném lázeňství
Dopis je adresován na členy vlády České republiky. Svaz léčebných lázní České republiky se zároveň obrátil na zdravotní...
30. 03. 2020
29. 12. 2021
Pro svou budoucí dovolenou za 20 let by si Česko vybrala polovina dotazovaných Němců (52 %). Nejčastěji lidé ze Saska a Durynska. K dovolené v Česku láká Němce především kulturní blízkost, přátelskost českých lidí a cenová výhodnost. Dovolená německého seniora za 20 let bude mít poklidný ráz se zajištěným pohodlím, spíše bez aktivního sportu. Pomineme-li pobyty u moře, bude naplněna poznáváním měst, památek, spíše méně náročnou jednodenní pěší turistikou po okolní krajině, ale i využíváním lázeňských a wellness služeb. Vyplývá to ze studie, kterou pro Českou centrálu cestovního ruchu – CzechTourism realizovala společnost Ipsos.
„Cestovní ruchu se díky covidu hodně proměnil a chceme-li jako destinace zůstat konkurenceschopní, musíme na tyto změny reagovat. Cílem studie bylo zjistit potenciál Česka a zmapovat, jak se mění současné, ale zejména budoucí chování, potřeby a zájmy současných německých čtyřicátníků a padesátníků, abychom byli schopni připravit pro ně takovou nabídku služeb, která by reflektovala jejich potřeby zvláště v seniorském věku,“ říká Jan Herget, ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism.
Jako preferovanou destinaci pro ozdravné pobyty volí 82 % dotázaných Němců svou zemi a 68 % Rakousko. Česko by si vybralo 52 % dotázaných. Nejdůležitější při výběru ozdravného pobytu je okolní příroda (46 %), nabídka relaxačních zařízení (45 %), procedur (34 %) nebo stravování (33 %). Za ozdravným pobytem jezdí Němci nejčastěji po vlastní ose (79 %), cestovní agenturu by si vybralo jen 16 %. Další podrobná data naleznete na https://tourdata.cz/country-reporty/interaktivni-country-report-2020/ a https://tourdata.cz/country-reporty/interaktivni-country-report-2021/.
Německo je nejsilnější evropská ekonomika a je zároveň motorem cestovního ruchu pro řadu států včetně Česka. V Česku patří turistům z Německa dlouhodobě první místo v návštěvnosti, přenocováních i celkových výdajích a zejména pro příhraniční regiony je přínos západních sousedů nepostradatelný. Německý trh má svá specifika: kromě velkého cestovatelského apetitu (přes 60 % Němců vyrazí na alespoň jednu dovolenou ročně) také jistou konzervativnost. Ta se projevuje třeba v důležitosti osobního kontaktu jak v B2B, tak B2C, zdrženlivosti vůči elektronickým nástrojům nebo opatrnosti vůči sociálním médiím. Pokud k tomu přidáme fakt, že typický německý turista v Česku je starší 40 let a významné zastoupení má skupina 60+, je třeba tomu uzpůsobovat i používané marketingové nástroje. Němci patří mezi nejvěrnější návštěvníky (3/4 tvoří opakované návštěvy). Největší zájem o dovolenou v Česku mají v Sasku a Bavorsku. Současná situace související s šířením COVID-19 jistě popsané cestovatelské zvyklosti bude proměňovat. Kromě poklesu objemu návštěv způsobeného uzavřením hranic očekáváme větší příklon k online nástrojům stejně jako důraz na zdravotní bezpečnosti cest u starší klientely.
Připravila Ivana Vejvodová.
www.czechtourism.cz
www.visitczechrepublic.com
www.ipsos.com
Související články
Dopis je adresován na členy vlády České republiky. Svaz léčebných lázní České republiky se zároveň obrátil na zdravotní...
30. 03. 2020
Nepřehlédněte
Nová marketingová kampaň Letiště Praha podpoří během celého letošního roku výjezdový cestovní ruch a celou řadu zajímavých destinací v Evropě.
29. 01. 2019
Českým drahám roste počet pasažérů. Za prvních devět měsíců letošního roku to bylo meziročně přes dva miliony. A nejen v dálkové dopravě, ale i v...
24. 10. 2017