Související články
Jižní Čechy idelálním cílem cest za zdravím
Voda, lesy, rašeliniště, oblast tmavé oblohy ročně přilákají několik milionů návštěvníků. Ti mnohdy netuší, jaké zdraví...
25. 08. 2020
10. 02. 2021
Akční plány zahraničních zastoupení CzechTourism a úprava rozpočtu na podporu domácího cestovního ruchu byly hlavním tématem lednových on-line workshopů, kterých se kromě zástupců agentury CzechTourism účastnili krajští koordinátoři, zástupci certifikovaných destinačních organizací, oborových asociací a ministerstva pro místní rozvoj.
„Jsem ráda, že Česká centrála cestovního ruchu projednala marketingový plán na letošní rok a snaží se jej maximálně přizpůsobit aktuální situaci, včetně zohlednění priorit krajů i asociací. Vzhledem k turbulentnímu vývoji je to velice náročný úkol,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová a dodala: „Kromě zahraničního marketingu pomůže CzechTourism rozpohybovat také domácí cestovní ruch. Lednový workshop potvrdil, že i v letošním roce bude podpora domácího cestovního ruchu v Česku ze strany CzechTourismu velmi důležitá. Finance na tyto aktivity by se měly uvolňovat především z nerealizovaných a zrušených zahraničních aktivit v prvním pololetí roku 2021.“
„Stěžejní platformou na podporu domácího cestovního ruchu zůstává náš portál Kudy z nudy, který i v cestovatelsky nepříznivém roce 2020 překonal návštěvnost roku předešlého a skvěle zafungoval jako informační platforma při realizaci dotačního titulu COVID-Lázně,“ uvedl ředitel České centrály cestovního ruchu–CzechTourism Jan Herget a doplnil: „Současně budeme reagovat na vývoj epidemiologické situace a spouštět kampaně jak v Česku, tak na sousedních trzích včetně Nizozemí, abychom přilákali zahraniční turisty hned, jak to situace umožní. Na vzdálených trzích jsme naše aktivity omezili. Cílem je udržet zde Česko v povědomí, přestože příjezdy turistů ze vzdálených trhů nejsou reálné dříve než v druhé polovině roku. Marketingový rozpočet na podporu příjezdového i tuzemského turismu ve výši zhruba 300 miliónů korun směřujeme především do on-line nebo virtuálního prostředí, které nám umožňuje pružně reagovat na časté změny v pravidlech cestování, která s sebou přináší koronavirová opatření.“
Akční plán CzechTourism zahrnuje marketingové aktivity dvaceti zahraničních zastoupení agentury na čtyřiceti sedmi trzích světa i činnosti pražské centrály agentury. „Částky, kterými aktuálně disponují zahraniční zastoupení, by se neměly dál krátit. Jako destinace musíme zůstat v povědomí i na vzdálenějších trzích – jedná se o prakticky minimum, jak se na trhu alespoň udržet a být vidět,“ poznamenal ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu a předseda Asociace organizací cestovního ruchu Jaromír Polášek.
Po zapracování připomínek, které vzešly z jednání, bude akční plán zveřejněn na internetových stránkách agentury CzechTourism.
Připravila Ivana Vejvodová.
www.czechtourism.cz
www.visitczechrepublic.com
Související články
Voda, lesy, rašeliniště, oblast tmavé oblohy ročně přilákají několik milionů návštěvníků. Ti mnohdy netuší, jaké zdraví...
25. 08. 2020
Nepřehlédněte
S mimořádně příznivým ohlasem zhruba 300 tisíc návštěvníků třídenních jarních městských slavností, které vyvrcholily v sobotu 18. května v Linci, se setkala...
20. 05. 2019
Český Krumlov vyhlíží rušnou letní sezónu s bohatým programem.
30. 05. 2022