Ostrava hostí Czechia Travel Trade Day 2025
28. 04. 2025
Moravskoslezský
kraj přivítal v loňském roce více než milion turistů. V počtu
příjezdů se tak dostal na předcovidové hodnoty. Z celkového počtu
návštěvníků tvořili 80 % rezidenti a 20 % zahraniční cestovatelé.
V celorepublikovém srovnání je tento kraj osmým nejnavštěvovanějším.
S podporou, zejména zahraniční, návštěvnosti tohoto regionu významně
pomáhá největší incomingová akce v Česku – Czechia Travel Trade Day
2025, která právě odstartovala v Ostravě. Pořádá ji Česká centrála
cestovního ruchu – CzechTourism ve spolupráci s Moravskoslezským krajem,
městem Ostrava, destinací Severní Morava a turistickou oblastí Ostrava.
Czechia Travel Trade
Day,
neboli TTD, je jednou z největších tuzemských akcí na podporu incomingu.
Agentura CzechTourism ji organizuje ve spolupráci s partnery z řad
zástupců krajů, měst, destinačních managementů a dalších subjektů
působících v oblasti cestovního ruchu. Cílem je zpropagovat bohatou
turistickou nabídku Česka v regionech a přispět k rozvoji příjezdového
cestovního ruchu. TTD je koncipován jako dvoudenní akce plná předem
domluvených schůzek a pracovních jednání, během kterých se setkávají
zástupci zahraničních cestovních kanceláří s českými podnikateli
v cestovním ruchu. Součástí jsou i poznávací cesty po hostitelském
regionu. Tentokrát ukazuje turistický potenciál Moravskoslezského
kraje.
„Do
Ostravy se
sjelo téměř sedm desítek zástupců cestovních kanceláří, nákupčích a
touroperátorů z celého světa a více než dvě stovky profesionálů
z Česka. Poznávací cesty po regionu a navazující dvoudenní akce se
účastní také 15 zahraničních novinářů z evropských, ale
i vzdálených zemí, jako je např. USA nebo Jižní Korea. Společně
navštívili významné turistické destinace v Moravskoslezském kraji a
navázali důležité obchodní kontakty. Na vlastní oči se přesvědčili,
že jde o kraj svérázný a specifický. Kraj, ve kterém se snoubí
nádherná příroda Beskyd či
Jeseníků
s pozoruhodnými technickými památkami, které patří mezi největší
tahouny cestovního ruchu na severu Moravy a v Česku vůbec,“
shrnuje
ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František
Reismüller a dodává: „Na základě takto získaných dojmů pak mohou
mnohem lépe předat informace koncovým klientům a motivovat je
k návštěvě tuzemska. Akce typu TTD v praxi potvrzují, že tento způsob
komunikace je tou správnou cestou. Věřím, že letošní ročník TTD
významně pomůže mimo jiné i oblastem, které zasáhla loňská zářijová
povodeň.“
„Moravskoslezský
kraj nabízí nejen bohatou industriální historii, ale také krásnou
přírodu, folklór i moderní zážitky. A právě osobní zkušenost je
klíčem k tomu, aby atraktivitu našeho kraje lidé skutečně poznali. Proto
máme velkou radost, že v rámci Czechia Travel Trade Day můžeme
odborníkům z cestovního ruchu a médiím představit náš kraj
prostřednictvím business setkání, a hlavně pečlivě připravených
poznávacích cest. Věříme, že se díky tomu náš region objeví
v itinerářích zájezdů mnoha cestovních kanceláří v zahraničí,“
říká
1. náměstkyně hejtmana Moravskoslezského kraje Šárka Šimoňáková
s tím, že je pozitivní sledovat trend zvyšující se návštěvnosti
regionu. „A to i díky aktivitám, kterými se snažíme pro turisty
náš region zatraktivnit. Naskočili jsme na vlnu zvyšující se popularity
karavaningu a
podpořili vznik nových karavanových stání i zlepšení podmínek
v některých kempech kraje. Pokračujeme též v podpoře cykloturistiky,
finance putují na projektové dokumentace plánovaných stezek ale i na
realizaci připravených staveb.”
Jednotlivé destinace, v nichž se Czechia
Travel Trade Day koná, organizátoři vybírají tak, aby představili
účastníkům Česko komplexně. V minulosti TTD proběhl v Brně, Karlových
Varech, Českých Budějovicích, Liberci, Plzni, Olomouci a Hradci Králové.
„Velmi mě těší, že můžeme hostit konferenci Czechia Travel Trade
Day ve městě, které aktuálně žije projekty, jež nejenže zkvalitní
život místním obyvatelům, ale přilákají turisty z celého světa.
Ostrava nabízí industriální zajímavosti, historické památky, ale patří
také k nejzelenějším městům v zemi. Návštěvníci často míří do
zoo i dalších míst. Nejen sportovní fanoušci očekávají vybudování
nového fotbalového stadionu Nové Bazaly, ale připravujeme také projekt
nového Centra ledních sportů, pracujeme na zkvalitnění infrastruktury a
dopravní obslužnosti města. Věřím, že hosté Czechia Travel Trade Day
budou Ostravu vnímat jako moderní, atraktivní a bezpečnou metropoli, do
které stojí za to se vypravit,” vyzdvihuje primátor Statutárního
města Ostrava Jan Dohnal.
Moravskoslezský kraj je regionem, který v posledních letech získává na
stále větší popularitě mezi návštěvníky. A není se co divit. Kromě
technických památek a zeleně táhnou oblíbené festivaly, sportovní akce na
světové úrovni a za zmínku stojí určitě i největší golfové
hřiště
v tuzemsku nebo třeba zdejší, čím dál kvalitnější, gastronomie.
Potvrzuje to ostatně i fakt, že v tomto kraji najdeme podniky, jež získaly
ocenění prestižního gastronomického průvodce Gault &
Millau,
který hodnotí restaurace, šéfkuchaře a gastronomické koncepty po celém
světě. Na rozdíl od Michelinského průvodce, který uděluje hvězdy, Gault
& Millau používá bodové hodnocení od 1 do 20 a uděluje tzv. toques
(čepice) – čím více, tím lepší restaurace.
„Už
několik let u nás funguje takzvaný Pojez,
který propojuje ty nejlepší restaurace, bistra, kavárny, lokální farmy
i bary a ukazuje, že severní Morava a Slezsko jsou regiony plné chutí,
příběhů a neopakovatelných zážitků. Chceme motivovat místní a
návštěvníky z celé republiky i ze zahraničí, aby objevovali krásu
našeho kraje doslova všemi smysly. Součástí Pojezu jsou i gastrofestivaly.
Letos je opět pořádáme v ostravských Dolních
Vítkovicích,
Karlově
Studánce a
v Ostravici. Pojez dokazuje, že oblast gastra se
u nás velice rozvíjí a milovníci kvalitního jídla a pití u nás najdou
mnoho podniků, které stojí za návštěvu. Zároveň je naší hlavní
vlajkovou lodí Technotrasa
propojující industriální památky a místa spojená s řemeslem,“
uzavírá
jednatel Moravian-Siesian Tourism Petr Koudela.
Informace k Czechia Travel Trade Day, včetně vyjádření zástupců agentury
CzechTourism a krajské centrály cestovního ruchu Moravian-Silesian Tourism
jsou k dispozici také v tomto
videu.
Připravila
Kateřina Beránková.
https://convention-ostrava.cz/…de-day-2025/
www.kudyznudy.cz
www.czechtourism.cz
www.visitczechrepublic.com