Nepřetržitý boom Německa jako dovolenkové destinace
04. 03. 2020
Německý turistický incoming může v roce 2019 bilancovat desátý rekordní výsledek v řadě za sebou: Od ledna do prosince registroval Spolkový statistický úřad téměř 90 milionů přenocování zahraničních hostů v ubytovacích zařízeních s nejméně deseti lůžky. To odpovídá nárůstu o 2,3 milionu mezinárodních přenocování ve srovnání s předchozím rokem, tedy nárůst o 2,6 procenta.
Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva Německé turistické centrály
(DZT), vysvětluje: „Pět trendů ovlivňuje bilanci německého
turistického incomingu 2019: Evropa jako nejdůležitější zdrojová oblast
Německa s nárůstem o 4,0 procenta je opět tahounem růstu. Kvalitní
turismus je ústředním argumentem společenského diskurzu o udržitelnosti
cestovního ruchu. V konkurenci mezi destinacemi si Německo drží přední
pozici jako destinace pro služební cesty číslo 1 v Evropě a získává
další podíl na trhu jako destinace pro dovolenou. V online obchodování
postupuje proces koncentrace směrem k menšímu počtu hráčů, kteří
mapují stále více fází hodnotového řetězce. Digitální transformace má
dopad na marketing.“
Zdrojový region Evropa jako hnací motor růstu
Podle Spolkového statistického úřadu pochází v roce
2019 téměř tři čtvrtiny mezinárodních přenocování v Německu
z Evropy. Hnací silou růstu na evropských zdrojových trzích jsou
Nizozemí, Španělsko, Švýcarsko, Polsko a Itálie.
Mezi zdrojovými regiony v zámoří roste americký kontinent v průměru o 2,6 procenta, jen z Asie je počet přenocování po několika letech boomu o 2,2 procenta pod hodnotami z předchozího roku.
Zdrojovými TOP 3 trhy jsou pro Německo opět Nizozemí (plus 2,6 procenta na 11,7 milionu přenocování), Švýcarsko (plus 3,0 procenta na 7,1 milionu) a USA (plus 4,3 procenta na 7,0 milionů).
Zdrojový trh Česká republika v TOP 20
V minulém roce došlo k nárůstu přenocování hostů z ČR
o dalších 60.000. Celkově jich bylo realizováno téměř 1,4 milionu.
„Češi tak docílili již desátého rekordu v řadě. Tato skutečnost je
důkazem toho, že obliba Německa jako dovolenkové destinace kontinuálně
roste," říká Jan Pohaněl, vedoucí zastoupení Německé turistické
centrály pro ČR.
Kvalitní nabídka pro udržitelný úspěch
Německo jako turistická země se v roce 2019 také vyznačovalo
vysokou kvalitou své turistické nabídky: Potvrdilo to například 3. místo
v indexu konkurenceschopnosti v cestování a turismu Světového
ekonomického fóra a 6. místo v indexu udržitelnosti SDG.
Silná pozice mezi konkurencí
Německo zůstává pro Evropany s velkým odstupem
nejdůležitějším cílem služebních cest. Zvýšení o dvě procenta
v tomto segmentu je dvakrát vyšší než u evropských konkurentů. Růst je
poháněn incentivními cestami, které v roce 2019 zaznamenaly nárůst
o pět procent.
Výzvy pro rok 2020
Na začátku roku 2020 se objevují další výzvy pro globální
cestovní ruch. Petra Hedorfer dodává: „Stále se musíme vypořádat
s obtížnými ekonomickými podmínkami, slabším růstem v eurozóně,
problémem Brexitu, otevřenými obchodními konflikty, probíhající debatou
o změně klimatu a nyní také s opatřeními zaváděné v důsledku
šíření koronaviru.“
Připravil
Jan Pohaněl.