Kampaň na podporu turismu ve středních Čechách zasáhla miliony lidí
29. 10. 2025
Středočeská centrála
cestovního ruchu (SCCR) představila i letos jednu z nejkomplexnějších
kampaní na podporu cestovního ruchu v regionu. Jejím cílem bylo oslovit
nejen české, ale i zahraniční návštěvníky a ukázat, že střední
Čechy jsou atraktivní destinací po celý rok – pro rodiny, páry
i individuální cestovatele. Kampaň byla realizována v několika vlnách a
využívala široké spektrum komunikačních kanálů a témat.
Největší část letošní kampaně
byla od začátku roku věnována turistickému produktu „Pustit k vodě“,
který propojuje relaxaci na vodě a v okolí vody. Tento koncept se promítl
do outdoorové prezentace – od billboardů umístěných na frekventovaných
silnicích, přes vizuály v příměstských vlacích, stanicích metra, až
po veřejné prostory v centrech měst. Z vyhodnocení GSM dat vyplývá, že
tuto kampaň vidělo více než 2,5 milionů lidí. „Kreativa pracovala s fotografiemi a motivem
uvolnění, klidu a zážitků. Produkt Pustit k vodě byl podpořen také
kampaní na rádiu Evropa 2 nebo videospoty v pořadu Minutka z vody
s Vávrou Hradilkem v České televizi,“ říká Veronika Štičková, vedoucí
marketingového oddělení SCCR. Další kampaň, zaměřená na produkt Pustit
k vodě, je od léta do konce roku k vidění v nejnavštěvovanějším
místě středních Čech, kterým je aquapark Aquapalace Praha Čestlice.
Kromě oslovení návštěvníků aquaparku zaznamenali reklamu i hosté
hotelu, kteří pocházejí zejména z okolních států.
Hudba, pohyb, inspirace
Letos v kampani nechyběla ani
další témata – například z oblasti aktivní turistiky. Kromě podpory
pěších a cyklovýletů, nejenom v průvodci Na kole a pěšky, se SCCR
zaměřila na letošní novinku – propagaci hudebních míst. Na toto téma
běží celoročně reklama v online prostoru, podpořená printovými
časopisy a PR. „Součástí zahraniční propagace hudebních míst byla
zveřejněna série článků na renomovaném britském portálu Bachtrack.com,
který patří mezi nejvýznamnější weby věnované klasické hudbě a
kulturnímu turismu. Právě zde jsme publikovali články představující
hudební místa spjatá s významnými skladateli Bedřichem Smetanou a
Antonínem Dvořákem,“ doplňuje Veronika Štičková. Významnou součástí tuzemské kampaně byla
spolupráce s portálem TN.cz televize Nova, kde se turistické cíle
středních Čech představily v rámci nové cestovatelské rubriky „Česko
Offline“. Články a reportáže přiblížily široké veřejnosti různá
místa regionu – od přírodních krás a památek po méně známé
lokality, které lákají k objevování mimo hlavní turistické
trasy. Nedílnou částí propagace
regionu je každoročně spolupráce s českými influencery, kteří pomohli
oslovit široké publikum na sociálních sítích. „Letos jsme zapojili
Úžasná místa, která na Instagramu dlouhodobě inspirují k objevování
krás Česka, i oblíbené Kluky z Prahy, kteří v listopadu představí
své tipy na výlety „za město veřejnou dopravou“. Cyklo nadšenec Michal
Kamermeier ukázal region z pohledu cykloturistiky, zatímco Lukáš Hejlík se
svou Gastromapou upozornil na gastro tipy a lokální podniky středních
Čech,“ uvádí Veronika Štičková. Od května do října podpořila SCCR také přehled
kulturních akcí v regionu pod názvem Středočeské kulturní léto. Více
než 70 akcí navštívilo na 7 tisíc návštěvníků, kteří si dopřáli
divadlo pod širým nebem, koncerty nebo program letních kin.
Zájem zahraničních návštěvníků
Ve spolupráci s CzechTourism běží
do konce listopadu také online videokampaň na zahraničních trzích –
zejména na sociálních sítích a Youtube v Nizozemí, Belgii, Maďarsku,
Velké Británii, Dánsku, Švýcarsku, Německu, Rakousku a Polsku. Kampaň
každoročně zaznamená vysoký dosah, s miliony zobrazení, výrazným
nárůstem interakcí a zvýšenou návštěvnost destinačního
webu www.strednicechy.cz. Už třetím rokem využívá SCCR také
digitální reklamu na Slovensku. Od června do října se na bratislavském
autobusovém nádraží Nivy a jeho terminálu objevily video spoty středních
Čech a velká LED tabule v hlavním vestibulu. V prostorách úschovny
zavazadel byly umístěny také polepy s reklamou regionu. Bratislavskou
kampaň mohlo zaznamenat více než 20 milionů cestujících. Součástí zahraniční komunikace je letos na
jaře a před Vánoci také printová a online inzerce v předních britských
titulech – The Telegraph, The Independent a National Geographic UK.
Zahraniční kampaně doplnila i návštěva novinářů z několika zemí, a
to v rámci press tripů, kterých SCCR zprostředkovala celkem
25. „Zahraniční
návštěvníky, především z okolních zemí, lákáme do regionu
dlouhodobě. Nejpočetnější skupiny turistů k nám tradičně míří ze
Slovenska, Německa, Polska a Rakouska. Pozitivním trendem je, že zájem roste
napříč trhy. Například u Slovenska sledujeme stabilní nárůst
v posledních letech, stejně tak u návštěvníků z Velké Británie a
Severního Irska,” vysvětluje
Jakub Kulhánek, ředitel Středočeské centrály cestovního ruchu.
Připravila Lucie
Vurbsová.
www.strednicechyfilm.cz
www.stredoceskekulturnileto.cz
www.sccr.cz
www.strednicechy.cz
www.centralbohemia.cz
www.facebook.com/…trednicechy/
#VisitCentralBohemia













