Menu

K memorandu o bezhotovostních platbách, které sepsalo MPO

27. 02. 2019

Asociace českého tradičního obchodu (AČTO) vítá iniciativu Ministerstva průmyslu a obchodu ČR (MPO) na zpřístupnění plateb kartou v menších obchodech. Nechápe však, z jakého důvodu se toto děje bez účasti AČTO, jakožto de facto jediného a největšího zástupce českých nezávislých obchodníků, provozujících zejména malé venkovské prodejny.

Na půdě Ministerstva průmyslu a obchodu ČR bylo 20. února 2019 podepsáno memorandum o spolupráci při posilování a podpoře bezhotovostní ekonomiky. Toto se má výraznou měrou vztahovat na venkovský obchod, zejména pak nejmenší prodejny. Signatáři memoranda jsou Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR, Svaz průmyslu a dopravy ČR, Hospodářská komora ČR, Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR a společnost Mastercard. Kupodivu však k celému plánu a podpisu memoranda nebyla přizvána Asociace českého tradičního obchodu, která sdružuje a zastupuje na 7 000 nezávislých českých obchodníků, kteří své prodejny provozují především v menších městech a na venkově. A právě na takové obchodníky cílí uvedená iniciativa.
„Je to jako dělat narozeninovou oslavu, na kterou jste zapomněli pozvat oslavence,“ říká k iniciativě MPO Zdeněk Juračka, prezident AČTO. „Nevím, co je účelem, ale chtít pomáhat malým obchodníkům bez jejich účasti na celém projektu je poněkud zvláštní. Iniciativu ministerstva samozřejmě vítáme, ostatně jako každý projekt, který dokáže zlepšit život našich obchodníků,“ doplnil Zdeněk Juračka.

Asociace českého tradičního obchodu
je historicky první a největší konsolidovaný subjekt, který sdružuje české maloobchodníky z oblasti malého a středního podnikání. V současnosti má AČTO 25 členů z řad českých maloobchodních sítí i českých výrobců potravin a dodavatelů. Reprezentuje na 7 000 prodejen s 30 000 zaměs­tnanci, čímž představuje cca 25% podíl na trhu s potravinami. Hlavním posláním AČTO je hájit zájmy svých členů před trvale nepříznivým působením nekalé konkurence, obchodních řetězců i ostatních institucí, ohrožujících další existenci českých obchodů, z velké části zajišťujících obchodní obslužnost venkova. Navíc si zakladatelé dali do vínku hájit vše české a to znamená i podporovat výrobu a prodej českých potravin.  Projekt certifikace, spojený s udílením značky TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD – CERTIFIKOVÁNO ASOCIACÍ ČESKÉHO TRADIČNÍHO OBCHODU, spustilo AČTO na konci listopadu 2016 za podpory ministra zemědělství a prezidenta Potravinářské komory. K lednu 2019 eviduje AČTO 101 certifikovaných prodejen.
Připravila Jana Follprechtová.

www.acto.cz
www.facebook.com/actocz

 

Restaurace Novoměstský pivovar
Czech specials new