CzechTourism zveřejnil profily návštěvníků v krajích
11. 11. 2020
Agentura CzechTourism zveřejnila na stránkách Marketingového informačního systému nové
krajské infografiky, které rozšiřují pravidelné sestavy Českého
statistického úřadu obsazenosti ubytovacích zařízení. Reporty spojují
data ze tří informačních zdrojů – GSM data z projektu RODOS,
regionální satelitní účet cestovního ruchu ČSÚ a data z vlastního
projektu agentury Tracking domácího a příjezdového cestovního ruchu a
zaměřují se především na profil návštěvníka. Data pomohou lépe cílit
marketingové kampaně.
„Díky unikátnímu propojení třech datových zdrojů
nabízíme jak odborníkům, tak podnikatelům v cestovním ruchu a médiím
komplexnější pohled na cestovní ruch,“ říká Jan Herget ředitel
agentury CzechTourism a doplňuje: „Díky informacím z přímého sběru
dat (Tracking) ukazujeme detailní profil návštěvníků daného kraje. To
znamená včetně turistů, kteří se ubytují i v jiných než
v hromadných ubytovacích zařízeních a včetně jednodenních
návštěvníků, kteří v Česku nepřenocují vůbec.“
GSM data z projektu RODOS zpřesňují celkové počty návštěvodnů, tedy
data pro celkový objem cestovního ruchu a pomáhají převážit výsledky
z primárního sběru dat (Tracking příjezdového a domácího cestovního
ruchu) a získat tak výrazně přesnější a reálnější profil
zahraničního i domácího návštěvníka. Třetím zdrojem je pak satelitní
účet cestovního ruchu, který je komplexní z hlediska výpočtu HPH (hrubé
přidané hodnoty) a v letošním roce je navíc nově zveřejněn s dopočtem
až do krajské úrovně.
Titulní strana krajského reportu obsahuje nejdůležitější data za daný
kraj (HPH cestovního ruchu v daném kraji, strukturu návštěvníků
v dělení na domácí turista/výletník, zahraniční turista/výletník a
přímé průměrné útraty na osobu a den každé z těchto zmíněných
skupin.
Následující strany jsou věnovány detailům jednotlivých skupin
návštěvníků a obsahují věkovou strukturu návštěvníků, organizaci
cesty, typ dopravy, ubytování, hlavní důvod návštěvy, hlavní aktivity a
také spokojenost a NPS (Net Promoter Score) pro daný kraj i celé Česko.
„Přes to, že se jedná o data za roky 2018 a 2019, pevně věřím,
že tyto krajské infografiky pomohou lépe porozumět struktuře a chování
návštěvníků a budou oporou pro naše marketingové aktivity i marketing
krajských destinací. I v letošním nelehkém roce pokračujeme
s výzkumem Tracking příjezdového a domácího cestovního ruchu a
shromažďujeme další aktuální data a analýzy z oblasti cestovního ruchu,
které nám budou sloužit v dalších letech,“ komentuje Jan Herget.
Kompletní přehled reportů naleznete na https://tourdata.cz/…y-2018-2019/
Připravila
Ivana Vejvodová.
www.czechtourism.cz
https://tourdata.cz