Menu

CzechTourism zveřejnil profily návštěvníků v krajích

11. 11. 2020

Agentura CzechTourism zveřejnila na stránkách Marketingového informačního systému nové krajské infografiky, které rozšiřují pravidelné sestavy Českého statistického úřadu obsazenosti ubytovacích zařízení. Reporty spojují data ze tří informačních zdrojů – GSM data z projektu RODOS, regionální satelitní účet cestovního ruchu ČSÚ a data z vlastního projektu agentury Tracking domácího a příjezdového cestovního ruchu a zaměřují se především na profil návštěvníka. Data pomohou lépe cílit marketingové kampaně.

„Díky unikátnímu propojení třech datových zdrojů nabízíme jak odborníkům, tak podnikatelům v cestovním ruchu a médiím komplexnější pohled na cestovní ruch,“ říká Jan Herget ředitel agentury CzechTourism a doplňuje: „Díky informacím z přímého sběru dat (Tracking) ukazujeme detailní profil návštěvníků daného kraje. To znamená včetně turistů, kteří se ubytují i v jiných než v hromadných ubytovacích zařízeních a včetně jednodenních návštěvníků, kteří v Česku nepřenocují vůbec.“

GSM data z projektu RODOS zpřesňují celkové počty návštěvodnů, tedy data pro celkový objem cestovního ruchu a pomáhají převážit výsledky z primárního sběru dat (Tracking příjezdového a domácího cestovního ruchu) a získat tak výrazně přesnější a reálnější profil zahraničního i domácího návštěvníka. Třetím zdrojem je pak satelitní účet cestovního ruchu, který je komplexní z hlediska výpočtu HPH (hrubé přidané hodnoty) a v letošním roce je navíc nově zveřejněn s dopočtem až do krajské úrovně.

Titulní strana krajského reportu obsahuje nejdůležitější data za daný kraj (HPH cestovního ruchu v daném kraji, strukturu návštěvníků v dělení na domácí turista/výletník, zahraniční turista/výletník a přímé průměrné útraty na osobu a den každé z těchto zmíněných skupin.

Následující strany jsou věnovány detailům jednotlivých skupin návštěvníků a obsahují věkovou strukturu návštěvníků, organizaci cesty, typ dopravy, ubytování, hlavní důvod návštěvy, hlavní aktivity a také spokojenost a NPS (Net Promoter Score) pro daný kraj i celé Česko.

„Přes to, že se jedná o data za roky 2018 a 2019, pevně věřím, že tyto krajské infografiky pomohou lépe porozumět struktuře a chování návštěvníků a budou oporou pro naše marketingové aktivity i marketing krajských destinací.  I v letošním nelehkém roce pokračujeme s výzkumem Tracking příjezdového a domácího cestovního ruchu a shromažďujeme další aktuální data a analýzy z oblasti cestovního ruchu, které nám budou sloužit v dalších letech,“ komentuje Jan Herget.

Kompletní přehled reportů naleznete na https://tourdata.cz/…y-2018-2019/
Připravila Ivana Vejvodová.

www.czechtourism.cz
https://tourdata.cz

Archiv