Aktivní odpočinek po Česku
09. 05. 2025
Překvapit, inspirovat a ukázat Česko jako ideální destinaci pro
aktivní dovolenou i relaxaci. To je cíl jarní globální kampaně Unexpected
Wellbeing, kterou ve vybraných zemích právě spustila Česká centrála
cestovního ruchu – CzechTourism. Zaměřuje se na atraktivní kombinaci
sportovních aktivit, lázeňství a odpočinku. Kampaň poběží do konce
června. Originální vizuály a kreativní pojetí připravila pro CzechTourism
agentura VCCP.
Nová jarní vlna kampaně Unexpected Wellbeing láká zahraniční turisty do
Česka za sportem, relaxem i netradičními zážitky. Hlavními lákadly
kampaně jsou pěší turistika, cyklistika, traily pro horská kola,
vodáctví, golf ale také lázně. Kampaň zdůrazňuje unikátní dostupnost
tuzemské přírody, kde si člověk může během jediného dne naplno užít
kombinaci sportu, gastronomie i odpočinku. „Prostřednictvím šesti
témat aktivní dovolené chceme světu ukázat Česko v novém světle –
jako místo, kde lze za jediný den zvládnout výšlap krásnou přírodou,
degustaci piva v lokálním pivovaru, návštěvu historického hradu a
večerní relaxaci v lázních. Přístupnost, pestrá nabídka aktivit a
pohostinnost jsou tím, co naši zemi odlišuje od ostatních. Proto
optimalizujeme kampaně podle zpětné vazby a zaměřujeme se na témata,
která v jednotlivých zemích rezonují nejvíce,“ říká ředitel
České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.
V hlavní roli aktivní dovolená a lázeňství
Letos klade CzechTourism důraz především na aktivní turismus a wellness.
Jarní vlnu kampaně tvoří sedm videospotů a čtrnáct verzí vizuálů –
každý kraj má vlastní tematické zaměření. Cílem je ukázat, jak snadno
si člověk může v Česku užít aktivní dovolenou propojenou s relaxací.
Kampaň běží na sociálních sítích Facebook, Instagram a YouTube a je
podpořena také bannerovou reklamou i tematickými landing pages na portálu
VisitCzechia.com a na Slovensku prostřednictvím portálu Kudy z nudy.cz.
„Síla naší kampaně spočívá v tom, že oslovujeme široké spektrum
cestovatelů – od sportovních nadšenců po rodiny s dětmi. Chceme
ukázat, že Česko je dostupné, přívětivé a plné překvapivých
možností, jak aktivně odpočívat. Jdeme tak ruku v ruce s trendy, které
aktuálně v turismu bodují,“ doplňuje ředitelka Odboru marketingu a
zahraničních zastoupení CzechTourism Jana Štumpová Konicarová.
Zacíleno efektivně – deset zemí, dvě fáze
Rozpočet kampaně činí 30 milionů korun včetně DPH a zahrnuje dvě
fáze – jarní a podzimní. V obou vlnách se CzechTourism zaměřuje na
deset klíčových trhů rozdělených podle bonity do tří skupin:
■ Německo, Polsko, Spojené království, Slovensko
■ Francie, Španělsko, Nizozemsko, Itálie, Rakousko
■ Dánsko.
Kampaň, která překvapí a inspiruje
Kampaň Unexpected Wellbeing navazuje na dlouhodobou strategii agentury
CzechTourism prezentovat Česko jako zemi s nejhustší sítí kulturních
památek, krásnou přírodou a snadnou dostupností všech aktivit. Výhodou
české krajiny je její přívětivost pro rekreační sportovce i rodiny
s dětmi – namísto náročných výstupů a dlouhých přejezdů čeká
návštěvníky příjemné tempo a množství zážitků na malém prostoru.
Tím to ale nekončí. Cizince k nám budou letos lákat i další doplňkové
kampaně, včetně konverzních. Za zmínku stojí propagace v rámci
spolupráce zemí V4, tentokrát zaměřená na Čínu. Cílem je představit
region střední Evropy tamním cestovatelům prostřednictvím společné
historie, kulturních vazeb a gastronomie. Kampaň klade důraz na udržitelnost
a propojuje všechny čtyři země do jednoho tematického itineráře. Celkem
100 tisíc EUR na tuto iniciativu se podařilo konsorciu pod vedením
CzechTourismu získat díky grantu od European Travel Commission. Strategii
navíc posiluje i fakt, že v Pekingu už opět řádně funguje Zahraniční
zastoupení CzechTourism.
řipravila
Kateřina Beránková.
www.czechtourism.cz
www.kudyznudy.cz
www.visitczechrepublic.com