Související články
Výrobní družstva v Českých 100 nejlepších
V prestižní podnikatelské soutěži Českých 100 nejlepších bylo oceněno šest členů Svazu českých a moravských výrobních družstev.
04. 12. 2018
16. 03. 2021
Až na stůl švédské královské rodiny se dostaly výrobky ze sklárny Florianova huť, která je další z firem působících v Křišťálovém údolí. Mimoto se lze s jejím sklem setkat v různých televizních pořadech či filmech. Huť, která vznikla po dvou letech budování a příprav roku 1996, sídlí nedaleko České Lípy – v Častolovicích.
„Skleničky, vázy, mísy i půllitry či další sklářské výrobky z Florianovy huti jsou přímo pastvou pro oči všech, kteří mají rádi historické sklo. Sice se jedná o repliky, ale i ty navodí atmosféru dávno minulých časů,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Libereckého kraje.
Výrobu ve sklárně nepřerušila díky širokému sortimentu vyráběného zboží ani současná stagnace světové ekonomiky. Florianova huť vyrábí sklo pro designery z České republiky, ale i ze světa. Produkují zde i historické sklo, pískované sklo, ryté sklo, malované sklo, broušené sklo, studiové sklo, art styl, lustrové díly, suvenýry, upomínkové předměty, sklo na zakázku a repliky z jednotlivých historických období.
Zhruba před dvaceti lety se začali v častolovické sklárně zajímat o výrobu cínu; začali jej kombinovat se sklem a napodobovat sortiment, který vznikal na přelomu 17. a 18. století, a také později v dobách secese. Obnovili také výrobu cínových poklopů na půllitry. Mimo jiné také Florianova huť poskytuje služby zákazníkům, kteří si přinesou vlastní materiál: sklo nařežou, vrtají do něj, umějí vytvořit také obtisky na sklo či odlitky z cínu.
Připravil Jan Mikulička.
www.florianovahut.com
https://crystalvalley.cz
www.liberecky-kraj.cz
www.facebook.com/libereckraj/
https://twitter.com/Libereckykraj/
www.instagram.com/libereckykraj/
Související články
V prestižní podnikatelské soutěži Českých 100 nejlepších bylo oceněno šest členů Svazu českých a moravských výrobních družstev.
04. 12. 2018
Nepřehlédněte
Přehledné a jednoduché uspořádání, velkoformátové obrazy, atypické osvětlovací prostorové bannery, výrazné označení – to jsou hlavní atributy nové...
17. 01. 2019
Nechceme, aby v blízké budoucnosti turisté jezdili pouze do Prahy a Českého Krumlova. Zhodnocovat obrovský potenciál cestovního ruchu regionů Čech, Moravy a Slezska,...
26. 08. 2019