Czechia Travel Trade Day 2024 v Hradci Králové
01. 05. 2024
Do Královehradeckého kraje loni přijelo nejvíc turistů za posledních 11 let. Celkem jich tento region navštívilo více než 1,5 milionu, z toho 80 % tvořili rezidenti a pětinu pak zahraniční cestovatelé. V celorepublikovém srovnání je tento kraj, po Praze, Jihomoravském a Jihočeském kraji, čtvrtým nejnavštěvovanějším. Z aktuálních dat vyplývá, že cestovní ruch nabírá na síle a dostává se na předcovidová čísla. S podporou, zejména zahraniční návštěvnosti, pomáhá největší incomingová akce v Česku – Czechia Travel Trade Day 2024, která právě odstartovala v Hradci Králové. Pořádá ji CzechTourism ve spolupráci s Královéhradeckou krajskou centrálou cestovního ruchu, Královéhradeckým krajem a Statutárním městem Hradec Králové.
Tzv. TTD je jednou z největších tuzemských akcí na podporu incomingu.
Má za cíl zpropagovat bohatou turistickou nabídku Česka v regionech a
přispět k rozvoji příjezdového cestovního ruchu. Je koncipována jako
dvoudenní akce plná předem domluvených schůzek a pracovních jednání,
během kterých se setkávají zástupci zahraničních cestovních kanceláří
s českými podnikateli v cestovním ruchu. Její součástí jsou
i poznávací cesty po Královehradeckém kraji určené zástupcům
zahraničních cestovních kanceláří.
„Největší tuzemský workshop na podporu příjezdů do naší republiky
ukazuje celému světu, že se návštěva naší země určitě vyplatí a že
máme turistům co nabídnout. Jsem rád, že se nám podařilo připravit akci,
která je veliká a významná nejen počtem účastníků, ale především
tím, co mohou jednání mezi těmito aktéry přinést v budoucnu cestovnímu
ruchu v Česku. Na letošní ročník TTD dorazilo na osm desítek
zahraničních účastníků, 13 zahraničních novinářů a zhruba stovka
zástupců českých incomingových cestovních kanceláří, hotelů,
destinačních managementů a dalších poskytovatelů služeb v cestovních
ruchu,“ shrnuje ředitel České centrály cestovního ruchu –
CzechTourism František Reismüller.
Ještě, než účastníci zasedli ke společným jednáním, absolvovali ve
dnech 26. – 28. dubna poznávací cesty po regionu. Zamířili například
na Kladské pomezí, do Broumovsko-Adršpašských skal, viděli hospitál Kuks,
Orlické hory či Vamberk. V Krkonoších navštívili Pec pod Sněžkou,
Jánské lázně nebo Špindlerův Mlýn, v Českém ráji a Podkrkonoší pak
Jičín, Prachovské skály, Dětenice nebo Lázně Bělohrad. Informace
o všech místech jsou k dispozici i na jednom z největších turistických
portálů Kudy
z nudy.cz.
„Zahraniční nákupčí dostali jedinečnou možnost poznat náš kraj.
Připravili jsme pro ně víkendovou poznávací cestu jejíž účastníci si
předem mohli vybrat ze čtyř nabízených tras. Velký zájem projevili
o region Broumovska, představili jsme jim také fenomén Podorlicka, a to
Zámky na řece Orlici příhodně označované jako Česká Loira, Prachovské
skály a Český ráj i Krkonoše,“ doplňuje Martin Soukup, ředitel
Královéhradecké krajské centrály cestovního ruchu, která pro kraj
zajišťuje marketing a destinační management v oblasti rozvoje turismu.
V letošním roce samozřejmě nechyběla ani prohlídka místa konání
akce – Hradce Králové a jeho okolí. „Hradec Králové je dominantní
východočeskou metropolí, kde si na své může přijít opravdu každý.
Cestovatelé, kteří k nám zavítají, mají řadu možností, jak se
vzdělávat, zabavit, odpočinout si nebo jen tak bez konkrétního záměru
trávit volný čas v příjemném prostředí. Vedle řady parků a
cyklostezek patří mezi nejoblíbenější rekreační lokality hradecké
městské lesy a kemp Stříbrný rybník a jeho okolí. Naprosto výjimečný
zážitek nabízí i hradecká architektura, a to včetně nejvýraznějších
památek a budov, které vyrostly v ateliérech architektů Gočára a Kotěry.
Těch možností je opravdu hodně, proto jsme moc rádi za možnost hostit
v našem městě toto mezinárodní setkání a představit na něm naše
město. Věříme, že se nám díky této akci podaří zaujmout a přilákat
do Hradce co nejvíce zahraničních turistů,“ zdůrazňuje primátorka
města Hradce Králové Pavlína Springerová.
Jednotlivé destinace, v nichž se Czechia Travel Trade Day koná,
organizátoři vybírají podle toho, aby představili účastníkům Česko
komplexně. V minulosti TTD proběhl v Brně, Karlových Varech, Českých
Budějovicích, Liberci, Plzni a v Olomouci.
„Těší mě, že krajská centrála uspěla se svou přihláškou a
dokázala tuto klíčovou akci pro české podnikatele a mezinárodní majitele
cestovních agentur přivést právě do Královéhradeckého kraje. Pro nás je
to velká příležitost k prezentaci a propagaci regionu a posílení
celkového povědomí o našem kraji i v zahraničí, protože v oblasti
cestovního ruchu můžeme opravdu hodně co nabídnout,“ uvádí
náměstkyně hejtmana Královehradeckého kraje pro oblast cestovního ruchu a
kultury Martina Berdychová.
„Hradec Králové a celé Hradecko nabízí široké spektrum z kulturní
a zážitkové palety. Snažíme se dlouhodobě a cíleně podporovat
podnikatele i organizátory kulturních akcí od hudby přes umění až po
gastro zážitky, sportovní akce, i akce akcentující památky a historii
v celém regionu. Vedle toho máme řadu kulturních institucí, které
pravidelně nabízejí atraktivní program v tradičním i moderním pojetí.
Czechia Travel Trade Day je tak pro nás skvělou příležitostí, kde můžeme
prezentovat široký záběr našeho města a zároveň pozvat všechny turisty,
aby neváhali a při své návštěvě České republiky navštívili i náš
Hradec,“ dodává náměstkyně pro kulturu a cestovní ruch města
Hradec Králové Ilona Dvořáková.
Se zvýšením zájmu o jednotlivé regiony významně pomáhá i tzv. MICE,
tedy kongresová turistika. Hraje tak významnou roli v cestovním ruchu.
„Její potenciál spočívá hlavně v tom, že udržuje cestovní ruch
i mimo sezónu. Navíc kongresový turista utrácí v destinacích min. 2,5×
více než běžný cestovatel. Šíří dobré jméno o místě, kde
absolvoval jednání, v zahraničí a také se často vrací po pracovní
cestě i na volnočasový pobyt. Česko navíc patří mezi nejpopulárnější
kongresové destinace světa. A například v Německu považují tamní firmy
tuzemsko za nejatraktivnější evropskou zemi v souvislosti s pořádáním
kongresů, konferencí, veletrhů či výstav a motivačních akcí pro
zaměstnance,“ uvádí ředitelka odboru produkt managementu, výzkumu a
B2B spolupráce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Veronika
Janečková.
Nezanedbatelný je kongresový potenciál také v Královehradeckém kraji.
Konferenční kapacita tohoto regionu je téměř 43 tisíc osob, na něž
čeká bezmála 55 tisíc lůžek v hromadných ubytovacích zařízeních
kategorie 3–4. V kraji je k dispozici přes sto unikátních
prostor. V každé z nich může ke společným jednáním zasednout 50 a
více účastníků MICE akcí.
Připravila
Kateřina Beránková.
www.kudyznudy.cz
www.czechtourism.cz
www.visitczechrepublic.com