Menu

Velký tržní potenciál pro jihočeský turistický ruch se ukrývá v Německu

11. 04. 2019

Přestože Němci jsou po Číňanech druhou nejpočetnější skupinou zahraničních návštěvníků jižních Čech před Tchaj-wanci, Jihokorejci a Rakušany, zůstává jejich tržní potenciál pro cestovní ruch v regionu stále ještě nevyužitý. Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) proto zintenzivnila své prezentační aktivity právě na veletrzích cestovního ruchu po celém území Německa.

„Veletrhy v Německu přilákaly velké množství konkrétních zájemců o dovolenou v jižních Čechách a velice se osvědčila účast na veletrzích, které jsou spojeny s campingem a caravaningem. Zájemci o tento druh dovolené tvoří velmi zajímavý segment klientely, která je aktivní, ráda objevuje nové věci a pochází ze střední vrstvy,“ uvedl vedoucí oddělení blízkých trhů JCCR Ondřej Flemr.
S velkým zájmem se jihočeská expozice setkala v lednu na veletrhu CMT ve Stuttgartu, který navštívilo více než čtvrt miliónu lidí, podobně jako v únoru na mnichovském veletrhu F.RE.E se 150 tisíci návštěvníky či na Freizeit,Touristik & Garten v Norimberku na přelomu února a března, kam dorazilo přibližně 100 tisíc lidí.

„Všechny tyto veletrhy jsou zaměřené na konečného zákazníka a nabízejí možnosti pro aktivní dovolenou, camping a caravaning. Potvrdilo se zde, že většina zájemců o dovolenou v jižních Čechách jak z Bavorska, tak i Bádenska-Würtenberska již náš region zná a hledají informace k opakované návštěvě, zajímají se o konkrétní lokality, atraktivity, zážitky a služby,“ poznamenal Flemr.
V Mnichově, Stuttgartu i Norimberku se Jihočeský kraj prezentoval projektem Zlatá stezka – síť turistických tras na „Zelené střeše Evropy“ spolu s Plzeňským krajem, který je jeho partnerem. „Mnichovská expozice jižních Čech v rámci prezentace České republiky byla navíc doplněna samostatnou relaxační zónou věnovanou Zlaté stezce, kde měli návštěvníci možnost získat informace, ochutnat speciality od jihočeských výrobců potravin, zhlédnout ukázky tradičních řemesel nebo se nechat vyfotit v dobovém kostýmu,“ doplnila manažerka projektu Zlatá stezka Eva Borsányi. Letošních 150 tisíc návštěvníků znamenalo pro mnichovský veletrh rekord, který se projevil i ve velkém zájmu o naší expozici.
Od 6. do 10. března se region prezentoval prostřednictvím Jihočeské centrály cestovního ruchu spolu s dalšími šesti partnery přeshraničního projektu „Kultura a příroda na Zeleném pásu“, mezi něž patří Vysočina Tourism, Centrála cestovního ruchu jižní Morava, Jihomoravský kraj, Weinviertel, Waldviertel a Nadace Partnerství, na tradičním veletrhu cestovního ruchu ITB v Berlíně.
Letošního ročníku se zúčastnilo okolo 10 tisíc vystavovatelů ze 180 zemí. Veletrh navštívilo zhruba 160 tisíc lidí, z toho více než dvě třetiny tvořili profesionálové z oblasti turismu. Těm a jejich obchodním jednání byly určeny tři výstavní dny, dva zbývající patřily široké veřejnosti.

„Pojetí expozice, jakož i zajímavý, neotřelý audiovizuální materiál: Příběhy obyvatel, památek, hospodaření v území takzvané Železné opony jak na české, tak rakouské straně hranice, vyvolalo velký zájem odborné i laické veřejnosti. Skvělý ohlas měly také ochutnávky regionálních potravin, kdy každý z projektových regionů přivezl do Berlína to pro něho typického,“ konstatovala manažerka projektu Kultura a příroda na Zeleném pásu z JCCR Pavla Drunecká. Jihočeská centrála cestovního ruchu přivezla do Berlína
například kapří paštiky, jihočeské koláčky, jihočeský chléb a hlavně zelňáky, kolegové z Moravy pak typické koláčky a víno, rakouští kolegové Manner sušenky a podobné pochutiny.
„Shrnuto a podtrženo. V Berlíně byl projekt Kultura a příroda na Zeleném pásu vidět a velmi pozitivně přijat,“ dodala Pavla Drunecká.

Připravil Ondřej Flemr.

www.jccr.cz
www.jiznicechy.cz

Czech specials new
Restaurace Novoměstský pivovar