Velký tržní potenciál pro jihočeský turistický ruch se ukrývá v Německu
11. 04. 2019
Přestože Němci jsou po Číňanech druhou nejpočetnější skupinou zahraničních návštěvníků jižních Čech před Tchaj-wanci, Jihokorejci a Rakušany, zůstává jejich tržní potenciál pro cestovní ruch v regionu stále ještě nevyužitý. Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) proto zintenzivnila své prezentační aktivity právě na veletrzích cestovního ruchu po celém území Německa.
„Veletrhy
v Německu přilákaly velké množství konkrétních zájemců o dovolenou
v jižních Čechách a velice se osvědčila účast na veletrzích, které
jsou spojeny s campingem a caravaningem. Zájemci o tento druh dovolené
tvoří velmi zajímavý segment klientely, která je aktivní, ráda objevuje
nové věci a pochází ze střední vrstvy,“
uvedl vedoucí
oddělení blízkých
trhů JCCR Ondřej
Flemr.
S velkým zájmem se jihočeská expozice setkala v lednu na veletrhu CMT ve Stuttgartu, který navštívilo více
než čtvrt miliónu lidí, podobně jako v únoru na mnichovském veletrhu
F.RE.E se 150 tisíci návštěvníky či na Freizeit,Touristik & Garten
v Norimberku na přelomu února a března, kam dorazilo přibližně
100 tisíc lidí.
„Všechny
tyto veletrhy jsou zaměřené na konečného zákazníka a nabízejí možnosti
pro aktivní dovolenou, camping a caravaning. Potvrdilo se zde, že většina
zájemců o dovolenou v jižních Čechách jak z Bavorska, tak
i Bádenska-Würtenberska již náš region zná a hledají informace
k opakované návštěvě, zajímají se o konkrétní lokality, atraktivity,
zážitky a služby,“
poznamenal Flemr.
V Mnichově, Stuttgartu i Norimberku se Jihočeský kraj prezentoval projektem
Zlatá stezka – síť turistických tras na „Zelené střeše Evropy“
spolu s Plzeňským krajem, který je jeho partnerem. „Mnichovská expozice jižních Čech
v rámci prezentace České republiky byla navíc doplněna samostatnou
relaxační zónou věnovanou Zlaté stezce, kde měli návštěvníci možnost
získat informace, ochutnat speciality od jihočeských výrobců potravin,
zhlédnout ukázky tradičních řemesel nebo se nechat vyfotit v dobovém
kostýmu,“ doplnila manažerka projektu Zlatá stezka Eva Borsányi.
Letošních 150 tisíc návštěvníků znamenalo pro mnichovský veletrh
rekord, který se projevil i ve velkém zájmu o naší expozici.
Od 6. do 10. března se region prezentoval prostřednictvím Jihočeské
centrály cestovního ruchu spolu s dalšími šesti partnery přeshraničního
projektu „Kultura a příroda na Zeleném pásu“, mezi něž patří
Vysočina Tourism, Centrála cestovního ruchu jižní Morava, Jihomoravský
kraj, Weinviertel, Waldviertel a Nadace Partnerství, na tradičním veletrhu
cestovního ruchu ITB v Berlíně.
Letošního ročníku se zúčastnilo okolo 10 tisíc vystavovatelů ze
180 zemí. Veletrh navštívilo zhruba 160 tisíc lidí, z toho více než
dvě třetiny tvořili profesionálové z oblasti turismu. Těm a jejich
obchodním jednání byly určeny tři výstavní dny, dva zbývající patřily
široké veřejnosti.
„Pojetí
expozice, jakož i zajímavý, neotřelý audiovizuální materiál: Příběhy
obyvatel, památek, hospodaření v území takzvané Železné opony jak na
české, tak rakouské straně hranice, vyvolalo velký zájem odborné
i laické veřejnosti. Skvělý ohlas měly také ochutnávky regionálních
potravin, kdy každý z projektových regionů přivezl do Berlína to pro
něho typického,“
konstatovala manažerka projektu Kultura a příroda na Zeleném pásu z JCCR
Pavla Drunecká. Jihočeská centrála cestovního ruchu přivezla do
Berlína
například kapří paštiky, jihočeské koláčky, jihočeský chléb a
hlavně zelňáky, kolegové z Moravy pak typické koláčky a víno,
rakouští kolegové Manner sušenky a podobné pochutiny. „Shrnuto
a podtrženo. V Berlíně byl projekt Kultura a příroda na Zeleném pásu
vidět a velmi pozitivně přijat,“
dodala Pavla Drunecká.
Připravil Ondřej Flemr.
www.jccr.cz
www.jiznicechy.cz