V4 spustila společnou kampaň v USA
20. 08. 2024
Země Visegrádské čtyřky (V4) ve spolupráci s European Travel Commission (ETC) odstartovaly novou on-line kampaň zaměřenou na americký trh s názvem „Creative Cities of Central Europe“ (Kreativní města střední Evropy). Dvouměsíční kampaň odstartovala 1. srpna 2024 a zaměřuje se na propagaci moderní a kreativní stránky středoevropských měst. Cílem je nalákat cestovatele z USA, kteří hledají autentické zážitky mimo tradiční turistické trasy.
Společná investice do budoucnosti turismu
Náklady na kampaň, která vznikla pod taktovkou agentury CzechTourism,
dosáhnou 215 tisíc EUR. Celkem 15 tisíc EUR zaplatí Česko, 100 tisíc
EUR pak poskytne ETC. Na úhradě zbývající částky se podělí další
země V4, tedy Polsko, Maďarsko a Slovensko. Součástí plnění kampaně
nebude jen oslovení a zásah cílové skupiny, ale také skutečný prodej
zájezdů do zemí V4. CzechTourism touto aktivitou mimo jiné plní
strategické cíle současného vedení agentury, které spočívají
v konverzně orientovaném marketingu a ve vícezdrojovém financování.
„Naším cílem je ukázat americkým turistům, že střední Evropa je
nejen bezpečná a bohatá na tradice, ale také plná živé kultury,
koncertů, umění a moderní architektury i gastronomie. Jinak řečeno –
je to místo, kde můžete zažít autentickou lokální atmosféru a neustále
objevovat nové, zajímavé, neokoukané a současné atraktivity. Je to
atraktivní turistická destinace,“ říká ředitel České centrály
cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává:
„Kampaň je součástí širší strategie, jejímž cílem je posílení
vzájemné a efektivní spolupráce zemí V4 a podpora příjezdů turistů ze
vzdálených trhů.“
Navazujeme
na předchozí úspěchy
Letošní kampaň je součástí celého balíčku marketingových aktivit.
K získávání turistů ze vzdálených trhů, včetně USA, budou sloužit
i další nástroje jako např. B2B roadshow v cílových zemích nebo třeba
provoz vzdělávací platformy pro odborníky z oblasti cestovního ruchu
Cílíme na různé trhy – od USA až po Japonsko
Podle ředitelky odboru marketingu a zahraničních zastoupení České
centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jany Štumpové Konicarové se V4
zaměřuje, kromě Spojených států amerických, i na další klíčové
trhy: „Pro americké a kanadské cestovní kanceláře
zprostředkováváme destinační e-learning. V září se pak chystá
marketingová kampaň v Japonsku pod vedením Maďarska, a v listopadu Česko
organizuje roadshow v USA a Kanadě zaměřenou na navazování nových
obchodních kontaktů. Akce proběhne za účasti českých subjektů
působících v cestovním ruchu.“
Američtí turisté objevují střední Evropu
USA se stávají stále důležitějším zdrojovým trhem pro země V4. V roce
2023 navštívilo podle údajů
Eurostatu
střední Evropu téměř 1,3 mil. amerických turistů, kteří ve zdejších
hromadných ubytovacích zařízeních strávili více než
3,18 milionu nocí.
V průměru zůstal každý z nich v centru Evropy 2,5 noci. Značný podíl
na těchto číslech má Česko, které se loni rozhodlo navštívit bezmála
0,5 milionu cestovatelů z USA. V tuzemsku pak strávili celkem 1,27 milionu
nocí. Průměrná délka jejich pobytu u nás byla 2,6 dne, což je nad
průměrem celého regionu.
Připravila
Kateřina Beránková.
www.kudyznudy.cz
www.czechtourism.cz
www.visitczechrepublic.com