Turistické informační centrum Středočeské centrály cestovního ruchu
28. 08. 2024
Turistické informační centrum (TIC) Středočeské centrály
cestovního ruchu (SCCR), které bylo otevřeno v roce 2017, prošlo rozsáhlou
rekonstrukcí. Cílem byla nejen modernizace prostor, ale také rozšíření
služeb o prodej regionálních výrobků. Slavnostního otevření se dnes
zúčastnili zástupci SCCR, Středočeského kraje a další hosté.
Stejně jako Středočeská centrála
cestovního ruchu sídlí infocentrum na adrese Husova 156/21 v Praze na
Starém Městě v původních nárožních domech U Zlatého jablka a
U Zlaté slámy, které pocházejí z doby kolem roku 1730. Na Královské
cestě už sedm let poskytuje návštěvníkům informace o turistických
zajímavostech v kraji, kulturních a sportovních akcích, dopravním spojení
a nabízí turistické brožury, mapy a prodej suvenýrů. Návštěvníci zde
mohou zakoupit také turistické karty Prague Visitor Pass a Prague CoolPass
nebo využít předprodeje vstupenek sítě TicketLive. Infocentrum je členem
Asociace turistických informačních center a je certifikováno v rámci
Jednotné klasifikace TIC ČR. Jen v roce 2023 do něj zavítalo 25 tisíc
zahraničních a 6 tisíc tuzemských návštěvníků. Záměrem rekonstrukce
bylo rozšířit prostory a zkvalitnit interiér, který přispěje jak
k lepší prezentaci kraje, tak k prodeji výrobků z regionu.
„Díky investici do nového turistického
centra můžeme návštěvníkům ukázat skutečnou tvář našeho kraje –
regionu, který je moderní a plný života. Je to místo, kde žijí
výjimeční lidé, jejichž dovednosti a odhodlání přetvářejí
Středočeský kraj v prostor s jedinečným charakterem. Naši šikovní
výrobci a podnikatelé vytvářejí kvalitní produkty, které odrážejí
tradice a inovace našeho regionu, a společně přispívají k tomu, že kraj
je skutečně výjimečným místem pro život i návštěvu. Věřím, že
nově upravené prostory infocentra budou místem, které přivítá tisíce
nových návštěvníků a nabídne jim zážitek, díky němuž se do našeho
kraje budou rádi vracet," uvedla při otevření nového infocentra
hejtmanka Petra Pecková.
Středočeský kraj investoval do modernizace informačního centra 4,9 milionu
korun, což umožnilo rozšíření prostor a zkvalitnění interiéru. „Tato
investice zlepší prezentaci našeho regionu díky moderním a esteticky
vylepšeným prostorám, které návštěvníkům poskytují komfortní a
přívětivé prostředí pro získání informací o turistických atrakcích
a kulturních akcích. Nový prostor zároveň umožní vystavení a prodej
místních výrobků, což přispěje k podpoře lokálních podnikatelů a
řemeslníků. Věříme, že atraktivní nabídka a kvalitní zázemí
infocentra přilákají do našeho kraje další turisty, kteří budou mít
možnost lépe poznat bohatství a rozmanitost regionu,“ doplnil Václav
Švenda, radní pro oblast kultury, památkové péče a cestovního ruchu
Středočeského kraje.
V nové prodejně regionálních produktů se
návštěvníci mohou těšit na širokou nabídku od středočeských
výrobců, včetně vín, medu, bylinkových čajů, čokolád, džemů a
sirupů. Nechybí ani sklářské výrobky, kosmetika a ručně vyráběné
šperky. „Produkty od zhruba dvaceti dodavatelů jsme vybírali na
základě doporučení jednotlivých oblastních destinačních organizací
středních Čech a Krajského úřadu Středočeského kraje, kdy jsme
upřednostňovali držitele certifikace Regionální produkt a podobných
ocenění,“ řekl Jakub Kulhánek, ředitel Středočeské centrály
cestovního ruchu.
Rekonstrukce historických prostor
Infocentrum je umístěno v chráněném historickém domě, proto
postupovala architektonická kancelář při rekonstrukci velmi citlivě.
„Jediným zásadnějším „zásahem“ bylo otevření novodobé výlohy
z ulice Husova, kde byl navržen druhý vstup do části prodejny
regionálních výrobků. Stěny a stropy zůstaly netknuté. Cílem bylo nechat
nejvíce vyniknout plasticitu klenební soustavy se zachovalými freskami.
Výlohy zůstaly nedotčené a maximálně zprůhledňují interiér. Ten,
dobře nasvětlený, by měl vytvořit největší lákadlo pro vstup do těchto
prostor,” vysvětlil architekt Peter Sticzay-Gromski, ze studia Grido,
Architektura & Design, které je autorem designové studie a proměny TIC.
Rekonstrukce probíhala letos od května do srpna. Nábytek pro infocentrum a
prodejnu je tvořen hlavně z policových a regálových sestav, částečně
z průhledného materiálu na tenkých ocelových stojkách –
s vytvořením zásoby zboží ve spodních částech, s použitím masivního
dřeva. „Umístění policových sestav má podpořit právě to
nejvýraznější v interiéru, a to jsou klenební soustavy gotického
měšťanského mázhausu. Nábytkové regály jsou tedy výlučně
stěnové – přisazené ke stěnám. Střed prostoru všech místností,
právě v kontrastu s původní situací, byl uvolněn pro
návštěvníky,” dodal architekt Peter Sticzay-Gromski.
Turisté mohou zavítat do infocentra celoročně od 10 do 18 hodin, prodejna
regionálních produktů je otevřena od 10,30 do 20,30 hodin.
Připravila Lucie
Vurbsová.
www.sccr.cz
www.strednicechy.cz
www.centralbohemia.cz
www.facebook.com/…trednicechy/
#VisitCentralBohemia