Rakušané chtějí cestovat víc než dřív, mimo jiné poznávat nová města
26. 09. 2022
Obyvatelé Rakouska plánují v letošním roce cestovat do zahraničí mnohem víc (66 %) než v roce minulém (34 %) i předminulém (27 %). Láká je dovolená u moře, městská turistika či wellness pobyty. Nejen to zaznělo na on-line exportním workshopu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Zaměřil se na rakouský a švýcarský trh. Příští akce, kde zazní informace o spotřebitelích a cestovatelích ze zahraničí, se uskuteční už 5. října. Bude se věnovat USA, Kanadě, Velké Británii a Irsku.
Rakušané se na cesty nejčastěji vydávají na dovolenou s partnery či
partnerkami. Zahraniční výjezdy plánují zejména na základě doporučení
přátel/známých nebo webových stránek. Ubytovávají se ve čtyř
hvězdičkových hotelech (52 %) nebo apartmánech (41 %). Čistota spolu
s bezpečností přitom při výběru místa pobytu hraje největší roli.
Švýcarů přijíždí do Česka o poznání méně, pokud však dorazí,
zdrží se déle než Rakušani (1,9 dne) – v průměru 3,4 dne.
„V Rakousku vidím dlouhodobě velký potenciál. Je to naše sousední
země, ale ve srovnání s Německem, Polskem a Slovenskem k nám Rakušanů
jezdí výrazně méně. Zejména pro Brno, jižní Čechy a Vysočinu by se
mohlo jednat o jeden z hlavních zahraničních trhů,“ říká
ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a
dodává: „Klíčová je schopnost nabídnout vysokou kvalitu služeb, na
kterou jsou Rakušané zvyklí z domova.“
Pokud cestu do zahraničí Rakušané neplánují, činí tak zpravidla kvůli
koronavirovým opatřením (52 %). Nebo proto, že jsou přesvědčeni, že
v jejich zemi je nejpěkněji (21 %). Většina rakouských cestovatelů se na
místo dovolené dopravuje vlastním automobilem (77 %) nebo letecky (54 %).
Během volna je stejně jako v předchozím roce nejvíc láká koupání,
restaurace, ochutnávka místních specialit či turistické zajímavosti.
Průměrný rozpočet Rakušanů na zahraniční cesty v letošním roce je
3 620 €.
Exportní workshopy cílené na specifika zahraničích trhů pořádá
CzechTourism během celého roku. „Letos máme naplánovaných osm
takových pracovních seminářů. Předposlední se věnoval hispánskému
trhu, následovalo Rakousko a v říjnu budeme rozebírat trh anglosaský.
Všechny akce jsou zdarma, pořádáme je s cílem poskytnout českým
podnikatelům v cestovním ruchu aktuální informace o různých zemích a
poradit jim, jak přilákat a uspokojit zahraniční turisty. Hlavním tématem
bývá vždy zájem o Česko na daném trhu, spotřebitelské chování nebo
možnosti spolupráce,“ vysvětluje přínosy profesních seminářů
ředitel marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního
ruchu – CzechTourism František Reismüller.
Připravila Štěpánka Filipová.