Příběh brněnského podzemí v nových videích
25. 07. 2022
A proto tady metro nikdy nebude. I toto je jeden z claimů série nových videí propagujících brněnské podzemí. Zadavatelem je TIC BRNO a autorem design studio Street Dog. Videa jsou součástí ucelené kampaně, která má za cíl komunikovat fenomén a různorodost rozsáhlého brněnského podzemí.
Tři videa, tři bytosti, tři příběhy, jedno město
Série videí na stopáži jedné minuty rozehrává situace obyčejného
života v Brně. Souběžně, v dolní polovině obrazovky, ale rozvíjí
příběhy tajuplného světa pod povrchem. Dle autora nápadu a tvůrce videí
Ondřeje Doležala ze studia Street Dog hledají videa odpovědi na základní
otázky spojované s životem pod povrchem města: „Kam to vede? Jak je to
hluboko? Je tam někdo? Viděl jsi to? Co to bylo? Je to pravda? Nevím, slyšel
jsem to. Dějí se tady divný věci, nahoře i dole, které nejdou vysvětlit.
Proto je tohle město tak výjimečný. Paranormální město a paranormální
lidi.“ Studio Street Dog stojí i za videi k destinační kampani Brno True
Story, včetně kontroverzního a marketingově úspěšného počinu
Love&Hate Brno se zpěvačkou Muchou.
„Nechtěli jsme klasická turistická videa popisující suše jednotlivá
místa v podzemí. Cílem bylo vytvořit obsah, který zaujme a naláká
i nové cílové skupiny nad rámec těch lidí, kteří běžně návštěvu
podzemí vyhledávají. Obsah, který bude představovat brněnské podzemí
jako fenomén v celé jeho šíři v dlouhodobém horizontu a bude mít
virální potenciál na sociálních sítích,“ popisuje Jana
Janulíková, ředitelka TIC BRNO. Videa se natáčela v centru města, svým
sdělením a claimy odkazují na brněnská specifika a obsazeni jsou v nich
herci i neherci z Brna.
Brněnské podzemí na vzestupu
Nová videa vznikají v době, kdy se z brněnského podzemí stává
zásadním destinačním lákadlem s řadou novinek. „Připravujeme
otevření nové moderní multimediální expozice Ohnivý kůň a drak ve
Sklepě pod Novou radnicí, dříve Mincmistrovském sklepě. Po komplikacích
spojených s válkou na Ukrajině budeme moct zpřístupnit kryt Denis, a na
podzim, ve spolupráci s Magistrátem města Brna, plánujeme otevření
Vodojemů na Žlutém kopci. Co místo, to jiná emoce a zážitek,“
doplňuje Janulíková. Z tohoto důvodu se také obsah videí neváže ke
konkrétním místům, ale fenomén popisují obecně a s nadsázkou.
V rámci ucelené marketingové kampaně plánuje TIC BRNO podporu videí na
sociálních sítích, konkrétně YouTube, Instagram a Facebook. Budou také
umístěna na novém webu https://podzemibrno.cz/. Ten byl
spuštěn v polovině července a jsou na něm přehledně popsána jednotlivá
místa, která mohou zájemci v Brně navštívit. Kromě praktických
informací obsahuje i zajímavé informace o historii brněnského podzemí,
to vše doplněno kolážemi fotografií. Web je spuštěn v české
i anglické jazykové mutaci a umožní tak navazující online kampaň
v Česku i v zahraničí.
Připravila Hana Novosadová.
https://podzemibrno.cz/
www.ticbrno.cz
www.gotobrno.cz/…e-prohlidky/