Menu

Obchodníci jednoznačně podporují stravenkový paušál

28. 06. 2020

Stravenkový paušál chceme. Na tom se jednomyslně shodli čeští nezávislí obchodníci, sdruženi v Asociaci českého tradičního obchodu (AČTO). Asociace, která sdružuje na 7000 prodejen potravin, zároveň dopisem vyzvala ministerstvo financí, aby zlepšilo informování veřejnosti o tom, co stravenkový paušál znamená a jaká pozitivy přinese.

Stravenkový paušál chceme. Na tom se jednomyslně shodli čeští nezávislí obchodníci, sdruženi v Asociaci českého tradičního obchodu (AČTO). Asociace, která sdružuje na 7000 prodejen potravin, zároveň dopisem vyzvala ministerstvo financí, aby zlepšilo informování veřejnosti o tom, co stravenkový paušál znamená a jaká pozitivy přinese.

Asociace českého tradičního obchodu se tématu stravenek a zavedení stravenkového paušálu dlouhodobě věnuje a považuje jej za jednu ze svých priorit. Nyní se bude návrhem na zavedení stravenkového paušálu zabývat i vláda. Proto tuto problematiku na svém nedávném jednání opět projednávalo také představenstvo AČTO a jednomyslně stravenkovému paušálu vyslovilo podporu.

„Ministerstvo financí by se mělo více zaměřit na osvětu a vysvětlování toho, co vlastně zavedení stravenkového paušálu pro zaměstnance a zaměstnavatele znamená. Stále mezi veřejností i v médiích koluje řada dezinformací, polopravd a zcestných výkladů, mnozí zaměstnavatelé stále nevědí, v čem stravenkový paušál spočívá,“ upozorňuje Pavel Březina, předseda Asociace českého tradičního obchodu.

Odpůrci stravenkového paušálu, zejména pak samotní vydavatelé stravenek, tvrdí, že stravenky skončí. „Není tomu tak,“ oponuje Pavel Březina, „stravenkový paušál není rušení stravenek, ale je to rozšíření možnosti čerpat daňové výhody pro ty zaměstnance i zaměstnavatele, kteří stravenky nevyužívají.“ Dalším častým argumentem odpůrců je, že stravenkový paušál povede k likvidaci restaurací. „I toto tvrzení považujeme za velmi zavádějící, protože už v době před vypuknutím koronakrize téměř polovina všech stravenek byla utracena v maloobchodě, tedy ne za jídlo v restauraci,“ dodává předseda AČTO Březina.

Asociace českého tradičního obchodu je historicky první a největší konsolidovaný subjekt, který sdružuje české maloobchodníky z oblasti malého a středního podnikání. V současnosti má AČTO 31 členů především z řad českých maloobchodních sítí i českých výrobců potravin. Reprezentuje na 7 000 prodejen s 30 000 zaměs­tnanci, čímž představuje cca 25% podíl na trhu s potravinami. Hlavním posláním AČTO je hájit zájmy svých členů před trvale nepříznivým působením nekalé konkurence, přispívat k vytvoření rovného a spravedlivého konkurenčního prostředí a chránit české nezávislé prodejny před negativními vlivy trhu či legislativy. Navíc si zakladatelé dali do vínku hájit vše české, a to včetně podpory výroby a prodeje českých potravin u nás. Projekt certifikace, spojený s udílením značky TRADIČNÍ ČESKÝ OBCHOD – CERTIFIKOVÁNO ASOCIACÍ ČESKÉHO TRADIČNÍHO OBCHODU, spustilo AČTO koncem listopadu 2016 a pro jeho podporu následně získalo ministerstvo průmyslu a obchodu.
Připravila Jana Follprechtová.

www.acto.cz
www.facebook.com/actocz