Nejnavštěvovanější středočeské památky a podpora cestovního ruchu
03. 06. 2020
Které z pamětihodností a turistických atrakcí patří ve Středočeském kraji k nejoblíbenějším a jakými aktivitami se Středočeská centrála cestovního ruchu zapojí do obnovy a podpory turismu v kraji?
Podle Výběrového šetření cestovního ruchu (zdroj ČSÚ) se
Středočeský kraj stal v minulém roce nejnavštěvovanějším v celé
republice. Z šetření, které probíhalo ve vybraných domácnostech, se
ukázalo, že počet absolvovaných návštěv tuzemských turistů po regionu
dosáhl okolo 4 500 000. „Potvrdilo se, že jsou střední Čechy velmi
oblíbenou turistickou destinací. Jsem za to moc ráda, ale určitě se těmito
výsledky nenecháme uchlácholit a budeme cestovní ruch v našem kraji
podporovat všemi možnými prostředky. Nyní, kdy nelze očekávat takovou
návštěvu turistů ze zahraničí, je jeho podpora ještě důležitější
než kdykoliv dříve,“ nechala se slyšet hejtmanka Středočeského
kraje Jaroslava Pokorná Jermanová.
Také agentura CzechTourism provedla rozsáhlý průzkum návštěvnosti
turistických cílů České republiky a výsledky získané z dat za rok
2019 představila na webu tourdata.cz. Z průzkumu vyplynulo, že
nejnavštěvovanějším místem ve Středočeském kraji je AquaPalace Praha,
kde se počet registrovaných návštěvníků v minulém roce vyšplhal na
1 013 900. Druhým nejhojněji navštěvovaným cílem je sedlecká kostnice,
kterou navštívilo 482 600 turistů. Poté následuje chrám svaté Barbory
v Kutné Hoře (347 500), ŠKODA Muzeum (274 200), hrad Karlštejn
(212 400), zámek Loučeň (180 300), katedrála Nanebevzetí Panny Marie
v Sedlci (172 600), zámek Konopiště (148 000), Velkopopovický pivovar
(132 400) a Hrádek spadající pod České muzeum stříbra (124 600).
Přesto, že Středočeský kraj patří mezi nejpopulárnější regiony
v roce 2019, nemělo by se ani zde na systematickou podporu turismu zapomínat.
Naopak je nutné v současné nelehké a pro cestovní ruch náročné době
učinit kroky, které ho podpoří. Středočeská centrála cestovního ruchu
se do všeobecných snah zapojí mimo jiné rozsáhlou několikaměsíční
marketingovou kampaní, jejímiž tvářemi se staly osobnosti české
kulturní, sportovní a podnikatelské scény. V rámci fotografických a
textových výstupů budou široké veřejnosti představena oblíbená místa
ambasadorů pocházejících ze středních Čech nebo v nich nyní
žijících. Známé tváře nám také sdělily, kam nejraději jezdí na
výlety, jaké jsou jejich cestovatelské preference nebo plány na letošní
léto.
Touto přívětivou a populární formou chce SCCR podpořit nejen turismus jako
takový, ale také tuzemské podnikatele a drobné živnostníky. Do kampaně se
zapojil například hudebník Felix Slováček, který pohovořil o tom, jak a
kde nejraději tráví volné dny: „Volný čas, kterého je bohužel
velmi málo, nejraději trávím na procházkách v lesích, na golfových
greenech nebo na tenisových kurtech. Ve středních Čechách je mnoho
působivých míst, kam se rád vracím, například Kutná Hora, Kolín,
Čáslav, Mělník, Mladá Boleslav, Kladno, Slaný nebo Nelahozeves, kde se
narodil Antonín Dvořák.“
Další tváří kampaně se stala operní pěvkyně Andrea Kalivodová:
„Miluji výlety do přírody, pěšky i na kolech. Překrásná je třeba
krajina kolem Jílového u Prahy, pravidelně jezdím na zámek Konopiště, na
Kokořínsko a Benešovsko nebo ke Struhařovskému rybníku. V létě často
zamířím na kopec Cukrák, v zimě zase do lyžařského areálu
Chotouň,“ svěřila se Kalivodová.
O oblíbené lokality, které rád prozkoumává na motorce, se podělil také
podnikatel a předseda Fóra cestovního ruchu ČR Viliam Sivek:
„Nejraději mám cesty kolem Karlštejna, Křivoklátu a Kutné Hory,
skvělé trasy jsou také na Kokořínsku. Na motorce nikdy nevyjíždím mimo
střední Čechy, není třeba! Je tu ještě mnoho míst, na něž bych rád
zavítal.“
„V současné době je tolik důležité podpořit turismus, podnikatele a
drobné živnostníky. Jsem ráda, že se do těchto činností může
Středočeská centrála cestovního ruchu zapojit. Kampaň se známými a
oblíbenými tvářemi nejen z české kulturní scény považuji za počin,
který by mohl zaujmout širokou veřejnost. Snažíme se přitáhnout pozornost
k celému regionu a upozornit na jeho nesčetné krásy a pestré
bohatství,“ uvedla ředitelka SCCR Zuzana Vojtová o nové rozsáhlé
marketingové kampani centrály.
Připravila Linda Dlouhá.
www.centralbohemia.cz
www.facebook.com/centralbohemia/