Menu

METRO Group opět boduje v žebříčku Indexu udržitelnosti Dow Jones

10. 12. 2020

Aktivity společnosti MAKRO ČR zaměřené na lepší složení potravin privátních značek či obalových materiálů významně přispěly ke globálnímu úspěchu mateřské společnosti METRO Group, provozující velkoobchody MAKRO Cash & Carry v Česku, která byla již pošesté zařazena do mezinárodního prestižního žebříčku Indexu udržitelnosti Dow Jones.

V Česku a na Slovensku se společnosti podařilo odstranit obtížně recyklovatelné plasty (PVC) téměř ze všech obalů u produktů vlastních značek, jako jsou sáčky, tuby, fólie či kanystry. Tento materiál se nyní používá pouze u výrobků, u kterých to stávající technologie jinak neumožňují, například porcované džemy či medy pro hotely.

Pozitivně hodnocená byla také dobře nastavená strategie společnosti pro zdraví a výživu. MAKRO ČR se zaměřilo například na odstranění přebytečného množství soli a glutamanu sodného u párků, šunek, salámů, klobás a utopenců značek ARO, Fine Life a METRO Chef. Úpravou prošly také majonézové saláty značky ARO, například vlašský či ďábelský. Rovněž se podařilo snížit množství cukru u ovocných kompotů ARO. Tyto výrobky se tak zařadily ke čtyřem stovkám produktů, jejichž složení bylo celosvětově zlepšeno v podobě snížení obsahu soli, cukru a dalších přidaných látek.


„Udržitelnost a odpovědné chování je pro celou skupinu METRO klíčovou strategií, která se dotýká našeho každodenního fungování. Důležitost tohoto tématu samozřejmě vnímáme také v MAKRO, proto se snažíme ke všemu, co děláme přistupovat zodpovědně. Tento globální úspěch mi dělá velkou radost, nejen protože jsme k němu velkou měrou přispěli také v Česku a na Slovensku, ale jelikož odráží naše úsilí, které jsme udržitelným aktivitám věnovali,“ komentuje Martin Čivrný, manažer udržitelnosti MAKRO ČR.

METRO Group zaujímá silnou pozici především v oblasti životního prostředí, kde
získalo plný počet bodů za svou strategii ochrany klimatu, GMO (geneticky modifikované organismy) a omezení plýtvání vodou v rámci dodavatelského řetězce. Pro firmu je stěžejní také odpovědný přístup k obalovým materiálům. V této kategorii získala celkem 82 bodů ze 100.

Mezinárodně uznávaný Index udržitelnosti Dow Jones (DJSI), který vznikl v roce 1999, letos hodnotil přibližně 3,5 tisíce veřejně obchodovaných firem na základě jejich environmentálních, ekonomických a sociálních výsledků. Pouze 6 z 41 hodnocených maloobchodních společností se kvalifikovalo do žebříčku DJSI. METRO se tak zařadilo v oblasti udržitelnosti mezi nejlepší světové společnosti v rámci potra­vinářství a maloobchodu.
Připravila Kateřina Čajánková.


www.metroag.de
www.makro.cz
www.facebook.com/makro.cz
www.twitter.com/makrocr

metro-group_log_1 makro_log_1

 

Archiv