METRO Group opět boduje v žebříčku Indexu udržitelnosti Dow Jones
10. 12. 2020
Aktivity společnosti MAKRO ČR zaměřené na lepší složení potravin privátních značek či obalových materiálů významně přispěly ke globálnímu úspěchu mateřské společnosti METRO Group, provozující velkoobchody MAKRO Cash & Carry v Česku, která byla již pošesté zařazena do mezinárodního prestižního žebříčku Indexu udržitelnosti Dow Jones.
V Česku
a na Slovensku se společnosti podařilo odstranit obtížně recyklovatelné
plasty (PVC) téměř ze všech obalů u produktů vlastních značek, jako
jsou sáčky, tuby, fólie či kanystry. Tento materiál se nyní používá
pouze u výrobků, u kterých to stávající technologie jinak neumožňují,
například porcované džemy či medy pro hotely.
Pozitivně hodnocená byla také dobře nastavená strategie společnosti pro
zdraví a výživu. MAKRO ČR se zaměřilo například na odstranění
přebytečného množství soli a glutamanu sodného u párků, šunek,
salámů, klobás a utopenců značek ARO, Fine Life a METRO Chef. Úpravou
prošly také majonézové saláty značky ARO, například vlašský či
ďábelský. Rovněž se podařilo snížit množství cukru u ovocných
kompotů ARO. Tyto výrobky se tak zařadily ke čtyřem stovkám produktů,
jejichž složení bylo celosvětově zlepšeno v podobě snížení obsahu
soli, cukru a dalších přidaných látek.
„Udržitelnost
a odpovědné chování je pro celou skupinu METRO klíčovou strategií, která
se dotýká našeho každodenního fungování. Důležitost tohoto tématu
samozřejmě vnímáme také v MAKRO, proto se snažíme ke všemu, co děláme
přistupovat zodpovědně. Tento globální úspěch mi dělá velkou radost,
nejen protože jsme k němu velkou měrou přispěli také v Česku a na
Slovensku, ale jelikož odráží naše úsilí, které jsme udržitelným
aktivitám věnovali,“ komentuje
Martin
Čivrný,
manažer udržitelnosti MAKRO ČR.
METRO Group zaujímá silnou pozici především v oblasti životního
prostředí, kde získalo
plný počet bodů za svou strategii ochrany klimatu, GMO (geneticky
modifikované organismy) a omezení plýtvání vodou v rámci dodavatelského
řetězce. Pro firmu je stěžejní také odpovědný přístup k obalovým
materiálům. V této kategorii získala celkem 82 bodů ze 100.
Mezinárodně uznávaný Index udržitelnosti Dow Jones (DJSI), který vznikl
v roce 1999, letos hodnotil přibližně 3,5 tisíce veřejně obchodovaných
firem na základě jejich environmentálních, ekonomických a sociálních
výsledků. Pouze 6 z 41 hodnocených maloobchodních společností se
kvalifikovalo do žebříčku DJSI. METRO se tak zařadilo v oblasti
udržitelnosti mezi nejlepší světové společnosti
v rámci potravinářství a maloobchodu.
Připravila Kateřina Čajánková.
www.metroag.de
www.makro.cz
www.facebook.com/makro.cz
www.twitter.com/makrocr