Menu

Maďarsko rozšiřuje nabídku regionální pohostinnosti

29. 05. 2025

Maďarsko dosáhlo 6. května významného milníku v cestovním ruchu, když o jedenáct dní dříve než v roce 2024 přivítalo svého pětimiliontého turistu. Podle údajů Národního centra pro turistické údaje (NTAK) země letos dosud přivítala 2,4 milionu domácích a 2,6 milionu zahraničních návštěvníků, což představuje 18% nárůst ve srovnání se stejným obdobím loňského roku. Domácí cestovní ruch podpořily velikonoční svátky, školní prázdniny a prodloužený květnový víkend, přičemž výrazný růst zaznamenaly destinace jako Mátra-Bükk, Budapešť a Debrecín.

Zahraniční turistika také zaznamenala výrazný nárůst, přičemž většina návštěvníků přijela z Německa, Rumunska, Itálie, Velké Británie a Rakouska. Samotná Budapešť zaznamenala meziroční nárůst zahraničních návštěvníků o 20 %. Pokud tento vzestupný trend bude pokračovat, Maďarsko je na dobré cestě k dosažení svého cíle 20 milionů návštěvníků do roku 2030, jak je stanoveno v Národní strategii rozvoje cestovního ruchu. Vzhledem k rostoucímu zájmu o maďarský cestovní ruch dochází k významným investicím do infrastruktury v oblasti pohostinství. Na jaře 2025 bude po celé zemi otevřeno několik nových velkokapacitních hotelů, které rozšíří možnosti ubytování v regionech a zlepší celkový zážitek návštěvníků.

Otevření nových hotelů

Le Primore Hotel & Spa
, Hévíz
Tento luxusní hotel s 285 pokoji se nachází ve známém lázeňském městě Hévíz a stane se jedním z největších ubytovacích zařízení v regionu. Díky své poloze v blízkosti světově proslulého termálního jezera si hotel klade za cíl přilákat turisty toužící po wellness a relaxaci svým luxusním komfortem a širokou nabídkou služeb.

Hotel Essence, Pogány
Hotel Essence s 100 pokoji se nachází v jedné z nejlepších vinařských oblastí Maďarska nedaleko Villány a nabízí intimní a elegantní ubytování. Kombinací špičkového vybavení a přístupu k místní vinařské kultuře uspokojí hosty, kteří hledají odpočinek i intenzivní kulturní zážitky.

Balaton Park Hotel, Balatonfőkajár
Tento nový hotel s 131 pokoji rozšiřuje nabídku v okolí Balatonu, nejoblíbenější letní destinace v Maďarsku. Nachází se v klidném městečku Balatonfőkajár a nabízí klidnou alternativu k rušnějším letoviskům u jezera, ideální pro rodiny a cestovatele, kteří hledají klidné útočiště.

Ibis Styles Debrecen Airport
Tento hotel s 88 pokoji, navržený pro obchodní cestující i turisty, bude sloužit návštěvníkům Debrecínu, druhého největšího města Maďarska. Díky blízkosti mezinárodního letiště Debrecen je obzvláště vhodný pro krátkodobé pobyty a tranzitní hosty, zatímco moderní styl a cenová dostupnost této značky zajišťují širokou přitažlivost. Otevření hotelu se předpokládá v červenci 2025.

Petit Bois Füred, Balatonfüred
Kultovní vila Rodostó byla přestavěna na butikový hotel Petit Bois Füred s 13 elegantními apartmány. Hosté mohou využívat wellness centrum s bazény, saunami, vířivkami a relaxačními zařízeními.

Rákóczi Hotel, Sátoraljaújhely
Tento zavedený hotel prochází rozšířením, přibude 50 nových pokojů a wellness centrum a plánuje se také nová střešní terasa, která zvýší jeho atraktivitu pro hosty zaměřené na wellness.

Viale Boutique Hotel, Villány
V květnu 2025 otevřený 30pokojový hotel Viale Boutique Hotel, který se zaměří na životní styl spojený s přírodou. S brunchovou snídaní a tematickým barem s živými vystoupeními a ochutnávkami vín zve hosty, aby zpomalili a znovu se spojili s přírodou a místní kulturou.

Thermal Hotel Harkány
Po kompletní renovaci se Thermal Hotel Harkány připravuje na znovuotevření s modernizovaným vybavením a obnoveným zaměřením na poskytování jedinečných wellness zážitků pro hosty.

Díky těmto novým projektům a silným výsledkům na začátku sezóny Maďarsko nejen láme turistické rekordy, ale také klade základy pro udržitelný růst a další rozšiřování nabídky kvalitní venkovské turistiky v následujících letech.

Visit Hungary
Jako dceřiná společnost Maďarské agentury pro cestovní ruch má Visit Hungary Zrt. za úkol podporovat realizaci cílů stanovených v Národní strategii rozvoje cestovního ruchu a budovat značku země prostřednictvím inovativních marketingových strategií a strategií rozvoje podnikání s proaktivním přístupem. Národní marketingová organizace cestovního ruchu se zabývá rozvojem obchodu s cílem zvýšit počet návštěvníků, plní rozsáhlé úkoly v oblasti domácí a mezinárodní marketingové komunikace, vydává publikace o cestovním ruchu a image, provádí výzkumy a analýzy a účastní se výstav a veletrhů cestovního ruchu s cílem propagovat domácí destinace. Prostřednictvím probíhajících kampaní aktivně přispívá k prezentaci Maďarska jako ještě atraktivnější destinace, kterou stojí za to prozkoumat a znovu objevit jak pro zahraniční, tak pro domácí cestovatele. Visit Hungary zakládá svá strategická rozhodnutí, plánování marketingových aktivit a obchodní spolupráci na komplexních souborech dat poskytovaných digitálním ekosystémem cestovního ruchu a na datech Národního datového centra cestovního ruchu.
Připravil Luděk Hladiš.

https://visithungary.com/cs
https://www.facebook.com/visithungary 
https://www.instagram.com/visithungary/ 
https://www.tiktok.com/@visit_hungary  

Archiv
Bernard Fest 2025
Festival labutí ve sklárně Koulier