Maďarsko rozšiřuje nabídku regionální pohostinnosti
29. 05. 2025
Maďarsko dosáhlo 6. května významného milníku v cestovním
ruchu, když o jedenáct dní dříve než v roce 2024 přivítalo svého
pětimiliontého turistu. Podle údajů Národního centra
pro turistické údaje (NTAK) země letos dosud
přivítala 2,4 milionu domácích a 2,6 milionu zahraničních
návštěvníků, což představuje 18% nárůst ve srovnání se stejným
obdobím loňského roku. Domácí cestovní ruch podpořily velikonoční
svátky, školní prázdniny a prodloužený květnový víkend, přičemž
výrazný růst zaznamenaly destinace jako Mátra-Bükk, Budapešť a
Debrecín.
Zahraniční turistika také zaznamenala výrazný nárůst, přičemž
většina návštěvníků přijela z Německa, Rumunska, Itálie, Velké
Británie a Rakouska. Samotná Budapešť zaznamenala meziroční nárůst
zahraničních návštěvníků o 20 %. Pokud tento vzestupný trend bude
pokračovat, Maďarsko je na dobré cestě k dosažení svého cíle
20 milionů návštěvníků do roku 2030, jak je stanoveno v Národní
strategii rozvoje cestovního ruchu. Vzhledem k rostoucímu zájmu
o maďarský cestovní ruch dochází k významným investicím do
infrastruktury v oblasti pohostinství. Na jaře 2025 bude po celé zemi
otevřeno několik nových velkokapacitních hotelů, které rozšíří
možnosti ubytování v regionech a zlepší celkový zážitek
návštěvníků.
Otevření
nových hotelů
Le Primore Hotel & Spa, Hévíz
Tento luxusní hotel s 285 pokoji se nachází ve známém
lázeňském městě Hévíz a stane se jedním z největších ubytovacích
zařízení v regionu. Díky své poloze v blízkosti světově proslulého
termálního jezera si hotel klade za cíl přilákat turisty toužící po
wellness a relaxaci svým luxusním komfortem a širokou nabídkou služeb.
Hotel
Essence, Pogány
Hotel Essence s 100 pokoji se nachází v jedné z nejlepších
vinařských oblastí Maďarska nedaleko Villány a nabízí intimní a
elegantní ubytování. Kombinací špičkového vybavení a přístupu
k místní vinařské kultuře uspokojí hosty, kteří hledají odpočinek
i intenzivní kulturní zážitky.
Balaton Park
Hotel, Balatonfőkajár
Tento nový hotel s 131 pokoji rozšiřuje nabídku v okolí
Balatonu, nejoblíbenější letní destinace v Maďarsku. Nachází se
v klidném městečku Balatonfőkajár a nabízí klidnou alternativu
k rušnějším letoviskům u jezera, ideální pro rodiny a cestovatele,
kteří hledají klidné útočiště.
Ibis Styles Debrecen Airport
Tento hotel s 88 pokoji, navržený pro
obchodní cestující i turisty, bude sloužit návštěvníkům Debrecínu,
druhého největšího města Maďarska. Díky blízkosti mezinárodního
letiště Debrecen je obzvláště vhodný pro krátkodobé pobyty a tranzitní
hosty, zatímco moderní styl a cenová dostupnost této značky zajišťují
širokou přitažlivost. Otevření hotelu se předpokládá v červenci
2025.
Petit Bois
Füred, Balatonfüred
Kultovní vila Rodostó byla přestavěna na butikový hotel Petit Bois
Füred s 13 elegantními apartmány. Hosté mohou využívat wellness centrum
s bazény, saunami, vířivkami a relaxačními zařízeními.
Rákóczi
Hotel, Sátoraljaújhely
Tento zavedený hotel prochází rozšířením, přibude 50 nových
pokojů a wellness centrum a plánuje se také nová střešní terasa, která
zvýší jeho atraktivitu pro hosty zaměřené na wellness.
Viale Boutique
Hotel, Villány
V květnu 2025 otevřený 30pokojový hotel Viale Boutique Hotel,
který se zaměří na životní styl spojený s přírodou. S brunchovou
snídaní a tematickým barem s živými vystoupeními a ochutnávkami vín zve
hosty, aby zpomalili a znovu se spojili s přírodou a místní kulturou.
Thermal Hotel
Harkány
Po kompletní renovaci se Thermal Hotel
Harkány připravuje na znovuotevření s modernizovaným vybavením a
obnoveným zaměřením na poskytování jedinečných wellness zážitků pro
hosty.
Díky těmto novým projektům a silným výsledkům na začátku sezóny
Maďarsko nejen láme turistické rekordy, ale také klade základy pro
udržitelný růst a další rozšiřování nabídky kvalitní venkovské
turistiky v následujících letech.
Visit Hungary
Jako dceřiná společnost Maďarské agentury pro cestovní ruch má
Visit Hungary Zrt. za úkol podporovat realizaci cílů stanovených
v Národní strategii rozvoje cestovního ruchu a budovat značku země
prostřednictvím inovativních marketingových strategií a strategií rozvoje
podnikání s proaktivním přístupem. Národní marketingová organizace
cestovního ruchu se zabývá rozvojem obchodu s cílem zvýšit počet
návštěvníků, plní rozsáhlé úkoly v oblasti domácí a mezinárodní
marketingové komunikace, vydává publikace o cestovním ruchu a image,
provádí výzkumy a analýzy a účastní se výstav a veletrhů cestovního
ruchu s cílem propagovat domácí destinace. Prostřednictvím
probíhajících kampaní aktivně přispívá k prezentaci Maďarska jako
ještě atraktivnější destinace, kterou stojí za to prozkoumat a znovu
objevit jak pro zahraniční, tak pro domácí cestovatele. Visit Hungary
zakládá svá strategická rozhodnutí, plánování marketingových aktivit a
obchodní spolupráci na komplexních souborech dat poskytovaných digitálním
ekosystémem cestovního ruchu a na datech Národního datového centra
cestovního ruchu.
Připravil
Luděk Hladiš.
https://visithungary.com/cs
https://www.facebook.com/visithungary
https://www.instagram.com/visithungary/
https://www.tiktok.com/@visit_hungary