Liberecký kraj a Preciosa podepsaly smlouvu na Křišťálové údolí
17. 05. 2019
Liberecký kraj dnes podepsal se společností Preciosa, a.s. a Preciosa Lustry a.s. smlouvu o převodu ochranných známek Crystal Valley a Křišťálové údolí. Kraj chce ze silného regionálního tématu skla, bižuterie a šperkařství vytvořit nabídku pro cestovní ruch. Smlouva umožňuje také poskytnout licenci pro užívání značky všem firmám v oboru, které mají alespoň jednu vlastní kolekci a provozovnu v Libereckém kraji. Projekt připraví Agentura regionálního rozvoje, s.r.o.
„Jsem rád, že značka Crystal
Valley bude patřit Libereckému kraji. Považuji to za mimořádnou
příležitost pro rozvoj cestovního ruchu v kraji. Jasné a rovné podmínky
smlouvy nám umožní podpořit tradici sklářství, bižuterie a
šperkařství. Firmy v našem regionu se díky tomu mohou dále rozvíjet a do
budoucna se nám otevírají i možnosti pro podporu oblasti cestovního ruchu.
Vyhlášená marketingová značka sem jistě přiláká další turisty
i z jiných částí republiky,“ uvedl hejtman Martin Půta.
Smlouvou
o převodu ochranných známek a další spolupráci Preciosa převádí na
kraj marketingové a produktové ochranné známky v celém rozsahu jimi
chráněných výrobků a služeb a také webovou doménu www.crystalvalley.cz.
„Liberecký
kraj má ve světě unikátní postavení z hlediska šíře výroby ve
zmíněných oborech. Dnešní návštěvník chce vidět, jak vzniká foukaná
sklenička, jak vypadá práce na bižuterním nebo šperkařském
náhrdelníku. A nejen vidět, chce si takovou práci vyzkoušet. Právě
takový zážitek mu chceme nabídnout,“
dodala Květa Vinklátová, radní pro kulturu, památkovou péči a cestovní
ruch Libereckého kraje.
Liberecký
kraj se ve smlouvě zavazuje, že do rozvoje známek v průběhu tří let
investuje 12 milionů korun. Zda se náklady navýší, ukáže budoucí vývoj
projektu. Od července bude na webovém portálu www.crystalvalley.cz k dispozici ucelená tematická nabídka,
vznikne kvalitní fotodokumentace, tištěné propagační materiály, v plánu
je také natáčení filmů, prezentace v zahraničí, nabídka zahraničním
cestovním kancelářím. Na podzim proběhne „Víkend Křišťálového
údolí“, kdy budou mít zájemci příležitost navštívit bižuterní a
sklářské firmy, seznámit se s výrobou a v některých firmách budou mít
možnost si vyrobit šperk nebo zkusit práci se sklem.
„Již
s předstihem jsme zahájili intenzivní komunikaci s partnery pro management
celého projektu tak, abychom s prvními výstupy mohli ještě letos oslovit
odbornou i turistickou veřejnost. Pracujeme rovněž na vytvoření vizuální
stránky této značky. Chceme, aby se Crystal Valley stalo vlajkovou lodí a
tváří cestovního ruchu v Libereckém kraji, tedy značkou, která propojí
jednotlivé nabídky,“
uzavřel David Pastva odpovědný za řízení celého projektu.
Připravil Filip Trdla