Letiště Praha se připojilo k iniciativě NeLež a podporuje výzvu proti dezinformacím
19. 10. 2021
Letiště Praha se rozhodlo podpořit iniciativu NeLež, která vystupuje proti šíření dezinformací. Proto se veřejně přihlásilo k výzvě, jejímž cílem je odstřihnout dezinformační a manipulativní weby od peněz z reklamní inzerce a zaměřit se pouze na média, která pracují profesionálně a s relevantními a objektivními informacemi.
Záměrem Letiště Praha není jakkoliv podporovat dezinformační a
manipulativní webové stránky. „Tématu dezinformačních a
manipulativních zpráv se na letišti aktivně věnujeme. Například v rámci
monitoringu médií, který sdílíme se všemi zaměstnanci na intranetu
společnosti, jsme nechali vytvořit speciální kategorii médií. Do té jsou
zahrnuty právě zprávy z webů s potenciálně zavádějícím obsahem.
Cílem je upozorňovat zejména ty, kteří se v mediálním světě tolik
neorientují, o potenciální manipulativnosti daného obsahu,“ říká
ředitelka komunikace Letiště Praha Eva Krejčí.
Zakladatelé spolku uvádí, že podle výzkumu Fondu nezávislé žurnalistiky
téměř 60 procent lidí netuší, že čerpá informace z dezinformačních
webů. Celková návštěvnost těchto dezinformačních webů se pohybuje kolem
12 procent populace, což vychází na 800 tisíc lidí a jedná se o osoby
napříč celým sociálním spektrem.
K iniciativě NELEŽ se Letiště Praha hlásí jako zodpovědný
zadavatel. „K zapojení vyzveme také obchodní partnery, zejména
letecké společnosti. V rámci společných marketingových kampaní dopravců
financovaných z tzv. incentivních programů poskytovaných naší
společností se totiž objevuje také logo Letiště Praha. Do podmínek
k čerpání těchto finančních prostředků pro rok 2022 proto zahrneme
i bod týkající se doporučení neinzerování na manipulativních webech
určených metodikou vypracovanou spolkem NELEŽ,“ říká Jakub
Puchalský, člen představenstva Letiště Praha.
„Právě monetizaci záměrně manipulativních zpráv považujeme za
největší hrozbu pro společnost. Spolek NELEŽ usiluje, aby se neinzerování
na dezinformačních webech stalo etickou normou majitelů firem, ředitelů
firem, brand managerů, pracovníků v reklamních, mediálních a PR
agenturách,“ uzavírá Ivan Manolov ze spolku NELEŽ.
Připravila
Klára Divíšková.
www.prg.aero
www.nelez.cz