Jihočeská centrála cestovního ruchu otevře v Mercury nové turistické informační centrum
25. 06. 2018
Ucelené informace o turistické a volnočasové nabídce jihočeského regionu začne od pátku 29. června poskytovat na jednom místě nově vzniklé krajské informační centrum. Umístěno bude v prostorách českobudějovického Dopravně obchodního centra (DOC) Mercury, které je díky své poloze hlavním vstupním bodem turistů přijíždějících do regionu veřejnou hromadnou dopravou.
„Z průzkumu
návštěvnosti, které jsme si nechali zpracovat v loňském roce jasně
vyplývá, že mezi podstatnou část našich návštěvníků patří právě
cizinci a turisté přijíždějící do regionu. V současné době zde ovšem
chybí infopoint, kde by získali informace o turistické nabídce jižních
Čech. Proto jsme velice rádi, že se nám podařilo najít společnou řeč se
zástupci Jihočeské centrály cestovního ruchu,“ uvedla
ředitelka DOC Mercury Nina Vališová.
Ředitel
Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR) Jaromír Polášek v této
souvislosti poznamenal, že s myšlenkou
vybudování krajského informačního centra se JCCR zabývá již dlouho,
hledala však vhodný prostor pro jeho umístění. Strategická poloha DOC
Mercury byla proto hlavním důvodem, proč se infocentrum otevře právě
zde.
„Mercury
je hlavním dopravním uzlem ve městě, který denně využijí tisíce
návštěvníků regionu, obyvatel Českých Budějovic a lidí z celého
regionu, kteří denně přijíždějí do krajského města. Tito všichni zde
získají, například při čekání na svůj spoj, detailní informace nejen
o ucelené turistické nabídce mapující celé jižní Čechy, ale také
o aktuálních sportovních, kulturních zábavných a jiných akcích
kompletně pokrývajících celý region,“ konstatoval
Polášek.
V Mercury
tak bude možné najít kompletní nabídku jižních Čech na jednom místě.
Návštěvníci se tak dozvědí o zajímavostech ve všech koutech regionu.
„Zde
se budou zájemci moci inspirovat tipy na dovolenou či výlety, stejně jako
zajímavou nabídkou produktů určených celé škále návštěvníků. Od
rodin s dětmi přes vyznavače cykloturistiky až po milovníky adrenalinu,
či památek nebo dobrého jídla a pití,“ poznamenal
Polášek.
Provoz
bezbariérového krajského infocentra JCCR prozatím naplánovala zkušebně na
období letních prázdnin, tedy na dva měsíce vrcholící hlavní turistické
sezóny. „Poté projekt vyhodnotíme a na základě podrobné analýzy
budeme jednat, zde informační centrum zachovat trvale a v jaké
podobě,“ dodal Polášek. Partnery pilotního projektu jsou například
JIKORD, Jihočeský kraj – Odbor kultury
a památkové péče a jím zřizované organizace, Oddělení marketingu a
cestovního ruchu Jihočeského kraje, turistické oblasti v regionu apod.
Krajské
informační centrum v DOC Mercury v českobudějovické Nádražní ulici
bude otevřené denně, včetně sobot, nedělí a svátků, od 8 do 20 hodin.
„Infocentrum bude
umístěno v prostoru u vstupu od železničního nádraží a bude viditelně
označeno tradičním zeleným íčkem,“ doplnila
produktová manažerka JCCR Magdaléna Jiříková.
29. června
se ovšem nebude otevírat jen nové infocentrum. „Na tento pátek
máme nachystanou akci Kolo štěstí za vysvědčení. Jedná se o soutěž
pro žáky a studenty, kteří se přijdou pochlubit svým vysvědčením, a
mohou vyhrát některou z lákavých cen,“ dodává
manažerka DOC Mercury Nina Vališová.
Jihočeská centrála cestovního ruchu
(JCCR)
je organizace zřízená Jihočeským krajem k výkonu funkce destinačního
managementu pro region jižní Čechy. Hlavním cílem je realizace projektů
zaměřených na rozvoj turistické nabídky a prezentace regionu jako
turisticky atraktivní destinace v tuzemsku i zahraničí. Tvoří produktové
linie a zajišťuje vydávání tištěných propagačních materiálů. JCCR je
provozovatelem Informačního Systému Cestovního Ruchu Jihočeského kraje na
www.jiznicechy.cz. JCCR koordinuje
činnost turistických oblastí na území Jihočeského kraje, spolupracuje
s městy a obcemi, infocentry a subjekty cestovního ruchu z veřejného
i soukromého sektoru. Úzce spolupracuje s agenturou CzechTourism, včetně
jejích zahraničních zastoupení a komunikuje a spolupracuje se zahraničními
partnery při tvorbě a realizaci přeshraničních projektů.
Dopravně obchodní centrum Mercury
v Českých Budějovicích
je moderním centrem umístěným poblíž středu města, a jeho koncepce je
mimo jiné unikátní tím, že na střeše objektu je umístěno autobusové
nádraží. Jeho
stavba byla zahájena v roce 2005 a dokončena o rok později na zastavěné
ploše 12.621 metrů čtverečních. Užitná plocha pak představuje rozlohu
cirka 60 tisíc metrů čtverečních. Na jejím zaplnění se ve dvou
nadzemních patrech podílejí prodejny s různým sortimentem od potravin
přes knihy a elektroniku, až po kavárny a restaurace. Kromě
jiného jsou v komplexu k dispozici informační místa Dopravního podniku
města České Budějovice (MHD) a autobusového dopravce ČSAD Jihotrans, kde
lze také koupit potřebné jízdenky. Zhruba 150 metrů od DOC Mercury se
nachází vlakové nádraží. V současné době začíná DOC Mercury
procházet modernizací. Kromě posílení bezpečnosti a modernizace
kamerového systému se obchodní centrum dočká také renovace fasády
i interiéru, nového osvětlení i vzduchotechniky. Zcela nový bude také
food court.
Připravil
Ondřej Flemr.