JCCR zaznamenala obrovský zájem Poláků a Maďarů o pobytové informace
09. 06. 2021
V rámci projektu Podpora marketingových
aktivit v jižních Čechách spustila minulý týden Jihočeská centrála
cestovního ruchu (JCCR) webové stránky určené polským a maďarským
návštěvníkům jižních Čech. Jejich reakce byla okamžitá a potvrdila
značný zájem turistů ze sousedních či blízkých zemí o informace
týkající se rekreačních pobytů na jihu Čech.
„Jsme v situaci pokračující,
i když slábnoucí koronavirové pandemie. Restart cestovního ruchu je tak
stále vázán na různá protiepidemická opatření omezující mimo jiné
překračování hranic mezi jednotlivými zeměmi. Svou pozornost jsme tak
vedle domácí klientely zaměřili na blízké trhy, čili návštěvníky
z okolních evropských zemí, díky nimž chceme minimalizovat ztráty
z absence asijských hostů,“ uvedl ředitel JCCR Jaromír
Polášek.
V rekordním předkovidovém roce 2019, kdy Jihočeský kraj zaznamenal historicky nejvyšší
návštěvnost hromadných ubytovacích zařízení, se v jižních Čechách
ubytovalo téměř 1,2 miliónu hostů z tuzemska a více než 636 tisíc ze
zahraničí. To představovalo procentuální skóre 64/36 ve prospěch
domácích návštěvníků. Bilance Češi/cizinci v počtu přenocování
činila 76/24. Více než polovinu všech zahraničních hostů regionu tvořili
Asiaté. Ti loni vůbec nepřijeli a vracet se do Evropy budou velmi pomalu. „Naše už dříve avizované cílení
na domácí a blízké trhy je tak zcela logické. Zmiňované aktivity jsou
součástí on-line mediální kampaně Jižní Čechy opravdová láska realizované v Česku i za našimi
hranicemi,“ poznamenal
Polášek.
Objevte
krásy jižních Čech – Odkryj
piękno Czech Południowych
Polská a maďarská mutace
webu www.jiznicechy.cz obsahuje informace o kulturních a
přírodních atraktivitách, památkách a historických městech, ale i tipy
na výlety v jižních Čechách. Návštěvníci webu si mohou prohlédnout a
stáhnout i brožury Jižní Čechy Perla České republiky, Památky a
Opravdová historická města v jižních Čechách v polštině a
maďarštině.
„On-line mediální kampaň jižní
Čechy opravdová láska, která je zaměřená na turisty z Polska, Maďarska
a Nizozemí, jsme spustili prvního června. Probíhá jako bannerová kampaň
formou RTB (Real Time Bidding), kampaň na Facebooku a Instagramu a video
kampaň v síti Google. Už sedm dní od jejího spuštění došlo
k obrovskému nárůstu počtu návštěvníků nově spuštěných jazykových
mutací. Největší nárůst dle lokality zaznamenali Poláci, kteří
v návštěvnosti překonali dokonce i Čechy,“ konstatovala hlavní projektová
manažerka JCCR Eva Borsányi.
Z Polska zaznamenala JCCR za sedm dní
12 034 návštěv, což představovalo více než 39,5 procent všech
návštěv webu. K rapidnímu
nárůstu došlo také u Nizozemců (7 140 návštěv, s podílem více než
23,5 %) i Maďarů (3 804 návštěv, s podílem cca 12,5 %), kteří tak
předstihli například Němce, Rakušany či Slováky. „Čeští návštěvníci minulý týden
představovali necelých 22 procent návštěv. Nicméně je třeba říci, že
uplynulých sedm dnů je velmi nestandardních v rámci návštěvnosti webu
jižních Čech a je velmi patrný vliv masivní internetové reklamy JCCR na
zmíněných zahraničních trzích. Mediální kampaň zaměřená na blízké
trhy by měla trvat až do konce října,“ dodala Borsányi.
V rámci projektu, který je spolufinancovaný z prostředků Ministerstva pro
místní rozvoj a Jihočeského kraje, vznikly kromě maďarských a polských
brožur i materiály v holandštině. Od července budou spuštěny webové
stránky jižní Čechy ještě ve francouzštině a španělštině.
Připravila Klára
Kaštylová.
www.jiznicechy.cz
www.jccr.cz