Grilování nabývá na významu. Nyní je prakticky jedinou společenskou událostí
07. 05. 2021
Trend grilování zřejmě v Česku letos předčí všechny rekordy. Situace
spojená s pandemií nadepsala otazníky nad letošním cestováním do
zahraničí, a tak se zájem stočil na budování domácí, respektive
zahradní a balkonové pohody. Trendem je rozpalování grilů, které tvoří
středobod rodinných setkání a relaxace. Navíc jde o společenskou
událost, kde většinou nemá v ruce kuchařské náčiní žena, ale mistry
žehu jsou muži. Což víc, než kdy jindy ocení mámy, které vařily denně
dětem kvůli distanční výuce. A na čem si podle hypermarketů Globus
Češi pochutnávají nejčastěji?
Grilování letos nabude zřejmě na četnosti i významu. Podle průzkumu
společnosti Kantar bylo už v roce 2018 grilování nejoblíbenější
kratochvílí Čechů daleko před dalšími společenskými událostmi. Jeho
role ve společenském životě letos posílí, protože jiné příležitosti
ke společenskému vyžití se zatím rýsují jen nejistě. Zpráva výzkumné
společnosti Simply5 pro hypermarkety Globus z roku 2019 už tehdy
zdůrazňovala, že ideál grilování je především o svobodném a
příjemném trávení času s blízkými, kde se všichni dobře nají.
První slunečné dny letošního jara podle hypermarketů Globus potvrdily, že
jsou na grilování lidé nadmíru natěšení. „O grily se okamžitě v tu
chvíli zvedl mohutný zájem, stejně jako o brikety, dřevěné uhlí nebo
nádobí ke grilu,“ říká Aneta Turnovská, mluvčí hypermarketů Globus.
Všech jeho patnáct hypermarketů se na letošní letní sezónu připravují
širokou nabídkou nejen grilů, ale i zahradního nábytku a dalšího
vybavení.
Hoď to na gril
Nákupy ve slunečné dny ale zdaleka nekončí u grilů, cesta zákazníků
vedla nezbytně k řeznictví. „Jakmile vysvitne slunce, řezníci musí
udělat větší množství klobás, mletých mas na hamburgery i různých
plátků v marinádách,“ říká Pavel Holeček, vedoucí patnácti
řeznictví hypermarketů Globus, které kvůli prodejům sledují bedlivě
počasí. Jakmile se vyčasí, lidé mají v plánu rozpálit grily a
v pultech to podle toho musí vypadat. Například bezkonkurenčně
nejčastěji grilovanou potravinou, kterou pravidelně má rádo podle průzkumu
Kantar 28 procent lidí, jsou klobásky. V Globusu velká poptávka po
klobásách dokázala natolik rozvinout nabídku, že na pultu jsou na výběr
nejen bílé a tmavé, ale i pikantní, se sýrem, s bylinkami nebo
s chřestem. Vedle toho lidé vítají i další možnosti, jako je
pljeskavica nebo šašlik.
TOP 5 mas na gril dle řeznictví
hypermarketů Globus
1. Vepřová krkovice
2. Hovězí hamburgery
3. Hovězí steaky
4. Šašlik, Pljeskavica
5. Jehněčí maso
Nejčastějším grilovaným masem je kuřecí plátek následován vepřovou
krkovicí, z hovězího si pak zákazníci oblíbili zejména hamburgery. „Ty
jsou na vzestupu několik let v řadě. Prakticky z nuly se dostávají
výrazně do popředí. Naše hamburgery jsou vyrobeny z čerstvého hovězího
masa s naší směsí koření soli a bylinek,“ potvrzuje Pavel Holeček.
V závěsu za masem jsou přílohy na gril, tedy zelenina jako kukuřice,
cibule, lilek, cuketa. Ze sýrů vyhrává „na celé čáře“ hermelín
upravený na gril. Uprostřed obliby jsou pak ryby a mořské plody, tedy
nejčastěji pstruh, candát a krevety. Grilování se nezříkají ani vegani a
vegetariáni. „Oddělení Zdravý svět nabízí alternativy mas na gril, což
je velký hit posledních let,“ uzavřela Aneta Turnovská za Globus.
Další hity na gril (dle prodejů
hypermarketů Globus od května – září):
1. Vegetariánské alternativy masa (rostlinné burgery, karbanátky atp.)
2. Cukety
3. Kukuřice cukrové, klas
4. Hermelíny
5. Kukuřice předvařené, klasy
6. Lilek
Připravila
Lucie Kovandová.
www.globus.cz