Francouzi budou moct poznat netradiční Česko
22. 05. 2023
Brněnský
Zelný
trh včetně podzemních
prostor, vinařství Ilias v Pavlově nebo Luhačovice. Místa,
která se ještě letos představí divákům francouzských televizí TV5 Monde
a France 2. Štáb z Francie strávil v květnu v Jihomoravském a
Zlínském kraji několik dní. Pro pořad Země a trhy světa (Pays et marchés
du monde) natáčel také Farmu Ráječek u Brna, luhačovické Bednářství
Fryzelka či trhy v souvislosti s otevřením pramenů během zahájení
lázeňské sezóny v Luhačovicích. Vše díky spolupráci se zahraničním
zastoupením CzechTourismu pro Francii. Turisté z Francie mají dlouhodobě
o Česko velký zájem. Souvisí to mimo jiné s tím, že rádi cestují za
kulturními památkami, přírodou či gastronomií.
„Loni k nám přijelo celkem 213 251 Francouzů, což
znamená, že se země galského kohouta umístila na 10. místě, co se týče
zahraničních turistů v Česku. Meziročně se návštěvnost zvýšila
o 116 %,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu –
CzechTourism Jan Herget a dodává: „V roce 2022 jsme zaznamenalo celkem
544 443 přenocování francouzských cestovatelů v Česku, průměrná
délka jednoho pobytu byla 3,55 dnů. Letos v prvním čtvrtletí se Francie
v TOP 10 návštěvnosti naší země posunula ještě nahoru. Se
48 528 příjezdy držela 9. příčku, kdy se mimo jiné zvýšila
průměrná délka pobytu, a to na 3,59 dne.“
Pomoci zvýšit zájem Francouzů o Česko má mimo jiné právě pořad
Pays
et marchés du Monde. Jde o ve Francii velmi dobře zavedenou
relaci, která čítá na 130 dílů, každý se vysílá také v reprízách.
Reportáže představují různé země světa z netradičního pohledu
tržnic, lokálních produktů a originálních záběrů krajiny a regionu jako
takového. Každá epizoda, kterou lze zhlédnout na obrazovkách TV5MONDE a France 2, trvá zhruba
7 minut.
„TV5 Monde každý týden sleduje 55 milionů lidí a na France 2 má
pořad Pays et marchés du monde sledovanost 850 tisíc diváků. Můžeme tak
Francouzům ukázat Česko z úplně jiného pohledu, přiblížit jim
regiony, jejich unikátní nabídku, lokální produkty a krajinu
z netradičního pohledu,“ říká ředitelka zahraničního zastoupení
České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Francii Markéta
Dianová a dodává: „Na globalizovaném trhu cestovního ruchu právě
lokální specifika a prvek objevování hraje zásadní roli v rozhodování
o tom, kam se turisté vydají.“
Nejen z průzkumů Institutu Turismu CzechTourismu je
zřejmé, že i když Francouzi stále nejvíc směřují do Prahy, postupně
začínají objevovat také regiony v Česku. Podle ředitelky Dianové přitom
platí, že pokud se Francouzi vydají třeba do Zlínského kraje, stráví tam
delší dobu než v jiných regionech. Proto se chce zahraniční zastoupení
CzechTourismu pro Francii zaměřit na objevování regionů včetně
vyhledávání nových důvodů, proč kraje navštěvovat pravidelně.
Reportáže o Jihomoravském a Zlínském kraji v TV5 Monde a France 2 by
s tím měly pomoci. Premiéra se předpokládá letos v červenci, počítá
se také s opakovaným vysíláním. V sítí TV5 16 x ročně po dobu
4 let, ve France 2 cca 10 x za 4 roky.
Připravila Štěpánka Filipová.
www.kudyznudy.cz
www.czechtourism.cz
www.visitczechrepublic.com