DZT spouští inovativní virtuální influencerku pro destinaci Německo
19. 10. 2024
Německá turistická centrála (DZT) spouští svůj první projekt
virtuální influencerky, který aktivně využívá umělou inteligenci pro
mezinárodní marketing turistické destinace Německo. Spuštěním
„Emmy“ – influencerky generované umělou inteligencí – vytvořila
DZT inovativní a interaktivní ambasadorku značky, která inspiruje ve
virtuálním prostoru potenciální cestovatele 24 hodin denně, 7 dní
v týdnu ke skutečným zážitkům z dovolené a osobním setkáním
v Německu. Dlouhodobou vizí pro Emmu je vytvořit z ní ústřední a
nepostradatelnou součást digitální komunikační strategie DZT.
Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva DZT, vysvětluje: „Uvedením
Emmy jako virtuální influencerky jsme učinili další krok v naší
digitální strategii. Aplikace umělé inteligence hrají důležitou roli při
doplňování a technologické podpoře komunikace naší značky. V cestě za
zákazníkem může Emma působit jako inovativní stavitel mostů mezi
potenciálními cestujícími a skutečnými, nezapomenutelnými zážitky
v Německu již ve fázi inspirace. Emma bude pracovat vedle úspěšně
zavedených struktur našeho influencer – marketingu. Díky spolupráci s
„tradičními“ influencery se nám v loňském roce podařilo dosáhnout
148 milionů zobrazení na sociálních sítích. Strategie DZT v oblasti
umělé inteligence využívá technologické inovace, které sice nemohou
nahradit osobní zážitky a setkání v Německu jako cestovní destinaci, ale
mohou pomoci optimalizovat cestu poskytnutím kvalitních informací.“
Projekt virtuální influencerky byl vyvinut DZT ve spolupráci s agenturou
Startup Creator za použití nejmodernějších technologií. „Persona": Emma
je moderní, kosmopolitní Berlíňanka, která je v digitálním světě jako
doma. Tato třicátnice se zálibou v technologiích a cestování spojuje
lásku k novým technologiím s vášní pro cestování po Německu. Na svém
instagramovém kanálu @EmmaTravelsGermany inspiruje Emma své fanoušky
k cestám do Německa, doprovází je na jejich cestách a sdílí s nimi své
zážitky zábavnou a poučnou formou. V dlouhodobém horizontu bude Emma nejen
poskytovat informace, ale také působit jako osobní společník na cestách a
vytvářet personalizované cestovní trasy přizpůsobené individuálním
zájmům uživatelů. Technické zázemí: Emma je „digitální člověk“
plně vytvořený umělou inteligencí. Díky pokročilým Deep-Learning
algoritmům a Large Language modelům (LLM) dokáže komunikovat se svými
fanoušky v rámci chatu ve více než 20 jazycích, včetně češtiny. Do
konce roku bude virtuální asistent také schopen přistupovat nejen
k informacím na webu germany.travel, ale také k datům ze znalostního grafu
DZT v reálném čase.
Rostoucí význam umělé inteligence v rámci aktivit DZT
S projektem „Emma“ otevírá DZT novou kapitolu ve využívání umělé
inteligence, která již ovlivňuje mnoho oblastí: ve spolupráci
s mezinárodním cestovním ruchem, v komunikaci se zákazníky a
v marketingu. Globální online cestovní kanceláře se stále více
spoléhají na umělou inteligenci při analýze a optimálním prodeji
turistických nabídek po celém světě. DZT tento trend podporuje svým
Open-Data projektem: ve znalostním grafu DZT je již k dispozici více než
půl milionu strojově čitelných datových souborů o turistických
atrakcích, prohlídkách a akcích, a také údaje o infrastruktuře. Tato
data zlepšují viditelnost turistické nabídky v Německu na mezinárodních
online platformách. Při oslovování koncových spotřebitelů pomáhá
umělá inteligence přesněji porozumět zákazníkům a poskytovat jim
nabídky na míru. Například chatbot s podporou umělé inteligence
odpovídá na dotazy zákazníků na webových stránkách DZT nepřetržitě od
roku 2020 a webová stránka DZT již nějakou dobu využívá umělou
inteligenci také k inspiraci koncových zákazníků v oblasti imerzivních
technologií, jako je virtuální realita, rozšířená realita a Smart Speaker
aplikace. Aplikace umělé inteligence jsou již integrovány do každodenní
práce DZT. Existuje široká škála možných využití, zejména v oblasti
marketingu. DZT využívá tyto aplikace při vývoji a realizaci digitálních
marketingových nástrojů, například k vytváření materiálů, jako jsou
obrázky a videa, ke generování textů, k překladům a při grafickém
designu. Prostřednictvím transparentní komunikace DZT zajišťuje, aby se
s možnostmi, které aplikace umělé inteligence nabízejí, zacházelo
odpovědně.
Chcete se dozvědět více? Seznamte se s Emmou v krátkém videu:
https://www.youtube.com/…/x0EMXhk60CM
Připravil
Jan Pohaněl.
www.germany.travel